August 2020 ✨

Dere som bruker cyclogest.. ligger dere etterpå? Jeg har aldri gjort det med lutinus og ikke til nå med cyclogest for det står ikke i pakningsvedlegget. Men nå tok jeg kveldsdosen for en liten stund siden, og da følte jeg at hele tabletten kom i retur så hoppa opp i senga :p men umulig for meg å ligge om morgenen da det er lillesjefen i huset som bestemmer når vi står opp, og da skal vi OPP :p hehe

UL i dag- på stimuleringsdag 7, CD 8.

9 + 7 follikler, fra 7 til 13 mm. Mao. relativt mange, men ganske små enda. Jeg har lav dose (150 ie) gonal f.

Håper på uttak på mandag, dvs. CD 14.

Begynner å bli stinn og fin.. gruer meg til 6 dager til med økning i hovenhet:inpain::joyful:
Ny UL om to dager.

Dere som bruker cyclogest.. ligger dere etterpå? Jeg har aldri gjort det med lutinus og ikke til nå med cyclogest for det står ikke i pakningsvedlegget. Men nå tok jeg kveldsdosen for en liten stund siden, og da følte jeg at hele tabletten kom i retur så hoppa opp i senga :p men umulig for meg å ligge om morgenen da det er lillesjefen i huset som bestemmer når vi står opp, og da skal vi OPP :p hehe
Trodde det sto på pakningsvedlegget at man skulle ligge en halvtime etterpå? Mulig jeg husker feil (har bare brukt cyclogest én gang) men jeg gjorde det slik selv hvertfall. Skjønner at det ikke er så lett med en liten, ivrig morgenfugl!

Edit:
Nei, det står jo faktisk ikke noe om det! Har nok bare fått beskjed av klinikken. :shy:

Last edited:
Jeg kan strykes fra lista her, har hoppet over til september, da det blir tidligst innsett på meg i uke 36! Ønsker dere alle masse masse lykke til :Heartred

Last edited:
Trodde det sto på pakningsvedlegget at man skulle ligge en halvtime etterpå? Mulig jeg husker feil (har bare brukt cyclogest én gang) men jeg gjorde det slik selv hvertfall. Skjønner at det ikke er så lett med en liten, ivrig morgenfugl!

Edit:
Nei, det står jo faktisk ikke noe om det! Har nok bare fått beskjed av klinikken. :shy:

Ja jeg har lest det vedlegget mange ganger nå og finner det ikke! Men får prøve å gjøre det så ofte jeg kan da, er sikkert lurt :)

34 år - 0 barn - 1. forsøk - inseminering - Fertilitetsklinikken Sør - Letzerol 3. dag syklus + lutinus to uker fremover

De har ikke sagt noenting om det. Var bare å henta medisinene som lå på resept, og fikk da ut begge to. Jeg aner jo ingenting om dette, men har bare lest at de aller fleste her kun bruker lutinus, noen få bare duphaston. Har aldri sett kombinasjonen av begge to, så var nysgjerrigo_O men synes det er veldig dårlig at ikke medicus har opplyst meg om dette på forhånd, da jeg allerede har kjøpt alle medisinene.....

Hm. Ja det var skikkelig leit i såfall! Står det noe på stimuleringsplanen din da?

Hvis det nå er slik at du kan velge, har du hentet ut veldig mye av lutinus og dufaston?

Den gangen jeg fikk info om ulik progesteronstøtte, var det slik at dufaston ikke ble dekket av helfo, jeg vet ikke om det fortsatt er slik. Dufaston er som jeg skrev tidligere, mye mer behagelig å bruke enn lutinus.

34 år - 0 barn - 1. forsøk - inseminering - Fertilitetsklinikken Sør - Letzerol 3. dag syklus + lutinus to uker fremover

Vil du lage deg et nytt nick kanskje? :)

UL i dag viste 9 egg på hver side, mellom 7-18mm store. Livmorslimhinne på 5,9..så litt tynn dessverre. Forespeilet egguttak på mandag! Rekovelle har vært en drøm sammenlignet med Gonal F - var redd det ikke hadde blitt stimulert noe som helst denne gangen, for jeg har nesten ikke merket noe i eggstokkene, har vært på jobb og hatt høyt tempo hver dag. Grugleder meg til egguttak:bag:

Blir CD 14 for meg også. Altså 11 dager med stimulering. Tror det er normalt?

