April 2024

Bare 2 av 10 ble befruktet (og dette var med ICSI). Hva er det som er feil med meg? Hvorfor vil ikke kroppen min samarbeide? :sad015

Jeg har mista all tro på at dette skal gå bra, selv om klinikken planlegger innsett. Er det bare ikke meningen at jeg skal få bli mamma?
Uff, jeg skjønner at det er en kjip beskjed å få, men det kan jo være to fine egg som er befruktet :Heartpink vi har også vært uheldig med antall som har blitt befruktet i våre forsøk. Med icsi sist fikk vi ut 14 egg, men bare 7 var modne og 4 ble befruktet. Vi har hatt problemer med riktig modning i alle forsøkene... men det er jo mange justeringer å forsøke ut, og evt. andre støttemedisiner som kanskje kan hjelpe hvis det ikke går nå. Håper de to som er befruktet holder hele veien inn for deg:Heartpink
 
De sa de skulle ringe før kl 10 i dag og fortelle hvordan det har gått med egget mitt.. Greier ikke å tenke at det ikke er et dårlig tegn.. Jeg har nok vært altfor for naiv og optimistisk for at det skulle gå bedre. Vet jo at dette er en lang prosess for de fleste, men jeg har av en eller annen grunn trodd at vi ihvertfall fikk ut flere enn 3 egg og bare ett befruktet. Skjønner ikke hvorfor jeg har tenkt det..
Ventetiden er grusom, og enda verre når de går over tiden de har sagt! Håper du får gode nyheter når de ringer og at de ringer deg snart:Heartpink Som alle her inne sier, så er vel første forsøk litt utprøving også, så kan de evt. endre litt til neste gang dersom det ikke går nå.
 
Var på kontroll i dag og selv etter mange år i dette med masse skuffelser så blir man så håpefull før hver kontroll.

Ca 10 eggposer med fin str der den ledende er 19 mm (skulle nesten bare gjort uttak...), men slimhinnen er bare 5.5 mm og jeg blir så sliten. Mest fordi det er uforutsigbart hva som skjer nå. Ovitrelle men en kontroll til før innsett? Avbrutt? Kontroll til, men ikke ovitrelle enda og risikere eggløsning på egenhånd i mellomtiden?

Det tærer virkelig på! Maset med å ordne seg fri fra jobb enda en gang for en kontroll til. Bestille mer medisin. Hele pakka er så slitsom.
 
Ventetiden er grusom, og enda verre når de går over tiden de har sagt! Håper du får gode nyheter når de ringer og at de ringer deg snart:Heartpink Som alle her inne sier, så er vel første forsøk litt utprøving også, så kan de evt. endre litt til neste gang dersom det ikke går nå.
Takk :Heartpink Ja ikke sant. Jeg har jo vært klar over dette etter å ha lest her i forumet i et par år, og derfor er det helt idiotisk av meg å tenke så positivt som jeg har gjort. Så jeg skal ta en runde med meg selv nå å få hodet på rett plass.
 
Takk :Heartpink Ja ikke sant. Jeg har jo vært klar over dette etter å ha lest her i forumet i et par år, og derfor er det helt idiotisk av meg å tenke så positivt som jeg har gjort. Så jeg skal ta en runde med meg selv nå å få hodet på rett plass.
Ikke idiotisk, bare menneskelig :Heartpink
 
Nå ringte de endelig og det var veldig gode nyheter! Det ene egget vårt er nå fryst ned og hun sa "det så kjempebra ut" :sad010:shy: skulle få brev med gradering osv. Må la det synke inn. Føler meg så innmari takknemlig. For en sjuk berg-og-dal-bane, og den har så vidt begynt.
Hurra! Gratulerer :Heartpink assistert befruktning er ikke for sarte sjeler, det er så mye følelser og opp og ned. Så glad på dine vegne som endelig fikk gode nyheter! Det gir meg håp for mine to :Heartpink
 
Nå ringte de endelig og det var veldig gode nyheter! Det ene egget vårt er nå fryst ned og hun sa "det så kjempebra ut" :sad010:shy: skulle få brev med gradering osv. Må la det synke inn. Føler meg så innmari takknemlig. For en sjuk berg-og-dal-bane, og den har så vidt begynt.
Dette var fint å lese! Håper at det er gullegget deres. I mitt første forsøk fikk jeg bare 3 egg ut og bare 1 ble befruktet. Jeg var kjempeskuffet og hadde ingen tro på at det skulle gå bra. Men her sitter jeg og leker med verdens fineste gutt. Masse lykke til!
 
