April 2021 :D

Gruppe 7 er 18-44 år MED underliggende sykdommer/tilstander, 18-44 UTEN underliggende sykdommer/tilstander har ingen gruppe.

Hele gruppelisten ser slik ut:

1. Beboere i sykehjem
2. Alder 85 år og eldre
3. Alder 75-84 år
4. Alder 65-74 år
og samtidig personer mellom 18¤ og 64 år med sykdommer/tilstander med høy risiko for alvorlig forløp (merket med * i listen over risikogrupper under)
5. Alder 55-64 år med underliggende sykdommer/tilstander (se listen over risikogrupper under)
6. Alder 45-54 år med underliggende sykdommer/tilstander
7. Alder 18-44 år med underliggende sykdommer/tilstander
8. Alder 55-64 år
9. Alder 45-54 år

Jeg er 46 år og trodde jeg tilhørte gruppe 9, men tilhører visstnok gruppe 6

Helsepersonell er prioritert utenom listen

Eg har underliggende sjukdom:)

Kjekt med vond fot og migrene i natt. Var på grensen til oppkast og tok lang tid før eg sovna igjen.

Kvakk litt til når jeg åpnet brevet fra skolen til Lille U i dag.
Overskriften var "Velkommen til ungdomsskolen", og jeg som var så sikker på at han skulle begynne i første klasse :p

Teksten i selve brevet var forresten riktig

Hehe, han skal vel gjerne ta barneskolen først ja, i likhet med minstemor hos oss.

De legger opp til å forsøke besøksdager på et eller annet vis i slutten av mai. Og bhg har kanskje overnatting for å avslutte. Det er håp om en form for nesten normal overgang fra bhg til skole, kanskje. Men første klasse ja.

Gruppe 7 er 18-44 år MED underliggende sykdommer/tilstander, 18-44 UTEN underliggende sykdommer/tilstander har ingen gruppe.

1. Beboere i sykehjem
2. Alder 85 år og eldre
3. Alder 75-84 år
4. Alder 65-74 år
og samtidig personer mellom 18¤ og 64 år med sykdommer/tilstander med høy risiko for alvorlig forløp (merket med * i listen over risikogrupper under)
5. Alder 55-64 år med underliggende sykdommer/tilstander (se listen over risikogrupper under)
8. Alder 55-64 år
9. Alder 45-54 år

Mens jeg er 41, snart 42 og derved ungene gruppe, enda

Men de gjentar jo at de tror vi alle skal bli vaksinert i sommer ned til 18 år. Så da må jo vi under 45 også få en eller annen gang.

1. Beboere i sykehjem
2. Alder 85 år og eldre
3. Alder 75-84 år
4. Alder 65-74 år
8. Alder 55-64 år
9. Alder 45-54 år

jeg ble gruppe 4.. (ikke på grunn av alder)

Usj, idag ble jeg innkalt til test imorgen pga situasjonen i kommunen. De ønsker å teste alle på bygget (sykehjemmet, vi har kontor i samme bygg) som har vært på jobb etter 15.april :shy:

Hvordan foregår denne såkalte hurtigtesten? Man får svar kjapt, eller?

Usj, idag ble jeg innkalt til test imorgen pga situasjonen i kommunen. De ønsker å teste alle på bygget (sykehjemmet, vi har kontor i samme bygg) som har vært på jobb etter 15.april :shy:

Om det er samme hurtigtest som her i Uk så tar det 30 min

På jobben vår har vi et senter vi kan besøke og ta hurtigtest når vi måtte ønske og er symptomfrie.
De av oss om er fysisk på jobb er anbefalt å gjøre det 1-2 ganger i uken.

Hos oss foregår det ved at men blir henvist til en bod.
I den boden ligger en testpinne innpakket og det står et glass med lokk i et stativ.
Vi skal åpne pakken med pinnen, dra ned masken og snurre pinnen i hvert av neseborene i ca 10 sekunder.
Putte pinnen i glasset og snurre minst 10 ganger, knekke av toppen på pinnen lukke glasset og levere det sammen med en lapp hvor man har skrevet, navn, fødselsnummer og telefon nummer.

Dersom testen er positiv blir vi ringt opp innen 20 minutter.
Får vi ingen telefon vil den være negativ

På jobben vår har vi et senter vi kan besøke og ta hurtigtest når vi måtte ønske og er symptomfrie.
De av oss om er fysisk på jobb er anbefalt å gjøre det 1-2 ganger i uken.

Hos oss foregår det ved at men blir henvist til en bod.
I den boden ligger en testpinne innpakket og det står et glass med lokk i et stativ.
Vi skal åpne pakken med pinnen, dra ned masken og snurre pinnen i hvert av neseborene i ca 10 sekunder.
Putte pinnen i glasset og snurre minst 10 ganger, knekke av toppen på pinnen lukke glasset og levere det sammen med en lapp hvor man har skrevet, navn, fødselsnummer og telefon nummer.

Dersom testen er positiv blir vi ringt opp innen 20 minutter.
Får vi ingen telefon vil den være negativ
Vi ble testet på. Det er per dato den verste testen jeg har tatt. Det lynte gjennom hodet, kjeven og jeg sitter nå med noe lignende tannverk og kraftig hodepine. Det verste var at første test ikke ble godkjent, så måtte gjøre det to ganger:nailbiting:

Vi ble testet på. Det er per dato den verste testen jeg har tatt. Det lynte gjennom hodet, kjeven og jeg sitter nå med noe lignende tannverk og kraftig hodepine. Det verste var at første test ikke ble godkjent, så måtte gjøre det to ganger:nailbiting:
Au da:( Ikke alle tester som har vært bra her heller. Noen kan virkelig ikke å bruke pinnen.

Back
Topp