August 2021

Hurra for august-gruppe! Og god bedring til deg VictoriaH.

Jeg hadde første ivf i mai, det endte med kjemisk. Nå blir det første fryseforsøk. Har to to-dagars som er fryst sammen og det hørtes ut som at de gjerne setter inn begge om de overlever opptining. Vi får se.

Statistikern - 33 år - B1 - Riksen - fryseforsøk #1 fra ivf #1 - Progynova og Crinone - innsett ca uke 33
 
Tror det er ganske lav dose ja. Jeg hadde samme men økte litt etter hvert. Har pcos og også litt gøy amh. Dosen på ovitrelle og cylogest får du nok beskjed om av klinikken etter hvert. ovitrelle varierer litt etter hvor mange eggposer du har underveis i stimuleringen tror jeg, om man tar hele heller halve ovitrelle.

Er det på ultralyden de vurderer om dosen må justeres opp?

Har bare fått en sånn ufullstendig plan foreløpig, vet ikke hvilken dag i syklusen jeg skal til ultralyd heller. Får kanskje mer info når jeg melder inn mens. :bored:
 
Er det på ultralyden de vurderer om dosen må justeres opp?

Har bare fått en sånn ufullstendig plan foreløpig, vet ikke hvilken dag i syklusen jeg skal til ultralyd heller. Får kanskje mer info når jeg melder inn mens. :bored:

Ja. De justerer evt opp etter første ultralyd. Du får nok time når du har gitt beskjed om mens, trolig på sprøytedag 10-11 ish.
 
Jeg kikket på reseptene mine i dag, og jeg skal bruke Menopur 150 iu og Fyremadel 0,25, Ovitrelle og Cyclogest. Står ikke noe dose på de to siste.

Har forstått det slik at dette er ganske lav dose? Jeg har amh på 45 om jeg husker rett. De snakket om høyere sjanse for overstimulering, men at det normalt gikk greit med mine verdier. :nailbiting:

Sniker litt. Men jeg hadde også veldig lav dose, tror det var samme som deg. Det var også pga fare for overstimulering. Jeg var livredd for at det ikke skulle fungere, at det ikke ble nok liksom fordi dosen var så lav. Men jeg fikk ut 16 egg, 12 ble befruktet og 2 ble til blasto hvorav den ene av de driver og turner rundt i magen akkurat nå :) Jeg ble dessverre lett overstimulert så det endte i totalfrys først. Det var noe dritt der og da, men i dag er jeg veldig glad for det for jeg tror ikke kroppen min var klar for en graviditet da. Selve overstimuleringen merket jeg lite til, føltes bare som om jeg hadde mye luft i magen.

Klinikken har jo lang erfaring med å tilpasse doser til hver enkelt pasient, så de vet nok hva de holder på med. På ultralydkontroll kan de også se om du trenger å øke dosen. Fyremadel gjør jo at du kan stimulere lenger om det er behov for det :) Ønsker deg masse lykke til! :)
 
Jeg kikket på reseptene mine i dag, og jeg skal bruke Menopur 150 iu og Fyremadel 0,25, Ovitrelle og Cyclogest. Står ikke noe dose på de to siste.

Har forstått det slik at dette er ganske lav dose? Jeg har amh på 45 om jeg husker rett. De snakket om høyere sjanse for overstimulering, men at det normalt gikk greit med mine verdier. :nailbiting:

Jeg startet med en enda lavere dose, for så å øke utover i stimuleringa. Jeg har høy AMH som deg (49), så de var redd for overstimulering. Første ultralyd på cd9 viste bare 2 follikler, jeg ble skikkelig nedfor. Men etter enda en økning ble det hele 10 egg ut, og fire blasto på frys :) Nå ble jeg overstimulert likevel, skikkelig uflaks, men du kan føle deg trygg på at klinikken justerer dosen hvis det er behov for det!
 
