April 2021 :D

Jeg har til enhver tid en mental liste over nærkontakter, hvilket er ganske enkelt fordi jeg egentlig bare er hjemme. Dengang jeg var på jobb var det med kontroll på hvem andre som var der, jeg holder ca pusten i 48 timer etter at jeg har truffet mamma og pappa

Jeg går på butikken av og til, men vet hvor jeg har vært og har smittestopp aktivet.
Nærkontaktne mine er i prinsippet ungene og mannen. Og ungene har jo da kohortene sine på skole og bhg da.

Møter så sjelden folk at listen over nærkontakter stort sett er avdelingen til ungene. Savner å ha så mange folk jeg møter at jeg ikke har oversikt.

Jeg har til enhver tid en mental liste over nærkontakter, hvilket er ganske enkelt fordi jeg egentlig bare er hjemme. Dengang jeg var på jobb var det med kontroll på hvem andre som var der, jeg holder ca pusten i 48 timer etter at jeg har truffet mamma og pappa

Jeg går på butikken av og til, men vet hvor jeg har vært og har smittestopp aktivet.
Nærkontaktne mine er i prinsippet ungene og mannen. Og ungene har jo da kohortene sine på skole og bhg da.
Møter så sjelden folk at listen over nærkontakter stort sett er avdelingen til ungene. Savner å ha så mange folk jeg møter at jeg ikke har oversikt.
Her blir det noen flere enn dette. Dvs vi flyr jo ikke rundt, men i min jobb jobber man tett. Mannen er i opplæring på ny jobb så der blir det også relativt tett. Ungene har skolen og barnehagen. Eldste( 18) bor i all hovesak hos oss, men er vekke 1-2 helger i mnd noen ganger. Andre ikke, men da bare en torsdag for eks. Han har også valgt seg ut en venn som kan komme på besøk her( når dette har vært tillatt) Med mye smitte har vi sagt nei og når forbudt/anbefalt . Han omgås ikke de på skolen der han går på privaten. Så er svigermor og svigerfar nærkontakt innimellom.

Last edited:
Så jada dette husker jeg egentlig i hode, men for sikkerhetsskyld noterer jeg ned hver gang etter test :p

Her blir det noen flere enn dette. Dvs vi flyr jo ikke rundt, men i min jobb jobber man tett. Mannen er i opplæring på ny jobb så der blir det også relativt tett. Ungene har skolen og barnehagen. Eldste( 18) bor i all hovesak hos oss, men er vekke 1-2 helger i mnd noen ganger. Andre ikke, men da bare en torsdag for eks. Han har også valgt seg ut en venn som kan komme på besøk her. Han omgås ikke de på skolen der han går på privaten. Så er svigermor og svigerfar nærkontakt.
Her er det hjemmekontor og har vært det siden september. Jeg er så leeeeeeei. Ungene går i samme barnehage. Og alt unntatt matbutikk og apotek er stengt. Handler stort sett på Kolonial.

Kjenner jeg surrer mer enn før og trenger mer søvn enn vanlig. Foreldrene mine møter vi så sjelden at det bare blir konflikt når de kommer. Denne "holde avstand på besøk" og kun komme når det passer dem passer meg så dårlig at for min del kunne vi like gjerne droppet det. Grunnet reglene må de velge mellom hvilke barn de vil ha kontakt med og det blir alltid de andre før meg og barna. Kanskje vi får bygget opp forholdet igjen når alt dette er over, kanskje er det løpet kjørt.

Her er det hjemmekontor og har vært det siden september. Jeg er så leeeeeeei. Ungene går i samme barnehage. Og alt unntatt matbutikk og apotek er stengt. Handler stort sett på Kolonial.

