April 2024

Et annet spørsmål. Har dere kontaktet legen deres før dere har vært på tidlig ul? Jeg vil jo gjerne ha hcg blodprøve for å se at det stiger riktig. Det var vanskelig for legen å skjønne sist, så jeg fikk tlftime når jeg allerede hadde funnet ut at det ikke gikk allikevel.
Jeg tar kontakt med lege etter testdatoen hvis alt ser bra ut da :)
Jeg tror ikke jeg skal pushe hcg-prøve, de var så vrange da jeg holdt på å miste og, kan ikke se for meg at de vil da gi meg hcg-test når alt ser bra ut. Men jeg vil ta en vanlig blodprøve så fort som mulig, da jeg sliter med både jern og vit.D.

Jeg tenker og stresser mye over det samme! Ved forsøk ved Hausken i høst ble egguttak satt til 4 dager etter kontroll der de største folliklene målte 16 mm. Resten var noe mindre. På uttaket var nesten 50% av folliklene tomme. De jeg fikk ut var modne og ble befruktet, men har tenkt en del på hvorfor så mange var tomme. Om det var pga alder, endometriose eller om det kunne være egg som hadde sluppet for tidlig (klinikken mente det ikke var tilfelle).
Nå ligger jeg an til færre follikler og er derfor veldig stresset for om det er mange tomme denne gangen og. På kontroll igår var de fleste 16-19 mm, men hadde 2 på 22 mm. Egguttak ble satt til torsdag. Håper virkelig de 2 største blir med. Kan ikke gjøre annet enn å stole på dem. Ovitrelle settes uansett om under 2 timer og torsdag skjer det!
Slitsomt med alle bekymringene og tankene. Håper på det beste for oss begge!
Jeg hadde mange tomme , men hausken mente ikke at de hadde sluppet . Tvert i mot , det trodde jeg etter to uttak med mange poser og kun 4 egg på begge. Sist satt vi faktisk dobbel ovitrelle istede og jeg fikk ut 14 .. ble ikke gravid men satt inn to perfekte 8 cells. Ingen frys men alikevel , hos meg slapp de ikke..

Jeg googlet litt og fant bla dette:
"Before ovulation occurs, the average diameter of the dominant follicle is 22 to 24 mm (range 18-36 mm)."

"sizes greater than 24 are considered too big, the egg within is overmature and is no longer viable."

Jeg googlet litt og fant bla dette:
"Before ovulation occurs, the average diameter of the dominant follicle is 22 to 24 mm (range 18-36 mm)."

"sizes greater than 24 are considered too big, the egg within is overmature and is no longer viable."
Mulig det var det hun som utførte kontrollen min mente. I mitt tilfelle i hvertfall.

Første bildet er 7,8 9m og 9k (dpo). Andre bildet er idag, 10 dpo og 5 dager siden innsett :hello2 dagens test er enda mer synlig i virkeligheten, og rosa :love7

Vedlegg

• IMG_20240423_220752.jpg
    IMG_20240423_220752.jpg
    2,7 MB · Visninger: 75
  • IMG_20240424_060429.jpg
    IMG_20240424_060429.jpg
    2,9 MB · Visninger: 74
Takk for at dere deler erfaringer med størrelse på follikler osv ❤️ Tror jeg bare må prøve å la det gå sin gang, kan jo ikke gjøre noe med det uansett. Puste med magen osv :wacky: Dere er gode ❤️
Jeg har dessverre opplevd at eggløsning hadde skjedd, noen egg hadde sluppet og andre var overmoden og lot seg ikke befruktet :( det var virkelig en krise for oss. Dette var første forsøk privat etter st Olavs og vi hadde så høye forhåpninger, du vet, masse statistikk som viser at det går på det fjerde uttaket :happy090 låg an til ca 15 ut, fikk vel ut 6-7 og bare to befruktet. Aldri før eller etter hatt et så dårlig forsøk.
Eneste jeg angrer på er at vi ikke pushet på kompensasjon. I min situasjon skulle man helt klart hatt uttak fredag. Det gikk en uke fr kontroll til uttak.