Ja sikkert! Utålmodig vet du:facepalm:
Men, 11 dager stimulering sier du? Uttak dag 14, dag 13 medisinfri, hva med dag 12?

Er det ikke sprøyter på morgenen den dagen otrivelle skal tas?? Ikke eggløsningshemmer engang?
Jeg går på gonal f og fyremadel. Ikke fått beskjed fra klinikken. Redd for å slippe eggene for tidlig:eek::D

Men, 11 dager stimulering sier du? Uttak dag 14, dag 13 medisinfri, hva med dag 12?

Er det ikke sprøyter på morgenen den dagen otrivelle skal tas?? Ikke eggløsningshemmer engang?
Jeg går på gonal f og fyremadel. Ikke fått beskjed fra klinikken. Redd for å slippe eggene for tidlig:eek::D

Jeg hadde uttak dag 17. Da brukte jeg bemfola og cetrotide til og med lørdagen, satte eggløsningssprøyte lørdags kveld, medisinfri søndag og uttak mandag :)

edit: og dag 12 er vell CD1? Jeg begynte vertfall med sprøyter CD2 :)

Jeg hadde uttak dag 17. Da brukte jeg bemfola og cetrotide til og med lørdagen, satte eggløsningssprøyte lørdags kveld, medisinfri søndag og uttak mandag :)

edit: og dag 12 er vell CD1? Jeg begynte vertfall med sprøyter CD2 :)

Skalvise... tunga rett i munnen nå...
Med «dag 12» mener jeg dagen før dagen før egguttak, dvs den dagen eggløsningssprøyten tas. Ser ut for meg som du tok stim. hormoner og eggløsningshemmer den dagen, right?

Skalvise... tunga rett i munnen nå...
Med «dag 12» mener jeg dagen før dagen før egguttak, dvs den dagen eggløsningssprøyten tas. Ser ut for meg som du tok stim. hormoner og eggløsningshemmer den dagen, right?

Nei du tar eggløsningssprøyta 36 timer før uttak :)

UL i dag viste 9 egg på hver side, mellom 7-18mm store. Livmorslimhinne på 5,9..så litt tynn dessverre. Forespeilet egguttak på mandag! Rekovelle har vært en drøm sammenlignet med Gonal F - var redd det ikke hadde blitt stimulert noe som helst denne gangen, for jeg har nesten ikke merket noe i eggstokkene, har vært på jobb og hatt høyt tempo hver dag. Grugleder meg til egguttak:bag:

Så fint resultat, virker lovende før uttak :joyful: Sa de noe på tykkelsen på slimhinnen? Rekovelle er virkelig en drøm, jeg opplevde ingen bivirkninger og fikk 12 egg ut forrige gang.

Hei :-)
Ser på papirene mine at jeg skrev feil til deg. Jeg begynte stimulering på CD 2. Har uttak CD 14. Det blir 10 dager med stimulering.

dag 12 er fyremadel på morgenen og eggløsningssprøyte på kvelden kl 21. Sprøytefri dag CD 13 og uttak CD 14.

Føler hodet mitt er helt bomull om dagen, super distré. Flere som har det sånn?

Hei :)
Ser på papirene mine at jeg skrev feil til deg. Jeg begynte stimulering på CD 2. Har uttak CD 14. Det blir 10 dager med stimulering.

dag 12 er fyremadel på morgenen og eggløsningssprøyte på kvelden kl 21. Sprøytefri dag CD 13 og uttak CD 14.

Føler hodet mitt er helt bomull om dagen, super distré. Flere som har det sånn?

Ja jeg var sånn i nesten 2 år, haha :D først sprøytetåke, så gravidhjerne også ammetåke ;p

Back
Topp