Matplan for en vanlig hverdag.
Frokost kl 10:00:
3 hjemmelagde knekkebrød med pålegg.
- skinke, gulost, mager smøreost, makrell i tomat, eller kremost. Masse agurk og paprika.
Lunsj kl 13:00:
1,5 dl havregryn med lettmelk, og eple og kanel eller 1/2 banan.
Middag 16:30-17:00:
-Ren proteinkilde.
-Har vi ris tar jeg 1 ss. Har vi pasta tar jeg en liten scoop. Istedenfor å kutte ut noen matvarer tar jeg heller mye mindre. Vil ikke lage «press» på barna om at noe mat er «fyfy».
-Kjøper pasta som er hvit i fargen, leste at jo lysere pastaen er jo lenger har den tørket og dermed bedre for magen. Foreløpig tror jeg dette stemmer, for vanligvis blir jeg oppblåst av pasta. Men etter overgangen merker jeg ikke noe.
-Tar ekstra grønnsaker eller salat
- 1-2 ss saus. Lager alltid saus fra bunn.
Dette er i hovedsak det jeg spiser ila en dag. Drikker kaffe med melk ila dagen.
Spiser frokost mellom 8-10.
Spiser ingenting etter middag i 17 tiden.
Har da 15-16 timers faste. Er aldri kjempesulten.
Planen min nå er å øke til 0,5 mg dose om 14 dager, og dersom vekta fortsetter å gå ned så bra det gjør kan jeg jo fint bare fortsette der. Vil tro at kroppen når et platå ved 110 kg. Og senere ved 95 kg. Av erfaring. Blir dog spennende om det skjer på wegovy også!
Jeg kjenner på en generell god motivasjon, og tenker at hver dag er en prestasjon.
Når jeg når første delmål ved 120 kg skal jeg starte mer systematisk trening. Dette er i samråd med både lege og fysioterapeut. Av andre helsemessige årsaker. Så trenger ingen råd og kommentarer på det