Jeg startet med en enda lavere dose, for så å øke utover i stimuleringa. Jeg har høy AMH som deg (49), så de var redd for overstimulering. Første ultralyd på cd9 viste bare 2 follikler, jeg ble skikkelig nedfor. Men etter enda en økning ble det hele 10 egg ut, og fire blasto på frys :) Nå ble jeg overstimulert likevel, skikkelig uflaks, men du kan føle deg trygg på at klinikken justerer dosen hvis det er behov for det!

Oj, ja, to follikler hadde jeg også blitt skuffet av, det er det jeg har hatt modent ved eggløsning uten medisiner det. Godt å høre at klinikken har mulighet til å justere dosen etterhvert. 4 blasto på frys er jo helt supert!

Det blir første innsett av en av de fire du har på frys nå? :)

Jeg er ikke så redd for overstimulering (kanskje naivt av meg), er liksom mer redd for å ikke få ut noe brukendes. Eller å få vite at alle folliklene er tomme... Forhåpentligvis går det bra. Det å bli gravid virker bare liksom så fjernt :p

Sniker litt. Men jeg hadde også veldig lav dose, tror det var samme som deg. Det var også pga fare for overstimulering. Jeg var livredd for at det ikke skulle fungere, at det ikke ble nok liksom fordi dosen var så lav. Men jeg fikk ut 16 egg, 12 ble befruktet og 2 ble til blasto hvorav den ene av de driver og turner rundt i magen akkurat nå :) Jeg ble dessverre lett overstimulert så det endte i totalfrys først. Det var noe dritt der og da, men i dag er jeg veldig glad for det for jeg tror ikke kroppen min var klar for en graviditet da. Selve overstimuleringen merket jeg lite til, føltes bare som om jeg hadde mye luft i magen.

Klinikken har jo lang erfaring med å tilpasse doser til hver enkelt pasient, så de vet nok hva de holder på med. På ultralydkontroll kan de også se om du trenger å øke dosen. Fyremadel gjør jo at du kan stimulere lenger om det er behov for det :) Ønsker deg masse lykke til! :)


Takk for lykkeønskninger og for at du deler din erfaring :cat: Gratulerer med din graviditet også :)

Ja, det er det samme jeg er redd for. At det ikke skal fungere, ikke modnes nok egg, osv. Har allerede hatt flere drømmer der de ikke finner egg i det hele tatt under uttaket, og også en der jeg plutselig ikke hadde livmor under innsett. Det siste det vet jeg heldigvis at ikke stemmer da :hilarious:

En overvekt av de som gjennom 3 ivf forsøk blir jo gravide, og klinikken mente vi hadde gode sjanser, så får bare støtte meg på det :nailbiting:
 
Oj, ja, to follikler hadde jeg også blitt skuffet av, det er det jeg har hatt modent ved eggløsning uten medisiner det. Godt å høre at klinikken har mulighet til å justere dosen etterhvert. 4 blasto på frys er jo helt supert!

Det blir første innsett av en av de fire du har på frys nå? :)

Jeg er ikke så redd for overstimulering (kanskje naivt av meg), er liksom mer redd for å ikke få ut noe brukendes. Eller å få vite at alle folliklene er tomme... Forhåpentligvis går det bra. Det å bli gravid virker bare liksom så fjernt :p




Takk for lykkeønskninger og for at du deler din erfaring :cat: Gratulerer med din graviditet også :)

Ja, det er det samme jeg er redd for. At det ikke skal fungere, ikke modnes nok egg, osv. Har allerede hatt flere drømmer der de ikke finner egg i det hele tatt under uttaket, og også en der jeg plutselig ikke hadde livmor under innsett. Det siste det vet jeg heldigvis at ikke stemmer da :hilarious:

En overvekt av de som gjennom 3 ivf forsøk blir jo gravide, og klinikken mente vi hadde gode sjanser, så får bare støtte meg på det :nailbiting:

Takk for det :)

For en drøm :hilarious: Det blir bare verre under stimuleringen forresten, man bekymrer seg så sykt for absolutt alt og man drømmer helt sinnsyke ting! Jeg drømte blant annet at de fant en haug med kattunger istedenfor egg når jeg kom til uttak :hilarious:

Stol på klinikken, sier de at dere har godr sjanser så har dere det! :) Min klinikk sa det samme, og jeg ble gravid på første innsett fra første forsøk :joyful:
 
