Another diet journal

112,8 i dag :happy093
1,3 kg ned denne uka :love017

Tar siste dose fra nåværende pen i dag. Pratet med legen tidligere i uka, han sier jeg skal fortsette på 0,5 mg. Jeg er forsåvidt glad for at jeg slipper å øke. Men jeg merker også at sultfølelsen ikke er like fraværende som den var. Det, kombinert med at jeg ikke orker å telle og veie maten har gjort at vektnedgangen har flatet litt ut. Og jeg sier det med total ydmykelse. For det er virkelig ikke en DÅRLIG trend å gå fra 2 kg i uka til 1 kg. Når det er anbefalt mellom 0,5-1 kg per uke. For alt jeg vet kan det hende at kroppen har skjønt at «shit, nå forsvinner det mye her» og sloss litt tilbake. Jeg er uansett veldig fornøyd med at jeg går NED hver uke. Jeg håper veldig å være under 100 før jul/nyttår. Da må jeg gå ned 0,8 kg i gjennomsnitt i uka. Dét skal gå! :gen014
.. og at jeg må kjenne litt på sultfølelse og øve på å beherske og moderere matinntaket tenker jeg er greit. For det er jo ønskelig å etterhvert klare å slutte med wegovy. Når jeg når en sunn vekt..

Ønsker dere en god helg!


Totalt -17,6 kg
 
Litt tidlig ute, veiedag i morgen,
Denne uka har vært tøft mentalt, helga var en eneste stor kalorifest, eiet ikke viljestyrke i det hele tatt :dead: vekta både mandag og tirsdag viste at det straffet seg.. opp opp opp.
Men, har vært streng de siste dagene, så i dag viser den 111,8. Det går allikevel.:shy:

Tenk at den i juni viste 130 kg. :bag:

Nå får jeg masse kommentarer på jobb. Jakkene mine henger og slenger. Jeg har pakket vekk to poser med klær som er alt for store blitt. Har en del klær fra tiden jeg var «tynn», men er ikke HELT der ennå, så akkurat nå har jeg veldig lite klær som passer :hilarious:

Spennende å se i morgen!
 
Fredag og veiedag :happy:
111,5 og ned 1,3 kg denne uka :happy093

nedgangen har roet seg ned, noe jeg er veldig glad for. For jeg begynte å bli litt småstressa av å fly ned 2 kg i uka. Huden er helt slafsete og hodet følger ikke med. Ser fortsatt 130 kg i speilet… tar meg selv i å klype i flesket i speilet og bare «det må bort, det må bli flatere, her er jeg for tykk»..

Total vektnedgang -18,9 kg
 
Å ikke veie maten er skummelt. Har merket at jeg plutselig legger på litt ekstra pålegg på knekkebrødene. Gradvis har det blitt sånn. Ei lita osteskive mens jeg smører matpakker.. en barebell choco bar på butikken. Ikke rart det stagnerer. En del sulten også. Myyyyyye kvalm. Tror faktisk det er på tide å øke! Men vil egentlig øke til 0,75 og ikke 1 mg. Føler jeg bare trenger en liten ekstra push..
skal snakke med legen om det. Kunne hentet ut 1 mg og klikket meg til 0,75 :woot:
Men da må jeg jo ha ekstra nåler .. :wideyed: får man det på apoteket??

Vekta viste i dag 111,1. så litt ned går det jo. Men psyken min trenger litt mer denne uka kjenner jeg. Får straks mensen også. Så alt er litt blæ om dagen. Minne meg på dit jeg har kommet. Men vil bare bli tynn :pompus:
 
En veldig god dag i dag. Rota rundt i skuffene og fikk på en en kjole som egentlig aldri har passet før. Satt som et skudd. Blir litt nervøs for de neste 20 kg - jeg må vel shoppe meg helt ny garderobe til slutt. :shy:

Vekta viste 110,4 i dag morges. Så det er på grammet -20 kg nedgang :arghh::happy093:smiley-bounce022

Noe som betyr: jeg skal begynne å trene! Men NÅR hahahaa ! Travelt her hjemme kan du si. Men jeg må pønske ut noe!

-20 kg siden juni er helt VILT! Jeg er så glad jeg tok dette valget. Hadde aldri klart det uten wegovy! Nå er jeg spent på hva vekta i morgen tidlig viser.

10 kg til nå, så er jeg under 100! Åååh duuuu som jeg gleder meg!! :happy093

Det SKAL jeg klare innen nyttår! :D
 
110,2 kg viste vekta i dag!

-1,3 denne uka :happy:

Delmål 4 er også nådd :happy093

Totalt - 20,2 kg :Heartpink
 
109,8 i dag. -400 gram ned denne uka. Kjenner jeg er litt skuffa. Men jeg har mensen nå, selv om det ikke har hatt noe å si tidligere.
Det går mot økning på w dosen. Har én dose igjen etter den jeg tar i dag.

Har dog gått ned hele 20,6 kg nå, DET er jeg veldig stolt og fornøyd over! Kjenner meg utålmodig etter å komme under 100. Det er en stor milepæl for meg. Men prøver å skru ned forventningene litt. Alt ned er bra og et skritt nærmere målet :happy:

Angående mat har terskelen for å kose seg i helgene blitt lavere, blir ikke kvalm av junk og godteri lenger, selv om det ikke frister. Så blir det litt allikevel og da er det jo naturlig at vekta stopper opp. Men har justert mengden i uken så i teorien skal det gå. Men skjønner jo at det går jo ikke da :hilarious:

Ny helg i møte. Ny sjanse ❤️
 
Onsdagsoppdatering.
Vekta viste 108,8 i dag, en enorm lettelse. Det er visst ikke noe mønster i hverken eggløsning eller mensen for meg. To ganger har eggløsning gjort at vekta stagnerer, og denne gang var det mensen. Går rett i kjelleren av sånt jeg. Har prøvd å si til meg selv «du må vente er par UKER før du klikker da hallo?!» men jeg er så utålmodig atte fy.

