Aninewe sin graviddagbok ❤️

Så bra alt så fint ut på TUL. :D

Da har jeg bestilt meg time til 1. svangerskapskontroll hos fastlegen når jeg er 10+2, det er 3 uker og 2 dager til! Og organrettet ultralyd 12+4, om 5 uker og 4 dager :D Og i morgen skal jeg ringe på helsestasjonen og avtale første kontroll hos jordmor :D ut i fra informasjonen jeg finner på nett virker det som at det er vanlig her i kommunen med en kontroll hos jordmor mellom uke 12 og 16 i tillegg til den hos fastlegen mellom 8 og 12 :D

Er det noen spesiell grunn til at du ønsker svangerskapskontroll så "tidlig"? :) Blodprøvene kan ikke tas før uke 12 (hvis legekontoret er oppdaterte) så hvis ikke er det en viss fare for at du må tilbake igjen. Ellers skal neste kontroll etter "malen" være i uke 16, jeg var hos fastlegen 12+5 og jordmor 16+et eller annet :)

Er det noen spesiell grunn til at du ønsker svangerskapskontroll så "tidlig"? :) Blodprøvene kan ikke tas før uke 12 (hvis legekontoret er oppdaterte) så hvis ikke er det en viss fare for at du må tilbake igjen. Ellers skal neste kontroll etter "malen" være i uke 16, jeg var hos fastlegen 12+5 og jordmor 16+et eller annet :)

Men det står jo over alt at første svangerskapskontroll taes mellom uke 8 og 12?? Jeg bestilte den bare til uke 10 for å få noen datoer å se frem til! :)

Edit: Ser nå at det står blodprøver etter uke 12, nye rutiner. Teit at det likevel står at du bør ta kontrollen mellom uke 8 og 12 da! Da får jeg ringe legekontoret i morgen og be de endre timen :)

Men det står jo over alt at første svangerskapskontroll taes mellom uke 8 og 12?? Jeg bestilte den bare til uke 10 for å få noen datoer å se frem til! :)
Første kontroll er ofte ved uke 12 pga blodprøvene[emoji4] Du kan ta før uke 12, men da må du tilbake å ta blodprøver etter du har passert uke 12[emoji4]

Første kontroll er ofte ved uke 12 pga blodprøvene[emoji4] Du kan ta før uke 12, men da må du tilbake å ta blodprøver etter du har passert uke 12[emoji4]

Såg det nå jaa.. :) da får jeg endre timen!

Såg det nå jaa.. :) da får jeg endre timen!
Du kan jo bare ha timen og stikke innom laben hos legen å ta bl.pr etter uke 12 å da[emoji8] Jeg hadde første kontroll i uke 8 fordi jeg var så innmari kvalm[emoji23] Legetime egentlig men legen tok like greit første kontroll å da[emoji4][emoji106]

Jeg hadde time i uke 10 og fikk bare med meg blodprøvearket. På den måten kunne jeg stikke på sykehuset og ta prøvene i uke 12-13 selv når det passet meg. Her er det nemlig drop-in på sentrallabratoriet ;)

Jeg hadde time i uke 10 og fikk bare med meg blodprøvearket. På den måten kunne jeg stikke på sykehuset og ta prøvene i uke 12-13 selv når det passet meg. Her er det nemlig drop-in på sentrallabratoriet ;)

Du kan jo bare ha timen og stikke innom laben hos legen å ta bl.pr etter uke 12 å da[emoji8] Jeg hadde første kontroll i uke 8 fordi jeg var så innmari kvalm[emoji23] Legetime egentlig men legen tok like greit første kontroll å da[emoji4][emoji106]

Okei men da beholder jeg timen og later som jeg ikke visste bedre [emoji23] har legekontoret rett med jobb så kan stikke innom når som helst!

Gratulerer så mye :) ❤️

Så fantastisk! Gratulerer så mye med frisk liten spire i magen [emoji16][emoji7][emoji173]️ Jeg husker så godt vår første UL. Det var helt magisk! Bare å nyte nå :D

Gratulerer så mye med vell overstått TUL :)
Så bra alt så fint ut på TUL. :D
Gratulerer så mye :) ❤️
Så fantastisk! Gratulerer så mye med frisk liten spire i magen [emoji16][emoji7][emoji173]️ Jeg husker så godt vår første UL. Det var helt magisk! Bare å nyte nå :D

Tusen takk ❤️ Er veldig surrealistisk at det er min spire ❤️

Gratulerer så mye, jeg har tul om akkurat en uke. Er veldig nervøs selv.

Så spennende! Masse lykke til [emoji173]️ bare å glede seg til følelsen etterpå!

7+3 [emoji179]
Har vært småkvalm i bare 2 dager til nå, og nå blir jeg ikke kvalm av å spise for lite eller noe lenger så håper virkelig jeg er en av de som slipper unna kvalmen [emoji3][emoji1316]

Synes jeg leste et sted at du holder til i Bergen? Jeg spør fordi jeg lurte på om du var hos Dr. Mortensen på ultralyd, om det var innvending eller utvendig?

Synes jeg leste et sted at du holder til i Bergen? Jeg spør fordi jeg lurte på om du var hos Dr. Mortensen på ultralyd, om det var innvending eller utvendig?

Jeg var på Hausken og det var innvendig! Har bestilt time til Mortensen i uke 12 :)

Deilig med bankende hjerte og kontroller å se fram i mot :D ❤️

Back
Topp