Er første innsett etter dette uttaket jeg satser på skjer i august, ja. Håper det blir fint resultat for deg også! :)
 
Heia :) har bestemt meg for å bli med. Siste runde med TESA for å hente ut sædceller fra mannen, og hvis det ikke blir innsett denne gangen heller så prøver vi donorsæd

cyberkeley - 28 - B1 - St Olavs - forsøk nr 3
 
Spent på om det ikke blir senere enn August på meg. Akkurat nå er det liksom litt uklart når jeg skal starte. Jeg fikk beskjed om lang protokoll og jeg forsto det da sånn at jeg skal begynne neste menstruasjon. Har ikke fått noen plan og ikke resept på noe medisin enda.

Jeg har hatt en merkelig kort mens nå etter avbrutt forsøk. Den kom nesten en uke før jeg forventet den og har vært veldig sparsommelig i forhold til hva jeg er vant med. Jeg har endometriose og blør stort sett som en stukken gris. Ikke hatt de enorme smertene jeg pleier å ha heller. Herregud hvis det er sånn det er å holde på med ivf så burde jeg jo gjøre det hele tiden. :laughing002

Jeg pleier å være helt slått ut av smerter i flere dager. Jeg har ikke tatt smertestillende engang!
 
Jeg skal få oppdatert ikveld når jeg har data :) Alene med 3-åringen som har ferie nå
 
Jeg er også spent på om jeg får starte i august :nailbiting: Fikk beskjed om å ringe i starten av august for å avtale nærmere.
Må uansett begynne på primolut i august sa dem, og den skal man ta i 10 dager.

Ønsker alle dere som er i gang masse lykke til :happy:
 
Etter en liten pause fra forum og IVF er jeg tilbake til det gode selskap! :D
Starter rett på i August, dersom mensen klarer å holde seg unna!! (Kommer mensen for tidlig får jeg ikke starte pga sommerstengt).
Så nå må kroppen bare gjøre som den har gjort stort sett det siste året frem til august :p
De var usikre på om det ble ICSI denne gang. Fem av ti ble befruktet sist, men ingen delte seg riktig. Sykehuset mente ICSI kanskje ville hjelpe, men de har visst ikke bestemt seg...
Bytter fra Menopur til Gonal-f, så krysser fingrene for at jeg slipper tre uker med stimulering denne gangen :D

Heisann! - 31 år - # 1 - IVF/(ICSI) #1 (etter et avbrutt forsøk i juni) - Gonal-f/Fyremadel/Ovitrelle/Cyclogest + Primolut og Metformin - Uttak planlagt i ule
 
Last edited:
Jeg kikket på reseptene mine i dag, og jeg skal bruke Menopur 150 iu og Fyremadel 0,25, Ovitrelle og Cyclogest. Står ikke noe dose på de to siste.

Har forstått det slik at dette er ganske lav dose? Jeg har amh på 45 om jeg husker rett. De snakket om høyere sjanse for overstimulering, men at det normalt gikk greit med mine verdier. :nailbiting:
Jeg startet på halvparten av dosen du er forskrevet, men jeg endte opp med å stimulere i tre uker...
De justerte opp litt etter andre UL-kontroll, og så enda litt opp etter den tredje kontrollen.
Det endte med ti egg ut, fem befruktet, men ingen som overlevde (som kan komme av flere ting, jeg hadde bl.a kjernefeil, som visstnok kan komme av at mannen har hyperaktive spermier eller noe sånt, for mange sædceller som befrukter egget..).
På kontroll den dagen jeg skulle hatt innsett, så så alt helt optimalt ut «innvendig», og jeg hadde fått innsett h is det hadde vært noe å sette inn.
Gode tall for meg i utgangspunktet, selv om det endte i et avbrutt forsøk..