Det er en forskjell å kanskje miste 1-2 fordi de har vokst mye raskere enn andre egg, dersom det er "mange nok" som er litt mindre og kommer med. Dersom det er jevn vekst og de fleste faller fra, da ville jeg aldri gitt meg igjen slik som jeg gjorde den gangen.

Er det noen andre som sliter med søvn? I en uke nå har jeg maks sovet 5 timer hver natt og kjenner at jeg er helt utslitt. Jobber 100% så hadde vært greit å hatt litt energi ...

Jeg har dessverre opplevd at eggløsning hadde skjedd, noen egg hadde sluppet og andre var overmoden og lot seg ikke befruktet :( det var virkelig en krise for oss. Dette var første forsøk privat etter st Olavs og vi hadde så høye forhåpninger, du vet, masse statistikk som viser at det går på det fjerde uttaket :happy090 låg an til ca 15 ut, fikk vel ut 6-7 og bare to befruktet. Aldri før eller etter hatt et så dårlig forsøk.
Eneste jeg angrer på er at vi ikke pushet på kompensasjon. I min situasjon skulle man helt klart hatt uttak fredag. Det gikk en uke fr kontroll til uttak.

Det er en forskjell å kanskje miste 1-2 fordi de har vokst mye raskere enn andre egg, dersom det er "mange nok" som er litt mindre og kommer med. Dersom det er jevn vekst og de fleste faller fra, da ville jeg aldri gitt meg igjen slik som jeg gjorde den gangen.
Uff det er det jeg er redd for. Her var det forsåvidt bare 1-2 som var større igår, men allikevel. Jeg sendte en melding til klinikken idag om at jeg er bekymret for at mandag blir for sent, og de ringte meg opp ganske kjapt og sa at jeg kan komme inn på ny kontroll idag. Så det er jo veldig fint. Vet ikke om det fra deres side er mest for å berolige meg, men er uansett glad for en ekstra sjekk. Har lest en del idag og det virker være bedre å ta eggene litt for tidlig en for sent. Men selvfølgelig spriker forskningsresultatene om dette...

Er det noen andre som sliter med søvn? I en uke nå har jeg maks sovet 5 timer hver natt og kjenner at jeg er helt utslitt. Jobber 100% så hadde vært greit å hatt litt energi ...
Det høres tøft ut, og blir jo ofte en vond sirkel når man først sover dårlig. Håper det blir bedre snart ❤️ Tenker det er helt innafor med sykemelding hvis du trenger det for å hente deg inn.

Føler med deg. Jeg sover maks 2 timer hver natt nå. Sover en time når jeg legger meg og da har jeg null sjanse til å sove igjen før rundt kl 05 og da sover jeg en time til før jeg våkner igjen å står opp. (Sover heller ingenting på dagtid) Sånn har det vært i over en måned nå og jeg har slitt med å bli tatt på alvor av fastlegen. Fikk endelig og heldigvis resept på noe sovemedisin i dag og håper virkelig det hjelper. Jeg er ufør så jeg har kunnet være zombie på dagtid uten at det har gått utover noe jobb. Men de siste to ukene har jeg slitt VELDIG med hukommelsen og generell kognitiv funksjon og da ble jeg bekymra og krevde å få hjelp nå. Har aldri brukt noe sovemedisin tidligere, men jeg håper virkelig jeg får sove litt mer i natt.

Ta kontakt med fastlegen din og si du må ha en kur med sovemedisin (1 uke eller 2).

