April 2021 :D

Da er det enda viktigere å få henvisning tidlig heller enn at helsestasjonen ser det an en stund :)
Skjønner ikke helt hva du mener egentlig og hvorfor du skriver det:) det er alltid lurt å se an om barna er forkjølet når testen tas , så ta ny litt senere når barnet er frisk og evt henvise da om det fortatt er veske der.

Ville definitivt ikke ventet på helsestasjonen. Helsestasjonen her er omtrent ett år på etterskudd. Har fått beskjed fra helsesykepleier om at hvis vi er bekymret for noe så er fastlegen riktig instans. Han henviste til øre- nese-hals som tok oss inn på et par uker med konsultasjon i november. Hadde vi skulle ventet på helsestasjonen hadde vi fremdeles ikke kommet inn. Den fireårskontrollen er vi heldig om kommer før guttungen er blitt fem i følge barnehagen :rolleyes:
Hs ville se det ann litt siden han var forkjølet ved siste kontroll med lege, og vi skulle heller kontakte fastlege hvis vi følte noe var galt :) han er litt vanskelig å bedømme med tanke på litt tregt språk, men samtidig har det løsnet veldig bare den siste tiden (han ble 3 i desember). I tillegg virker det som han har litt selektiv hørsel, han hører som regel det han vil høre og er god på å bedømme hvor lydene kommer fra :)
Time får vi når det passer, det er ikke noe som stresser meg så veldig nå når språket er kommet :p

Syns det var vanskelig att ta tag og bestille time men nå er det helt oki :p

Selve prøven er jo grei nok, ikke noe jeg er GLAD I å gjøre, men for all del, jeg gjør det.

Men da jeg ringt og bestilte, og fikk beskjed om å ringe ep privat senter som ikke trenger henvisning, så ble jeg litt... prinsippielt irritert. Jeg har råd, men det er ikke alle som har råd å betale over 1000 kr for noe en kan få gjort for egenandel på legekontoret

Så ble det utsatt og glemt

Og nå er det nesten litt flaut å ringe og spørre om de tar sånt på legekontoret nå, et år senere...

Skjønner ikke helt hva du mener egentlig og hvorfor du skriver det:) det er alltid lurt å se an om barna er forkjølet når testen tas , så ta ny litt senere når barnet er frisk og evt henvise da om det fortatt er veske der.
Gir råd og skriver dette fordi det er helt unødvendig å la et barn gå rundt med dårlig hørsel eller vondt i ørene i lengre tid fordi helsestasjonen vil se det an i et håp om at det går over. Da er det mye bedre at øre-nese-hals får sett på det med en gang. Væske i ørene kan både hemme språkutvikling og gi barnet problemer i sosiale settinger.

Hvis barnet er forkjølet og helsestasjonen vil ta ny test to uker senere er det en ting. Jeg har aldri fått så hyppige kontroller på helsestasjonen vår så ville ikke akseptert den planen uten en ny time ble booket inn mens jeg var der.

Gir råd og skriver dette fordi det er helt unødvendig å la et barn gå rundt med dårlig hørsel eller vondt i ørene i lengre tid fordi helsestasjonen vil se det an i et håp om at det går over. Da er det mye bedre at øre-nese-hals får sett på det med en gang. Væske i ørene kan både hemme språkutvikling og gi barnet problemer i sosiale settinger.

Hvis barnet er forkjølet og helsestasjonen vil ta ny test to uker senere er det en ting. Jeg har aldri fått så hyppige kontroller på helsestasjonen vår så ville ikke akseptert den planen uten en ny time ble booket inn mens jeg var der.
Trenger ikke opplyse meg om det for jeg vet det :)
Skjønte bare ikke hvorfor du siterte meg jeg

Selve prøven er jo grei nok, ikke noe jeg er GLAD I å gjøre, men for all del, jeg gjør det.

Men da jeg ringt og bestilte, og fikk beskjed om å ringe ep privat senter som ikke trenger henvisning, så ble jeg litt... prinsippielt irritert. Jeg har råd, men det er ikke alle som har råd å betale over 1000 kr for noe en kan få gjort for egenandel på legekontoret

Så ble det utsatt og glemt

Og nå er det nesten litt flaut å ringe og spørre om de tar sånt på legekontoret nå, et år senere...
Før du fr tatt en har jeg tatt to ;)

Ufattelig vondt etter jobb i dag. Skal jobbe 9 til 13 i morgen. Så er det ikkje jobb før tirsdag:) Presse meg ein del ang jobb men det å ikkje jobbe er ikkje lurt. Håpa dette med ryggen går fort over denne gang.

Ja nå har jeg brukt ordet stas mye så jeg, men det var veldig stas:p:hilarious:

Tenker på at eg venter på å våkne fra marerittet med at eg har ryggsmerter igjen...

Back
Topp