Jeg har en mye høyere AMH enn deg (hadde over 120 før siste forsøk), så de har vært livredde for OHSS, men ingen tegn til det :D
 
Jeg startet på halvparten av dosen du er forskrevet, men jeg endte opp med å stimulere i tre uker...
De justerte opp litt etter andre UL-kontroll, og så enda litt opp etter den tredje kontrollen.
Det endte med ti egg ut, fem befruktet, men ingen som overlevde (som kan komme av flere ting, jeg hadde bl.a kjernefeil, som visstnok kan komme av at mannen har hyperaktive spermier eller noe sånt, for mange sædceller som befrukter egget..).
På kontroll den dagen jeg skulle hatt innsett, så så alt helt optimalt ut «innvendig», og jeg hadde fått innsett h is det hadde vært noe å sette inn.
Gode tall for meg i utgangspunktet, selv om det endte i et avbrutt forsøk..

Jeg har en mye høyere AMH enn deg (hadde over 120 før siste forsøk), så de har vært livredde for OHSS, men ingen tegn til det :D

Har mannen din sin sædprøve vært unormal siden de snakket om hyperaktive spermier ellet var det noe de fant ut under forsøket? Blir det ICSI denne gangen for dere?

Mannen leverte i følge legen vår i Porsgrunn "den beste sædprøven de noen gang hadde sett", så håper det ikke skal være grei!

Hvilken dose skal du starte på dette forsøket?

Edit: Så ikke innlegget ditt over før nå, der du snakket om ICSI. Blir interessant å se hva de ender opp med da!
 
Har mannen din sin sædprøve vært unormal siden de snakket om hyperaktive spermier ellet var det noe de fant ut under forsøket? Blir det ICSI denne gangen for dere?

Mannen leverte i følge legen vår i Porsgrunn "den beste sædprøven de noen gang hadde sett", så håper det ikke skal være grei!

Hvilken dose skal du starte på dette forsøket?

Edit: Så ikke innlegget ditt over før nå, der du snakket om ICSI. Blir interessant å se hva de ender opp med da!
Spermprøven hans er visstnok fantastisk, så ICSI var i utgangspunktet heeelt utelukket....
De skryter så mye av den at sist måtte de trøste meg fordi jeg følte at alt var min feil :hilarious:
Var en smule hormonell skal sies...
Men det er funnene etter befruktningen som gjorde at de mistenker at de er hyperaktive (eller noe sånt)..
Kjernefeil kan blant annet være at du har tre forskjellige cellekjerner som inneholder genmateriale, men hver celle inneholder jo kun en kjerne. Den siste kjernen må komme fra et sted, og da mest sannsynlig er det tre celler involvert, en eggcelle og to sædceller.
Men man vet ikke helt årsaken til kjernefeilene, det er en av hypotesene...
De ville prøve icsi for å sikre at det ble korrekt befruktning, for å luke vekk sjansene for at det er befruktningen som fører til kjernefeilene i dette tilfellet.

Resten av manglende deling skyldes antagelig dårlige egg pga PCO.

Alt med forbehold om at jeg husker og har forstått alt rett.
De ville ikke si så mye, men da hun begynte å snakke om ICSI og jeg lurte på hvorfor, så måtte hun fortelle om kjernefeil. Men de poengterer at de ikke vet 100% sikkert hvorfor det oppstår.

Edit: OBS! Dette er bare en type kjernefeil. Det kan være flere. Det er bare et paraplybegrep når det er feil med cellekjernen, bl.a antallet

Jeg starter på 75 IU denne gangen også, men nå skal jeg øke tidligere, også har jeg byttet fra Menopur til Gonal-f for å sikre litt bedre vekst.
 
Har mannen din sin sædprøve vært unormal siden de snakket om hyperaktive spermier ellet var det noe de fant ut under forsøket? Blir det ICSI denne gangen for dere?

Mannen leverte i følge legen vår i Porsgrunn "den beste sædprøven de noen gang hadde sett", så håper det ikke skal være grei!

Hvilken dose skal du starte på dette forsøket?

Edit: Så ikke innlegget ditt over før nå, der du snakket om ICSI. Blir interessant å se hva de ender opp med da!
Men hør, ikke bli skremt.
Jeg hadde ikke hørt eller lest om kjernefeil, i hvertfall ingenting som festet seg, før de nevnte det, og jeg fikk ikke inntrykk av at dette var vanlig, men noe som kunne skje.
Mulig det skjer oftere enn man forteller om også, men for vår del var det snakk om flere enn ett eller to.
 
