April 2021 :D

Eg har fått her, gikk fra 10 på smerteskalaen til 8, så begrensa kva det hjalp.
Altså det tar bare toppen. Men det gjør det mulig å hvile, sove, slappe av. Noe som også hjelper. Håper legen skriver ut de samme tablettene, det er faktisk det som er anbefalt for fibromyalgi, fordi det er testet på de med det.. og jeg tar kanskje to ganger i mnd eller mindre. Iblant mer. Jeg må lære meg hva som trigger smerter og dårlige perioder...

Woho, minus 4,5kg ila april :D jeg har trøstespist mye disse mnd, så har kun lagt om kostholdet. Skal skjerpe meg med dette å bli mer aktiv, og får begynne å ta målene for å se om noe skjer :p

Oppgitt over disse vurderingene av tiltakene..

Siste nytt er:
Rælingen, Lillestrøm og Lørenskog har fått beskjed om at de skal flyttes fra tiltaksnivå 5A til 5B med lokale forsterkninger. Det vil si at tiltakene i de tre kommunene må være samkjørte, noe som vil ta noe tid.

Vel, Rælingen og Lillestrøm har antall smitterede per 100.000 over de siste ukene på rett over 200 (223 og 202), mens Lørenskog ligger på rett under 400 (388).
Ullensaker som var den siste kommunen på 5A ligger på rett under 200 (192), men der settes de til 5B uten lokale forsterkninger.

De fleste kommunene som åpnet opp igjen sist lå da på rundt 300.
Sitter om lurer på hvorfor de skal være så mye strengere mot oss.

Ja da, jeg vet, det er bedre å holde stengt litt for lenge enn å åpne opp litt for tidlig, men vi har vært stengt ned i flere måneder.
Det har gått fra vinter til vår, og ungene trenger nye sko som må prøves og en del annet.

Flink du har vært :)
Hvor mye er målet?
Per nå er det 5kg til. Jeg har hatt ganske mye for mye, så må sette litt delmål på veien (jeg har en bukse jeg skal oppi som mål fremover, så får jeg se). Jeg har som sagt kun lagt om kostholdet på et vis som jeg kan leve med, det er ikke noe diett :) så skal jeg bli flinkere til å komme meg ut og bevege meg!

Per nå er det 5kg til. Jeg har hatt ganske mye for mye, så må sette litt delmål på veien (jeg har en bukse jeg skal oppi som mål fremover, så får jeg se). Jeg har som sagt kun lagt om kostholdet på et vis som jeg kan leve med, det er ikke noe diett :) så skal jeg bli flinkere til å komme meg ut og bevege meg!
Legge om kostholdet til noe man kan leve med er smart, da vil man klare å holde vekten etterpå :)
Stå på dette klarer du :)

Har selv holdt vekten en 1-2 år nå, og er veldig fornøyd :)

Wææ, siste fredag med frøkna som ikke går i barnehage. Skal ha fysio, så skal vi handle litt småting.
Jeg gleder meg og gruer meg til hu skal i barnehagen, vet det blir veldig bra for hu og veldig bra for meg å kunne slappe mer av. Og jeg tror hu får det veldig bra der. Språket kommer sikkert til å eksplodere. De i barnehagen var veldig imponert over hvor blid og vennlig hu var.
Må innrømme at jeg er veldig nysgjerrig på hvordan hu er med andre barn, pga corona har hu ikke akkurat hatt mye med barn å gjøre...
har en merkelig spent og angst følelse da. Sikkert fordi jeg er litt kontrollfrik..

Wææ, siste fredag med frøkna som ikke går i barnehage. Skal ha fysio, så skal vi handle litt småting.
Jeg gleder meg og gruer meg til hu skal i barnehagen, vet det blir veldig bra for hu og veldig bra for meg å kunne slappe mer av. Og jeg tror hu får det veldig bra der. Språket kommer sikkert til å eksplodere. De i barnehagen var veldig imponert over hvor blid og vennlig hu var.
Må innrømme at jeg er veldig nysgjerrig på hvordan hu er med andre barn, pga corona har hu ikke akkurat hatt mye med barn å gjøre...
har en merkelig spent og angst følelse da. Sikkert fordi jeg er litt kontrollfrik..

Kos dere

Og husk at det fine med bhg er at man kan ta dem fri når det passer en, i motsetning til skolen.

Legge om kostholdet til noe man kan leve med er smart, da vil man klare å holde vekten etterpå :)
Stå på dette klarer du :)

Har selv holdt vekten en 1-2 år nå, og er veldig fornøyd :)
Hvertfall veldig fornøyd med meg selv :hilarious:
Jeg var avhengig av en type energidrikk, ikke smakt en dråpe på 3uker nå. Jeg er mye flinkere til å drikke vann, trenger jeg noe med smak i, så tar jeg et glass med fun light:)

Første gang at jeg har gledet meg til havregrøt til frokost, det er så godt med endel blåbær i :D

Back
Topp