August 2021

Spermprøven hans er visstnok fantastisk, så ICSI var i utgangspunktet heeelt utelukket....
De skryter så mye av den at sist måtte de trøste meg fordi jeg følte at alt var min feil :hilarious:
Var en smule hormonell skal sies...
Men det er funnene etter befruktningen som gjorde at de mistenker at de er hyperaktive (eller noe sånt)..
Kjernefeil kan blant annet være at du har tre forskjellige cellekjerner som inneholder genmateriale, men hver celle inneholder jo kun en kjerne. Den siste kjernen må komme fra et sted, og da mest sannsynlig er det tre celler involvert, en eggcelle og to sædceller.
Men man vet ikke helt årsaken til kjernefeilene, det er en av hypotesene...
De ville prøve icsi for å sikre at det ble korrekt befruktning, for å luke vekk sjansene for at det er befruktningen som fører til kjernefeilene i dette tilfellet.

Resten av manglende deling skyldes antagelig dårlige egg pga PCO.

Alt med forbehold om at jeg husker og har forstått alt rett.
De ville ikke si så mye, men da hun begynte å snakke om ICSI og jeg lurte på hvorfor, så måtte hun fortelle om kjernefeil. Men de poengterer at de ikke vet 100% sikkert hvorfor det oppstår.

Edit: OBS! Dette er bare en type kjernefeil. Det kan være flere. Det er bare et paraplybegrep når det er feil med cellekjernen, bl.a antallet

Jeg starter på 75 IU denne gangen også, men nå skal jeg øke tidligere, også har jeg byttet fra Menopur til Gonal-f for å sikre litt bedre vekst.

Så fint at du forklarer! Det er første gang jeg har lest om at andre har fått flere sædceller inn i samme egg - jeg hadde et forsøk hvor åtte av fjorten befruktede egg ble befruktet av to eller flere sædceller :hungover: Vi fikk dårlig informasjon om hva som hadde skjedd på klinikken, og først da vi byttet klinikk fikk vi mistanke om at det i vårt tilfelle var dårlige rutiner på laboratoriet som var skyld i det (rett og slett for mange sædceller som tilsettes egget).
 
Kan gledelig meddele at mensen har holdt seg unna lenge nok til at det kan bli vurdert innsett i august ❤️ :D
 
Spermprøven hans er visstnok fantastisk, så ICSI var i utgangspunktet heeelt utelukket....
De skryter så mye av den at sist måtte de trøste meg fordi jeg følte at alt var min feil :hilarious:
Var en smule hormonell skal sies...
Men det er funnene etter befruktningen som gjorde at de mistenker at de er hyperaktive (eller noe sånt)..
Kjernefeil kan blant annet være at du har tre forskjellige cellekjerner som inneholder genmateriale, men hver celle inneholder jo kun en kjerne. Den siste kjernen må komme fra et sted, og da mest sannsynlig er det tre celler involvert, en eggcelle og to sædceller.
Men man vet ikke helt årsaken til kjernefeilene, det er en av hypotesene...
De ville prøve icsi for å sikre at det ble korrekt befruktning, for å luke vekk sjansene for at det er befruktningen som fører til kjernefeilene i dette tilfellet.

Resten av manglende deling skyldes antagelig dårlige egg pga PCO.

Alt med forbehold om at jeg husker og har forstått alt rett.
De ville ikke si så mye, men da hun begynte å snakke om ICSI og jeg lurte på hvorfor, så måtte hun fortelle om kjernefeil. Men de poengterer at de ikke vet 100% sikkert hvorfor det oppstår.

Edit: OBS! Dette er bare en type kjernefeil. Det kan være flere. Det er bare et paraplybegrep når det er feil med cellekjernen, bl.a antallet

Jeg starter på 75 IU denne gangen også, men nå skal jeg øke tidligere, også har jeg byttet fra Menopur til Gonal-f for å sikre litt bedre vekst.

Så utrolig fin forklaring. Interessant å lese. Jeg er på lese stadiet igjen tydeligvis. Prøver å finne ut mest mulig om hva som kan ha gått galt. Jeg er typisk sånn at jeg dykker helt ned i ting og vil vite alt som er mulig å finne om temaet. Vurderer tilogmed å få lånt meg fag bøker om dette her. :laughing002 Googler meg gul og lilla.
 
Et dumt spørsmål: er det veldig lite smart å selvmedisinere seg selv med primolut for å prøve å holde mensen unna noen dager ekstra? :nailbiting::banghead:
 
Har mannen din sin sædprøve vært unormal siden de snakket om hyperaktive spermier ellet var det noe de fant ut under forsøket? Blir det ICSI denne gangen for dere?

Mannen leverte i følge legen vår i Porsgrunn "den beste sædprøven de noen gang hadde sett", så håper det ikke skal være grei!