Hurra! Gratulerer :Heartpink assistert befruktning er ikke for sarte sjeler, det er så mye følelser og opp og ned. Så glad på dine vegne som endelig fikk gode nyheter! Det gir meg håp for mine to :Heartpink
Tusen takk søte deg :Heartpink
Ja jeg har definitivt troen på gode nyheter for deg også! Det er ihvertfall langt fra umulig :Heartpink


Dette var fint å lese! Håper at det er gullegget deres. I mitt første forsøk fikk jeg bare 3 egg ut og bare 1 ble befruktet. Jeg var kjempeskuffet og hadde ingen tro på at det skulle gå bra. Men her sitter jeg og leker med verdens fineste gutt. Masse lykke til!
Så fantastisk å "høre" :love017 tusen takk! Ja nå har vi ihvertfall mulighet til et forsøk i det minste. Hadde føltes tungt om alt vi har gått igjennom den siste tiden skulle være "forgjeves". Alle pengene som er brukt også. Det føles ihvertfall mye lysere. :Heartpink

Nå har jeg parkert bilen og skal gå inn til en fin teltplass og bli her i natt med bok og strikketøy. Føles godt :Heartpink
 
Hei, håper det går fint at jeg spør her selvom jeg ikke har skrevet meg opp på noe liste.

Jeg fikk mens idag så skal begynne på medisiner imorgen. Det jeg lurer på er selve forløpet, jeg vet at jeg skal ha UL på cd9, altså neste fredag, men hvor lenge etter det pleier man og gå på medisiner før uttak og hvor lenge etter uttak er innsett osv? Og er uttak veldig vondt?

Sorry litt rotete men er første gang i ivf verden så veldig mye å sette seg inn i. :happy:
 
Bare 2 av 10 ble befruktet (og dette var med ICSI). Hva er det som er feil med meg? Hvorfor vil ikke kroppen min samarbeide? :sad015

Jeg har mista all tro på at dette skal gå bra, selv om klinikken planlegger innsett. Er det bare ikke meningen at jeg skal få bli mamma?
Har hatt såå mange slike tanker. Vi startet i november og er nå på 4 forsøket og første gang vi har fått ut nok egg til at vi kan håpe på det holder seg til blasto.

Det er en vond prosess dette ❤️ men heldigvis heier vi alle på hverandre her inne. Krysser alle fingre for at de 2 skal klare å dele seg nok til at du kan få innsett.
 
Hei, håper det går fint at jeg spør her selvom jeg ikke har skrevet meg opp på noe liste.

Jeg fikk mens idag så skal begynne på medisiner imorgen. Det jeg lurer på er selve forløpet, jeg vet at jeg skal ha UL på cd9, altså neste fredag, men hvor lenge etter det pleier man og gå på medisiner før uttak og hvor lenge etter uttak er innsett osv? Og er uttak veldig vondt?

Sorry litt rotete men er første gang i ivf verden så veldig mye å sette seg inn i. :happy:
Hei! Jeg har ikke all verdens erfaring men kan dele hva jeg har erfart :)

Jeg har pleid å få dato for uttak på ultralyden, jeg har bare hatt behov for én ultralyd på hvert forsøk. Det har vært et par dager mellom ultralyd og uttak for min del.

På min klinikk opererer de med 5dagers. Altså at eggene de tar ut og befruktet skal vokse og utvikle seg i fem dager før de setter inn igjen.

Jeg har opplevd uttakene som ubehagelige og tildels vonde, men smerten er veldig forbigående for min del. Noen av stikkene har vært vonde, men det varte bare i noen sekunder. Ellers er det ubehagelig, men det hele er over på kanskje 20 minutter? Etter å ha lest mange skrekkhistorier på nett ble jeg positivt overrasket.
 