Spermprøven hans er visstnok fantastisk, så ICSI var i utgangspunktet heeelt utelukket....
De skryter så mye av den at sist måtte de trøste meg fordi jeg følte at alt var min feil :hilarious:
Var en smule hormonell skal sies...
Men det er funnene etter befruktningen som gjorde at de mistenker at de er hyperaktive (eller noe sånt)..
Kjernefeil kan blant annet være at du har tre forskjellige cellekjerner som inneholder genmateriale, men hver celle inneholder jo kun en kjerne. Den siste kjernen må komme fra et sted, og da mest sannsynlig er det tre celler involvert, en eggcelle og to sædceller.
Men man vet ikke helt årsaken til kjernefeilene, det er en av hypotesene...
De ville prøve icsi for å sikre at det ble korrekt befruktning, for å luke vekk sjansene for at det er befruktningen som fører til kjernefeilene i dette tilfellet.

Resten av manglende deling skyldes antagelig dårlige egg pga PCO.

Alt med forbehold om at jeg husker og har forstått alt rett.
De ville ikke si så mye, men da hun begynte å snakke om ICSI og jeg lurte på hvorfor, så måtte hun fortelle om kjernefeil. Men de poengterer at de ikke vet 100% sikkert hvorfor det oppstår.

Edit: OBS! Dette er bare en type kjernefeil. Det kan være flere. Det er bare et paraplybegrep når det er feil med cellekjernen, bl.a antallet

Jeg starter på 75 IU denne gangen også, men nå skal jeg øke tidligere, også har jeg byttet fra Menopur til Gonal-f for å sikre litt bedre vekst.

Takk for god info! :)

Blir nesten for spennende å gå gjennom dette her merker jeg :p Vi er i gruppen uforklarlig barnløse, og merker at både jeg og mannen søker veldig etter å finne ut hva som er galt, selv om vi vet at det er stor sannsynlighet for at de aldri finner en årsak til at det ikke går. Får håpe IVF gjør susen :nailbiting:

Masse lykke til denne runden! :)
 
Spermprøven hans er visstnok fantastisk, så ICSI var i utgangspunktet heeelt utelukket....
De skryter så mye av den at sist måtte de trøste meg fordi jeg følte at alt var min feil :hilarious:
Var en smule hormonell skal sies...
Men det er funnene etter befruktningen som gjorde at de mistenker at de er hyperaktive (eller noe sånt)..
Kjernefeil kan blant annet være at du har tre forskjellige cellekjerner som inneholder genmateriale, men hver celle inneholder jo kun en kjerne. Den siste kjernen må komme fra et sted, og da mest sannsynlig er det tre celler involvert, en eggcelle og to sædceller.
Men man vet ikke helt årsaken til kjernefeilene, det er en av hypotesene...
De ville prøve icsi for å sikre at det ble korrekt befruktning, for å luke vekk sjansene for at det er befruktningen som fører til kjernefeilene i dette tilfellet.

Resten av manglende deling skyldes antagelig dårlige egg pga PCO.

Alt med forbehold om at jeg husker og har forstått alt rett.
De ville ikke si så mye, men da hun begynte å snakke om ICSI og jeg lurte på hvorfor, så måtte hun fortelle om kjernefeil. Men de poengterer at de ikke vet 100% sikkert hvorfor det oppstår.

Edit: OBS! Dette er bare en type kjernefeil. Det kan være flere. Det er bare et paraplybegrep når det er feil med cellekjernen, bl.a antallet

Jeg starter på 75 IU denne gangen også, men nå skal jeg øke tidligere, også har jeg byttet fra Menopur til Gonal-f for å sikre litt bedre vekst.

Wow, første gang jeg leser om hyperaktive spermier :wacky: har sett andre skriver om 50/50 IVF/ICSI når klinikken er litt usikker… blir spennende å se da, håååper mensen venter til August slik at du får bli med oss :joyful:
 
Back
Topp