Hvilken dose skal du starte på dette forsøket?

Edit: Så ikke innlegget ditt over før nå, der du snakket om ICSI. Blir interessant å se hva de ender opp med da!
Akkurat det samme sa de til oss også i Porsgrunn :hilarious: Det føltes litt godt for meg å høre de sier det til flere, følte at alt var min feil etter den der :D

likevel så har vi hatt en runde der ingen egg ble befruktet og måtte over på ICSI, da ble 3/4 befruktet hvorav 2 av de utviklet seg til blastoer.
 
Veldig fornøyd - er på ferie i Sverige og fikk mulighet til å ta første dose pfizer vaksine (er svensk statsborger) :happy: Hadde ikke rukket å ta den hjemme i Norge innen forsøket da jeg bor i en kommune som ikke har begynt å vaksinere min aldersgruppe ennå. Føles godt å ha litt beskyttelse i hvert fall!
 
Akkurat det samme sa de til oss også i Porsgrunn :hilarious: Det føltes litt godt for meg å høre de sier det til flere, følte at alt var min feil etter den der :D

likevel så har vi hatt en runde der ingen egg ble befruktet og måtte over på ICSI, da ble 3/4 befruktet hvorav 2 av de utviklet seg til blastoer.

Ja, det er det mannen også tror at er vårt problem. Han er helt sikker på at eggene ikke lar seg befrukte, og at vi må ha icsi og at første uttak bare blir for å bekrefte det. Håper han tar feil :p

Skal du ha innsett av blasto nå? :)
 
Ja, det er det mannen også tror at er vårt problem. Han er helt sikker på at eggene ikke lar seg befrukte, og at vi må ha icsi og at første uttak bare blir for å bekrefte det. Håper han tar feil :p

Skal du ha innsett av blasto nå? :)
Ja skal ha fryseinnsett nå. Hadde ferskinnsett av den ene i juni, men det ble negativ test. Kjenner jeg ikke har helt troa på denne heller, så har begynt å psyke meg opp til ny runde med stimulering :yuck:
 
Skal egentlig ha innsett i slutten av august i naturlig syklus, men nå har mensen blir forsinka så håper jo heller å få innsett i starten av august isteden..
noen som vet når man i syklusen sjekker med ultralyd om man nærmer seg klar? Klinikken er jo sommerstengt tom 08.08 og eggløsninga kan fort komme rundt den tida
 
Ja skal ha fryseinnsett nå. Hadde ferskinnsett av den ene i juni, men det ble negativ test. Kjenner jeg ikke har helt troa på denne heller, så har begynt å psyke meg opp til ny runde med stimulering :yuck:

Masse lykke til! Håper fryseforsøket blir positivt!
 
Skal egentlig ha innsett i slutten av august i naturlig syklus, men nå har mensen blir forsinka så håper jo heller å få innsett i starten av august isteden..
noen som vet når man i syklusen sjekker med ultralyd om man nærmer seg klar? Klinikken er jo sommerstengt tom 08.08 og eggløsninga kan fort komme rundt den tida

Pleier være ultralyd rundt cd 10 tror jeg. Litt alt etter hvor lange sykluser man har :happy:
 
Da skal det være oppdatert :)
 
Jeg skal ha oppstart uke 34, så egentlig litt usikker om jeg er med i august eller september? Eller er jeg med begge steder? :p
 
Jeg skal ha oppstart uke 34, så egentlig litt usikker om jeg er med i august eller september? Eller er jeg med begge steder? :p

Ville gått for september :) /når innsett blir
 
Et dumt spørsmål: er det veldig lite smart å selvmedisinere seg selv med primolut for å prøve å holde mensen unna noen dager ekstra? :nailbiting::banghead:

Jeg gjør sånne ting heele tiden, i hvert fall :hilarious:
 
Chipotle - 30 år - B2 - 1. fryseforsøk i 2. søskenforsøk (5. innsett) - Riksen - Innsett av blasto ca. uke 33 :happy:
 
Dumt spørsmål kanskje :)
Jeg skal begynne med Primolut nå i august. Er det for å forskyve mens? Hvis ja, vet dere mulig årsak?
 
Dumt spørsmål kanskje :)
Jeg skal begynne med Primolut nå i august. Er det for å forskyve mens? Hvis ja, vet dere mulig årsak?

Hmmm. Jeg har kun brukt det (eller provera da) for å få menstruasjon.

Har du vanlig syklus ellers?
 
2,5 uke til oppstart nå ❤️

2/8 skal jeg ta blodprøver (har ikke mensen/syklus) og 9/8 ultralyd før oppstart. Grugleder meg, redd dette egget vårt skal falle i fra før det i det hele tatt er satt inn…
 
Back
Topp