Kjenner jeg surrer mer enn før og trenger mer søvn enn vanlig. Foreldrene mine møter vi så sjelden at det bare blir konflikt når de kommer. Denne "holde avstand på besøk" og kun komme når det passer dem passer meg så dårlig at for min del kunne vi like gjerne droppet det. Grunnet reglene må de velge mellom hvilke barn de vil ha kontakt med og det blir alltid de andre før meg og barna. Kanskje vi får bygget opp forholdet igjen når alt dette er over, kanskje er det løpet kjørt.
Trist å høre med familien din:(❤️Håper det ordner seg. Min familie og slekt bor henholdsvis 10 og ca. 7t unna så det har ikke vært aktuelt eller latt seg gjøre. Vi har dog god og nær relasjon og gleder oss til å sees til sommeren. Så de sist sommer. Der går det i skype og FaceTime. :)

Nå er jo også familien til mannen min familie sånnsett, men nå tenkte jeg på mitt biologiske opphav eller hva det heter. De blir langt unna hele gjengen. Min bestevenn og søster også :) mamma snakker jeg med minst 1 gang daglig på tlf:p

Har så mye Skypemøter på jobb at jeg ikke orker det på fritiden også. Har aldri hatt så lite videosamtaler på fritiden som det siste året :oops:

Hjemmekontor her også.
. Svigers er langt unna uansett.

Mine treffer vi, de vedlikeholder et forhold til både mine og min brors unger, altså sine 5 barnebarn (og oss voksne) på et jevnt grunnlag. Det går bra.

Ganske grei dag på jobb men det fordi eg tok smertestillende for tett. Men glad eg har hatt ein ok dag:D

Så fryktelig dumt at enkelte nekter å oppgi nærkontakter. Jeg har alle ganger jeg har tatt test, og også denne gangen jeg og O tok hatt liste klar. Jeg er muligens overaktiv her, men vet jeg tidvis kan surre så greit å ha det nedskrevet :p
Ja veldig dumt. Skjønner ikke helt hvordan folk tenker når de ikke vil oppgi nærkontakter

:angel4
Ikke dum den kjolen nei. Eller utenpå badetøy:) herlig du med det camping greiene dine :D jeg var mye på camping som barn

Jeg føler nesten at jeg kvalifiserer til en sånn, bare med et telt på. Jeg KAN finne på å snakke om camping ca når som helst, det tyter over av meg for tiden.

Men altså i et telt. Et stort og flott familietelt. Relativt svært.

169279195_10165305584235556_2485496696939171755_n.jpg

(Jeg makket meg til å faktisk bestille footprint og fikse-telt-stang-greier i dag, det er estimert levert 20.4 og det er jo ikke så lenge til. Ettersom det SNØR for tiden sås kal jeg ikke sette opp teltet før den tid uansett. (Neppe før etter 17. mai uansett. Men helga etter 17. mai er det pinse, og da vil jeg jo på tur))

https://www.ba.no/trafikkstudio/s/5-8-1523766?p=lc-2301949-11888-bergensavisen

Kaos i Bergen pga snø og biler med sommerdekk. Fana fjellet er stengt, fleire biler har kjørt av vegen og flere busser har redusert kjørestrekning pga snø og glatt veg.

Før påske tenkte jeg på at vi kanskje bare kunne lagt om, vi skal jo ikke på fjellet eller noe...

Menne, i går slet jeg altså opp bakken her med piggdekk. Vi beholder piggdekkene en stund til gitt. Normalt skulle vi tatt den av i helgen siden mandg etter påske er fristen med piggdekk, men det skal snø til og med lørdag i alle fall så jeg troooor at minst en bil skal få beholde piggene sine en stund til, gitt.

Før påske tenkte jeg på at vi kanskje bare kunne lagt om, vi skal jo ikke på fjellet eller noe...

Menne, i går slet jeg altså opp bakken her med piggdekk. Vi beholder piggdekkene en stund til gitt. Normalt skulle vi tatt den av i helgen siden mandg etter påske er fristen med piggdekk, men det skal snø til og med lørdag i alle fall så jeg troooor at minst en bil skal få beholde piggene sine en stund til, gitt.

Mister førerkortet med sommerdekk på dette føre. Bra dykk ikkje har bytta :)

Back
Topp