Spermprøven hans er visstnok fantastisk, så ICSI var i utgangspunktet heeelt utelukket....
De skryter så mye av den at sist måtte de trøste meg fordi jeg følte at alt var min feil
Var en smule hormonell skal sies...
Men det er funnene etter befruktningen som gjorde at de mistenker at de er hyperaktive (eller noe sånt)..
Kjernefeil kan blant annet være at du har tre forskjellige cellekjerner som inneholder genmateriale, men hver celle inneholder jo kun en kjerne. Den siste kjernen må komme fra et sted, og da mest sannsynlig er det tre celler involvert, en eggcelle og to sædceller.
Men man vet ikke helt årsaken til kjernefeilene, det er en av hypotesene...
De ville prøve icsi for å sikre at det ble korrekt befruktning, for å luke vekk sjansene for at det er befruktningen som fører til kjernefeilene i dette tilfellet.
Resten av manglende deling skyldes antagelig dårlige egg pga PCO.
Alt med forbehold om at jeg husker og har forstått alt rett.
De ville ikke si så mye, men da hun begynte å snakke om ICSI og jeg lurte på hvorfor, så måtte hun fortelle om kjernefeil. Men de poengterer at de ikke vet 100% sikkert hvorfor det oppstår.
Edit: OBS! Dette er bare en type kjernefeil. Det kan være flere. Det er bare et paraplybegrep når det er feil med cellekjernen, bl.a antallet
Jeg starter på 75 IU denne gangen også, men nå skal jeg øke tidligere, også har jeg byttet fra Menopur til Gonal-f for å sikre litt bedre vekst.
Så fint at du forklarer! Det er første gang jeg har lest om at andre har fått flere sædceller inn i samme egg - jeg hadde et forsøk hvor åtte av fjorten befruktede egg ble befruktet av to eller flere sædceller
![hungover :hungover: :hungover:](/styles/default/xenforo/hungover.png)