Another diet journal

1 uke på wegovy og veiedag
Da har det gått 1 uke på wegovy. Ingen bivirkninger. Mistet sukkersuget helt.
Og i dag er veiedag,
126,9 !
- 1,9 kg på en uke!

Totalt ned 3,5 kg siden start.



 
Matplan for en vanlig hverdag.

Frokost kl 10:00:
3 hjemmelagde knekkebrød med pålegg.
- skinke, gulost, mager smøreost, makrell i tomat, eller kremost. Masse agurk og paprika.

Lunsj kl 13:00:
1,5 dl havregryn med lettmelk, og eple og kanel eller 1/2 banan.

Middag 16:30-17:00:
-Ren proteinkilde.
-Har vi ris tar jeg 1 ss. Har vi pasta tar jeg en liten scoop. Istedenfor å kutte ut noen matvarer tar jeg heller mye mindre. Vil ikke lage «press» på barna om at noe mat er «fyfy».
-Kjøper pasta som er hvit i fargen, leste at jo lysere pastaen er jo lenger har den tørket og dermed bedre for magen. Foreløpig tror jeg dette stemmer, for vanligvis blir jeg oppblåst av pasta. Men etter overgangen merker jeg ikke noe.
-Tar ekstra grønnsaker eller salat
- 1-2 ss saus. Lager alltid saus fra bunn.

Dette er i hovedsak det jeg spiser ila en dag. Drikker kaffe med melk ila dagen.

Spiser frokost mellom 8-10.
Spiser ingenting etter middag i 17 tiden.
Har da 15-16 timers faste. Er aldri kjempesulten.

Planen min nå er å øke til 0,5 mg dose om 14 dager, og dersom vekta fortsetter å gå ned så bra det gjør kan jeg jo fint bare fortsette der. Vil tro at kroppen når et platå ved 110 kg. Og senere ved 95 kg. Av erfaring. Blir dog spennende om det skjer på wegovy også!

Jeg kjenner på en generell god motivasjon, og tenker at hver dag er en prestasjon.
Når jeg når første delmål ved 120 kg skal jeg starte mer systematisk trening. Dette er i samråd med både lege og fysioterapeut. Av andre helsemessige årsaker. Så trenger ingen råd og kommentarer på det :happy:
 
I går ble jeg veldig veldig syk. Og i dag har det vært en kamp om å få i meg mat, som igjen førte til en trang til å spise salt og søtt. Heldigvis hadde vi ikke noe liggende!

Lurer veldig på hva som skjer med kroppen når man over noen dager spiser under 1000 kalorier og så går tilbake på vanlig mengde.??
 
TMI. Har ikke vært på do på 3 dager. Ikke at jeg ikke FÅR vært på do. Men må bare ikke :think005 Bivirkning? Eller er det fordi det rett og slett ikke er så mye som skal ut?

Sultfølelsen er så og si nesten helt borte. Må nesten ha spise-alarm på. Spent på hvordan høyere dose blir. Og om det i det hele tatt er noe vits å gå så mye høyere opp! Blir spennende å se hva legen sier.

Har klart å pushe 1500 kcal de to siste dagene. Litt nøtter så er saken biff :hilarious: er også spent på vekta til fredag! Mye spennende om dagen haha!

Men maten.. Burde jeg spist mer? Har lest artikkel på artikkel om temaet.. man kan, som sykelig overvektig, fint kutte 1000 kcal om dagen, men viktig med styrketrening så ikke kroppen spiser muskler. Der har jeg jo allerede startet, et opplegg med fysio som jeg kjører gjennom 3 ganger i uka.
Videre blir det jo viktig å justere kaloribehov ettersom vekta går nedover. Må virkelig vurdere hjelp utenfra til dette etterhvert. Selv om jeg kan mye, er det litt overveldende :think005
 
Liten snikveiing i dag, 126,0 :woot: jeg klarer ikke helt ta det inn over meg :shy: det er fortsatt en lang lang vei å gå, men den jumpstarten her trengte jeg virkelig.

Forøvrig. Poopen er tilbake, ikke hard i magen eller noen ting. Jeg har bare blitt så vandt til å gå på do to ganger om dagen :hilarious: ikke rart når man sikkert har spist 5000 kcal hver dag …. Men fått en stuck i meg at jeg må huske å drikke vann.

En uke til ferie. Går nok bra det også!
 
Fredag, veiedag.
125,5 kg! Det betyr - 1,4 kg den siste uka.
Totalt 4,9 kg ned :smiley-angelic001 nå er det bare 0,5 kg til første delmål som er 125 kg. Jeg drømmer smått om å være nede på 100 tallet til jul jeg nå. Eller kanskje under 100 til neste sommer? Jeg har aldri opplevd en sånn motivasjon og ro med vektnedgang før.

3. dose skal settes i dag. Om 2 uker skal dosa økes til 0,5. gleder meg til det!
Ingen bivirkninger ennå heller :) god helg!
 
Last edited:
Back
Topp