Det gikk ikke som vi håpet i dag. Egglederen må opereres bort og det var verre enn de først trodde.. Så det blir ikke innsett før jeg har operert og så måtte jeg vente minst 2 sykluser etter operasjonen, litt avhengig av hvor ille det er når de åpner og ser.. Ny operasjon fører også til enda mer arrvev og sikkert flere problemer som følge av det. Jeg er negativ, men føler meg mest bare flat og careface akkurat nå. Som at hjernen min vet at det her blir for mye å ta inn akkurat nå.

Det høres tøft ut, og blir jo ofte en vond sirkel når man først sover dårlig. Håper det blir bedre snart ❤️ Tenker det er helt innafor med sykemelding hvis du trenger det for å hente deg inn.
Ja, er jo ikke noe godt ... Klarer heller ikke sove på dagen. Skal snakke med legen til mandag, men sover jeg like dårlig i natt, ringer jeg i morgen og sier jeg må få noe, hvis ikke klarer jeg ikke fungere ❤️

Det gikk ikke som vi håpet i dag. Egglederen må opereres bort og det var verre enn de først trodde.. Så det blir ikke innsett før jeg har operert og så måtte jeg vente minst 2 sykluser etter operasjonen, litt avhengig av hvor ille det er når de åpner og ser.. Ny operasjon fører også til enda mer arrvev og sikkert flere problemer som følge av det. Jeg er negativ, men føler meg mest bare flat og careface akkurat nå. Som at hjernen min vet at det her blir for mye å ta inn akkurat nå.
Åh nei så trist å høre. Håper at det ikke er så lang ventetid på operasjon og at alt går bra. Det er så vanskelig når behandlingen blir utsatt gang på gang. Føler med deg ❤️

Uff det er det jeg er redd for. Her var det forsåvidt bare 1-2 som var større igår, men allikevel. Jeg sendte en melding til klinikken idag om at jeg er bekymret for at mandag blir for sent, og de ringte meg opp ganske kjapt og sa at jeg kan komme inn på ny kontroll idag. Så det er jo veldig fint. Vet ikke om det fra deres side er mest for å berolige meg, men er uansett glad for en ekstra sjekk. Har lest en del idag og det virker være bedre å ta eggene litt for tidlig en for sent. Men selvfølgelig spriker forskningsresultatene om dette...
Så herlig at du får en kontroll I dag! Så bra de møtte deg på det :-)

Det var utrolig leit å lese ❤️

Så leit å høre :confused: Lykke til med operasjon når den tid kommer! Jeg har også operert ut egglederen da den sprakk pga exu. Jeg ble fortalt at det ikke har noen betydning for sjansene med å lykkes med IVF til tross for arr, og det er til og med mulig å bli gravid på naturlige måten selv om man mangler eggleder ;) Skjønner det er kjipt nå, men dette kommer til å gå bra :Heartpink

Så leit å høre :confused: Lykke til med operasjon når den tid kommer! Jeg har også operert ut egglederen da den sprakk pga exu. Jeg ble fortalt at det ikke har noen betydning for sjansene med å lykkes med IVF til tross for arr, og det er til og med mulig å bli gravid på naturlige måten selv om man mangler eggleder ;) Skjønner det er kjipt nå, men dette kommer til å gå bra :Heartpink
Takk for at du deler :Heartpink Ja det at vi har ett som ligger der klar til å settes inn hjelper veldig. Jeg har så mye arrvev fra før så jeg hadde håpet jeg slapp mer.. Men på den andre siden så er det bare positivt å få dette gjort før vi setter inn det ene embryoet vi har. Da er det mye større sjanse for at det ender godt. Hadde de satt det inn nå så hadde det mest sannsynlig vært bortkastet og da hadde jeg nok vært helt i kjelleren. Jeg prøver å fokusere lengre frem og at vi forhåpentligvis ikke venter forgjeves. Vi feirer 17år sammen i år og jeg blir 37 nå i mai. Det føles som vi allerede har ventet et halvt liv, så vi klarer dette også :Heartpink

Takk for all støtte :Heartpink

Back
Topp