August 2020 ✨

Kontroll i dag, 5 poser på størrelse 15-16. Menopur og fyremadel til onsdag. Ovitrelle på Ons og uttak fredag

Nå er det enda ei stund til jeg skal begynne på progesteronstøtte, venter enda på mensen:wacky: men jeg bare lurte på, jeg har hentet ut både lutinus og duphaston, og regner med å ta disse samtidig etter innsett. Men ser at de fleste av dere kun tar lutinus? Har ikke fått noen forklaring av medicus om hvorfor, men har bare lest her at de aller fleste bare tar lutinus, så ble bare nysgjerrig:joyful: Vet noen grunnen til at jeg må ha begge deler?o_O Kan si at grunnen til IVF er lav AMH.

Vil du være med på lista? :) eller blir du med i septembergruppa kanskje? Viss du vil være med her kan du gjerne skrive Nick, alder, forsøk#, barn#, klinikk, uttak/innsett og medisin så kan jeg føre deg opp :)

Jeg har vært på ultralyd kontroll i dag. Det viser seg at jeg har en infeksjon som heter bakteriell vaginose, var visst ganske ille. Nå må jeg gå på antibiotika i noen dager. Det kan visst påvirke eggets mulighet til å feste seg, så er ganske stresset. Håper antibiotikaen tar infeksjonen.

Glemte helt å spørre hvor mange egg de tror jeg får ut :-/

Da tør jeg endelig å settes på gravid ❤️ 4+2 i dag og fikk nettopp en telefon fra klinikken om at hcg’en målt i dag var på 1200. Hurra!! Så nå gjelder det bare å være tålmodig frem til TUL i sept :nailbiting:
Hurraaa!!! Supert med første dame på gravidlista.

:smiley-bounce016

Me vil alle over dit snart!!! ❤️

Da tør jeg endelig å settes på gravid ❤️ 4+2 i dag og fikk nettopp en telefon fra klinikken om at hcg’en målt i dag var på 1200. Hurra!! Så nå gjelder det bare å være tålmodig frem til TUL i sept :nailbiting:

Gratulerer så mye :Heartred Må dagene til september gå fort :)

Såå kjekt, gratulerer så mye! :Heartred:joyful: Hvordan er formen?

Ny UL viste en ledende follikkel på 15 mm og endometrium på 8.1 mm. Beskjed fra Porsgrunn om at det bare er å fortsette å teste etter EL. De sa også at jeg ikke trenger å bekymre meg for positiv test onsdag eller torsdag, fordi eggene ble fryst ned på ulike dager, og de kan derfor bare se an hvilket de tar opp :joyful: Betydelig lavere skuldre nå, bare å krysse fingrene for at det overlever tining.

Fikk mer og mer symptomer på overstimulering i går. 10 cm større midje, ekstremt tungpustet og litt kvalm. Så fikk time hos klinikken i dag. Likevel var jeg i så godt humør når jeg gikk inn til legen at jeg tror ikke egentlig han trodde det var noe problem. Om man blir overstimulert etter innsett et det gjerne et tegn på at man har "egg som vil noe" som Hausken sier. Smerter og ubehag som indikerer graviditet lever jeg helt fint med :joyful: Men han fant mye væske og jeg ble sendt til tapping. 2 liter tok de ut uten at det på ultralyd så ut som det hadde minket noe, og må nok inn igjen senere i uken. Puster, rent bokstavelig, mye lettere nå!

Fikk mer og mer symptomer på overstimulering i går. 10 cm større midje, ekstremt tungpustet og litt kvalm. Så fikk time hos klinikken i dag. Likevel var jeg i så godt humør når jeg gikk inn til legen at jeg tror ikke egentlig han trodde det var noe problem. Om man blir overstimulert etter innsett et det gjerne et tegn på at man har "egg som vil noe" som Hausken sier. Smerter og ubehag som indikerer graviditet lever jeg helt fint med :joyful: Men han fant mye væske og jeg ble sendt til tapping. 2 liter tok de ut uten at det på ultralyd så ut som det hadde minket noe, og må nok inn igjen senere i uken. Puster, rent bokstavelig, mye lettere nå!

Godt du fikk hjelp, får virkelig håpe det er gullegget som har ført til all den ekstra belastningen :Heartred Håper du får en litt bedre rugetid fremover.

Det er ikke slik at du har fått resept på begge deler da, slik at du skal kunne velge mellom de to?

Jeg var hos Medicus før, og fikk resept på begge fordi jeg kunne velge. Dufaston tas oralt, og er mye mer praktiske og behagelige enn lutinus.
De har ikke sagt noenting om det. Var bare å henta medisinene som lå på resept, og fikk da ut begge to. Jeg aner jo ingenting om dette, men har bare lest at de aller fleste her kun bruker lutinus, noen få bare duphaston. Har aldri sett kombinasjonen av begge to, så var nysgjerrigo_O men synes det er veldig dårlig at ikke medicus har opplyst meg om dette på forhånd, da jeg allerede har kjøpt alle medisinene.....

Vil du være med på lista? :) eller blir du med i septembergruppa kanskje? Viss du vil være med her kan du gjerne skrive Nick, alder, forsøk#, barn#, klinikk, uttak/innsett og medisin så kan jeg føre deg opp :)
Skrev meg opp tidligere, men har bare ikke blitt med da:wacky: Ser jeg står på side 14! Jeg begynner på sprøyter om 2-3 dager (håper jeg!), så vet ikke helt hvilken gruppe jeg havner i da:wacky: Ble bare med her siden det ikke var noen for september uansett:joyful: Men kan bare bytte om det er mer riktig:joyful:

Last edited:
Skrev meg opp tidligere, men har bare ikke blitt med da:wacky: Ser jeg står på side 14! Jeg begynner på sprøyter om 2-3 dager (håper jeg!), så vet ikke helt hvilken gruppe jeg havner i da:wacky: Ble bare med her siden det ikke var noen for september uansett:joyful: Men kan bare bytte om det er mer riktig:joyful:

Sorry, min feil! Bare bli med her du, er sikkert liv her en stund til :) flere som ikke har begynt å stimulere ser jeg, og ganske mange som venter på innsett!

Såå kjekt, gratulerer så mye! :Heartred:joyful: Hvordan er formen?
Tusen takk!! ❤️ formen er egentlig helt grei. Jeg merker at det skjer ting i livmora fra tid til annen, men ellers veldig lite. Jeg har også utrolig ømme bryster, men det tror jeg faktisk kommer av Duphaston tablettene jeg tar :)

DPO 10-13: negativ graviditetstest i dag også. Tar fortsatt lutinussølet. kanskje jeg burde høre hvor lenge det er vits å ta lutinus på klinikken

Sorry, min feil! Bare bli med her du, er sikkert liv her en stund til :) flere som ikke har begynt å stimulere ser jeg, og ganske mange som venter på innsett!
Hehe, går helt fint! Ser jo at jeg er veldig seint i gang her, så vil ikke måtte la deg sitte igjen her helt på slutten og vente på meg:hilarious: Bare fjern meg igjen, laget egen for september:) Lykke til videre!❤️

Back
Topp