April 2024

Her er testen med svart/hvit. Nå ble jeg plutselig veldig usikker om det faktisk er babystrek mtp jeg satt Ovitrelle for 10 dager siden. Hos de fleste skal det være ute av kroppen til nå. Jeg får bare fortsette å teste videre og ikke ha for store forventninger:smiley-angelic001Vis vedlegget 432966
Her er det helt klart strek! :) satser på at det er hcg fra bbay og ikke ovitrelle
 
Finnes det noen statistikk over når embryo går til grunne? Kan jeg håpe på overlevelse hvis de har overlevd to døgn? Er det døgn 4 som er "verst"?

Ja, jeg vet jeg er helt sprø. :laughing002
 
Finnes det noen statistikk over når embryo går til grunne? Kan jeg håpe på overlevelse hvis de har overlevd to døgn? Er det døgn 4 som er "verst"?

Ja, jeg vet jeg er helt sprø. :laughing002
Denne podcastepisoden har en del god info om embryoutvikling (og annet som skjer på labben)! :happy:

 
Røk også en test på meg i dag, klarte ikke å vente:p Føler jeg ser antydning til noe, men veldig veldig svak. Klarer ikke helt å bestemme meg om det er ønskestrek elle om det faktisk er noe der

Litt usikker på om jeg faktisk er 8dpo eller 9dpo, da egget rakk å bli en blasto når de satt inn på 4 dagen. Hva tenker dere?

Her er vertfall testen fra i dag på andre urin. Ser dere også noe her eller er jeg blitt helt kokko :nailbiting:

Vis vedlegget 432956Vis vedlegget 432957
Jeg ser strek! Jeg ryker nok på en test I kveld. Sikkert ikke vits, men man blir jo så nysgjerrig :banghead:
 
Finnes det noen statistikk over når embryo går til grunne? Kan jeg håpe på overlevelse hvis de har overlevd to døgn? Er det døgn 4 som er "verst"?

Ja, jeg vet jeg er helt sprø. :laughing002
Dersom jeg er litt unøyaktig håper jeg noen retter på meg, men embryologen på st Olavs forklarte dette til oss: det de ser er at embryo som går til grunne på dag 2 el 3 er det pga feil med sæden, dag 4 og 5 handler det om eggkvalitet.
 
Dersom jeg er litt unøyaktig håper jeg noen retter på meg, men embryologen på st Olavs forklarte dette til oss: det de ser er at embryo som går til grunne på dag 2 el 3 er det pga feil med sæden, dag 4 og 5 handler det om eggkvalitet.
Det betyr at lørdag og søndag kan bli skjebnesvangre for min del :nailbiting: å være så stressa som jeg er nå kan umulig være bra for et potensielt innsett :hilarious:
 
Hei, håper det går fint at jeg spør her selvom jeg ikke har skrevet meg opp på noe liste.

Jeg fikk mens idag så skal begynne på medisiner imorgen. Det jeg lurer på er selve forløpet, jeg vet at jeg skal ha UL på cd9, altså neste fredag, men hvor lenge etter det pleier man og gå på medisiner før uttak og hvor lenge etter uttak er innsett osv? Og er uttak veldig vondt?

Sorry litt rotete men er første gang i ivf verden så veldig mye å sette seg inn i. :happy:
Sniker, men tidligere IVF pasient.

Dette er veldig individuelt:

Jeg har hatt ul på syklus dag 9, så har jeg gått noen dager til før ny ul. Jeg er en såkalt 'low responder' altså at jeg ikke har fått mange egg, og det har også gått litt tregt å modne dem. Jeg har derfor stimulert i 14-17 dager før jeg har tatt eggløsningssprøyte.

Noen er klar for å ta eggløsningssprøyte på dag 11/12, og får da ut mange egg. Det er mange faktorer.

Mitt råd er at du ser på dett forsøket som en test. Nå kan legene se hvordan du responderer på medisinene, og evt hvilken dose som passer deg.
Er du heldig så blir det baby, men ikke la deg stresse hvis du må ha en runde til. Husk at kroppen din ikke har gjort dette før, og ingen vet hvordan du reagerer på dette :Heartred

Lykke til!
 
Jeg lurer litt på en ting.. uttak var mandag og torsdag fikk jeg tlf om at ett embryo fryses. Det står bare "antall embryo som fryses: 1". Betyr det at det ikke er blasto? Da hadde de kanskje skrevet det?
 
Back
Topp