Det klatrer nedover mot «UNDER 100». Jeg er så vilt klar for det nå! Føler jeg tar tilbake livet mitt!! Ufattelig deilig.

Nå begynner det å tynnes ut i klesskapet med klær som passer. Føler jeg vasser i for store bukser. Men jeg orker ikke ut å shoppe en «mellomstørrelse» nå før om 8 kg …
Har dog to bukser i skapet som passer igjen etter 6 år.

Angående kalorier har jeg kjempet for å komme meg opp på 1000 kcal om dagen. Er rett og slett så lei av å spise og ingenting frister. Det går i knekkebrød på jobb. Middag er eneste jeg klarer å spise litt mer av. Burde sikkert supplert med litt nøtter bare for å få opp kaloriene litt men. Jeg er fortsatt så overvektig at det tenker jeg går helt fint.
 
Fredag og veiedag.
108,2 kg - det betyr -1,6 kg den siste uka :cheers

11 uker igjen av året og målet ser oppnåelig ut! :woot:
 
Ny uke overstått.
107,2 landet vekta på, og enda en kg ned :woot:
-23,2 kg total nedgang. Snart nytt delmål!

Jeg har i samråd med lege økt dosen til 0,75 mg; fikk resept på 1 mg og skal bruke «klikk» metoden opp til 0,75.
Jeg opplever ekstremt hårtap så jeg ønsket ikke å øke fult opp til 1 mg ennå. Har også fortsatt god effekt mtp vektnedgang. Men apetitten har økt litt igjen.
Jeg har justert mengde pålegg på knekkebrød og prøver å være bevisst på middagen igjen også. La merke til at jeg kunne sitte å plukke litt ekstra fra middagen en periode, fordi der var så godt.og det er jo det jeg skal prøve å unngå. Så med 0,75 håper jeg det roer seg litt mentalt.

Kollegaene mine er mistenksomme på hvordan jeg har krympet så sinnsykt plutselig. Jeg prøver å forsvare med at jeg allerede i mars begynte med endring. Men at pga store klær har de ikke sett det før nå. Nå bruker jeg jeans og tights og man ser det jo bedre enn i baggy bukser og skjørt. Prøver å lure de. Men det er vanskelig … at folk ikke bare kan holde kjeft liksom :dead:

Har gått fra str 54 i bukser til 46. Str 2 XL i gensere til L.
For en drøm! Har smått begynt å trene litt også, ingen sak når kroppen er lettere. Jeg føler meg generelt veldig bra! ❤️

God helg!
 
Bmi oppdatering:
Ved oppstart: 44,5
per d.d.: 36,6

Veide 106,8 i dag morges. Til tross for litt snop fredag og i går. Kjørte derfor hardt i dag, to knekkebrød til frokost, og middagen ble lavkalori. Lagde kjøttgryte med grønnsaker. Måtte ta en skyr nå for blodtrykket blir litt tullete med så lite mat. Selv om jeg overhodet ikke er sulten!

Veldig motivert :happy:
Håper jeg innen 1. november når delmål om 105 kg! Det kan godt være 105,4 for da har jeg gått ned 25 kg. En milepæl det også. Og så satser jeg på - 5 kg til innen nyttår! Altså under 100! ❤️

Til sommeren kan det faktisk hende jeg har nådd målet. Dét er et hårete mål! Men jeg blir veldig veldig motivert av tanken!

God ny uke til deg!
 
Last edited:
106,0 i dag :smiley-angelic003
Jeg er veldig glad for at vekta har roet seg ned, det har ikke vært så greit for hodet å rase ned i vekt. I det ene øyeblikket blir jeg sjokka av å se meg i speilet, i det andre øyeblikket ser jeg den samme tjukke, ulykkelige mammaen. Ikke at jeg er mer lykkelig nå pga vekta, men å kunne bevege seg frigjør jo hormoner. Og jeg merker at jeg var jo ikke lykkelig som 130 kg.. alt var et pes.

24,4 kg liksom. Siden juni. Det er jo helt sjukt. Det meste jeg noen sinne har gått ned er 20 kg, på 6 mnd. Og det stoppet der. Så jeg er litt perpleks at det her virkelig har funka.

Opplever «skinny-shaming» på jobb da. Noen mener jeg er syk i hodet. Føler skam for å gå ned i vekt og melde meg ut av feit-klubben liksom. Vanskelig dette altså.
 
  • Omsorg
Reactions: HCS
Veiedag :flower
Okei, må kanskje revurdere det jeg skrev i går. 105,3 kg i dag..
-1,9 kg den siste uka.

I går kveld var jeg ganske fysen (menstruasjon), og tok meg derfor litt mat rundt klokka 20. tenkte at vekta sikkert da kom til å forbli det samme som i går. Men neida. Kanskje jeg egentlig var sulten. Etter økning har metthetsfølelsen endret seg totalt, ikke sulten og blir mett av veldig lite. Det var jo litt det jeg ønsket. Men veldig rart.
Sånn sett er jeg glad jeg ikke økte til 1 mg :wideyed:

nytt delmål nådd.
Og jeg har nå gått ned 25 kg :happy093

3 nye bukser fra tidligere passer igjen. 2 av de er str L. Én er str 46. Disse fikk jeg ikke over knærne engang i Juni. Da brukte jeg 2XL og 54 i bukser. Det er så mindfuck!!!

Jeg kan skjønne at folk får sjokk. Men i speilet… der ser jeg hu samme. Hvordan får man hodet med på laget????
 
Back
Topp