Fikk oppdatering fra Medicus i dag. Av mine 7 befruktete egg var no 1 falt fra. 1 såpass dårlig at de forventer det faller fra. 3 stk hadde delt seg 9 ganger som er forventet og dermed veldig gode. 1 hadde delt seg 4 ganger og 1 hadde delt seg 5 ganger. De som har delt seg 4 og 5 ganger har de litt mindre tro på men de lar de prøve å dele seg frem til lørdag. Da får jeg ny oppdatering om hvor mange som evt klarer seg til å bli fryst ned for så å bli satt inn i mai.

❤️ Så nå krysser vi alle fingre for at vi får hvertfall de 3 gode på frys.
 
Fikk oppdatering fra Medicus i dag. Av mine 7 befruktete egg var no 1 falt fra. 1 såpass dårlig at de forventer det faller fra. 3 stk hadde delt seg 9 ganger som er forventet og dermed veldig gode. 1 hadde delt seg 4 ganger og 1 hadde delt seg 5 ganger. De som har delt seg 4 og 5 ganger har de litt mindre tro på men de lar de prøve å dele seg frem til lørdag. Da får jeg ny oppdatering om hvor mange som evt klarer seg til å bli fryst ned for så å bli satt inn i mai.

❤️ Så nå krysser vi alle fingre for at vi får hvertfall de 3 gode på frys.
Krysser fingrene for at de fleste kommer på frys!
 
20240418_214049.jpg

VideoCapture_20240419-082444.jpg
Dette var akkurat det jeg trengte. Minusgrader og snø i natt, men sov som en stein for første gang på lenge. Jeg føler alltid at jeg kan klare det meste når jeg våkner opp etter en natt ute alene. Beste medisinen :Heartpink

Håper dere andre også har hatt en god natt :Heartpink
 
Vis vedlegget 432914
Vis vedlegget 432916 Dette var akkurat det jeg trengte. Minusgrader og snø i natt, men sov som en stein for første gang på lenge. Jeg føler alltid at jeg kan klare det meste når jeg våkner opp etter en natt ute alene. Beste medisinen :Heartpink

Håper dere andre også har hatt en god natt :Heartpink
Det ser kjempekoselig (og kaldt!) ut! Så flott at du sov godt og at du har funnet noe som hjelper kropp og hode i en vanskelig tid ❤️
 
Har ikke skrevet så mye her inne i de siste, men vil bare sende en stor klem til alle som står i denne tøffe prossesen. Mange som går igjennom mye vanskelig. Heier på dere! ❤️

Jeg er på dag 5 med stimulering, starter med ganirelix imorgen, ultralyd på tirsdag. Begynner å føle litt i eggstokkene, men ikke mye. Er mest trøtt, men vet ikke om det er medisinene eller andre ting. Spent på hvordan det ser ut på tirsdag! Nå skal det bli godt med helg.
 
Det ser kjempekoselig (og kaldt!) ut! Så flott at du sov godt og at du har funnet noe som hjelper kropp og hode i en vanskelig tid ❤️
Har ikke skrevet så mye her inne i de siste, men vil bare sende en stor klem til alle som står i denne tøffe prossesen. Mange som går igjennom mye vanskelig. Heier på dere! ❤️

Jeg er på dag 5 med stimulering, starter med ganirelix imorgen, ultralyd på tirsdag. Begynner å føle litt i eggstokkene, men ikke mye. Er mest trøtt, men vet ikke om det er medisinene eller andre ting. Spent på hvordan det ser ut på tirsdag! Nå skal det bli godt med helg.
Du er så god :Heartpink Så spennende det blir på tirsdag! Jeg håper så inderlig at det ser helt tipp topp ut og masse (men ikke FOR mange selvfølgelig) modne fine eggposer. Prøv å slapp av så godt du kan i helga og kos deg med noe du vanligvis ikke unner deg :Heartpink sender over en god klem til deg også :love2
 
Har ikke skrevet så mye her inne i de siste, men vil bare sende en stor klem til alle som står i denne tøffe prossesen. Mange som går igjennom mye vanskelig. Heier på dere! ❤️

Jeg er på dag 5 med stimulering, starter med ganirelix imorgen, ultralyd på tirsdag. Begynner å føle litt i eggstokkene, men ikke mye. Er mest trøtt, men vet ikke om det er medisinene eller andre ting. Spent på hvordan det ser ut på tirsdag! Nå skal det bli godt med helg.
Så spennende dager fremover for deg :love7 Masse lykke til, håper denne runden byr på gullegget:Heartred
 
Back
Topp