Aninewe sin graviddagbok ❤️

Tenker jo en del på det men stresser ikke direkte.. men har hatt sykt masse kynnere idag og svie/stikking nedentil så tok en ny urinprøve og stixa den selv og fikk utslag på leukocytter og protein i tillegg til blod. Så gikk til legen og de fikk utslag på blod og leukocytter. Så de sendte prøven til dyrkning, får svar mandag også ble jeg sykemeldt 60 prosent. Håper på en måte det er UVI for det kan forklare de voldsomme kynnerene og da kan vi heldigvis gjøre noe med det!
Oj da. Er det 3 dager til du får svar da ? Huff ikke noe godt med slike smerter, men de forklarer jo endel som du sier. Var nok lurt med litt sykemelding da.
God bedring :happy:

Oj da. Er det 3 dager til du får svar da ? Huff ikke noe godt med slike smerter, men de forklarer jo endel som du sier. Var nok lurt med litt sykemelding da.
God bedring :happy:

Jaa!
Takk [emoji173]️

Ble plutselig litt fortgang i sakene og de ville ha meg inn på kontroll IDAG! Så da reiste vi rett på sykehuset, litt vettskremte av hele situasjonen. Ble først satt på ctg i en halvtime, så urinprøve. Etter det kom legen og hun så på livmorhalsen min og målte den i tillegg med ultralyd. CTGen var helt perfekt og veldig bra for å bare være uke 26! Livmorhalsen var heldigvis lang og lukket, 41 mm og ble ikke påvirket av trykk! Til slutt fikk vi se på snuppa, hun var fortsatt ei jente og dreiv med pustøvelser [emoji3] pusteøvelser var visst det de kalte en «overskuddsaktivitet» og kun spreke babyer driver med det [emoji173]️ hun ligger med hodet godt planta ned og legen forklarte at både det og «slappere» skjedevegger under graviditeten nok er årsaken til nedpressfølelsen. Godt å få bekrefta at jeg tåler alle disse kynnerene, da går det helt fint å ha de! Nå skal hun holde seg inne i mange uker til [emoji173]️

Ble plutselig litt fortgang i sakene og de ville ha meg inn på kontroll IDAG! Så da reiste vi rett på sykehuset, litt vettskremte av hele situasjonen. Ble først satt på ctg i en halvtime, så urinprøve. Etter det kom legen og hun så på livmorhalsen min og målte den i tillegg med ultralyd. CTGen var helt perfekt og veldig bra for å bare være uke 26! Livmorhalsen var heldigvis lang og lukket, 41 mm og ble ikke påvirket av trykk! Til slutt fikk vi se på snuppa, hun var fortsatt ei jente og dreiv med pustøvelser [emoji3] pusteøvelser var visst det de kalte en «overskuddsaktivitet» og kun spreke babyer driver med det [emoji173]️ hun ligger med hodet godt planta ned og legen forklarte at både det og «slappere» skjedevegger under graviditeten nok er årsaken til nedpressfølelsen. Godt å få bekrefta at jeg tåler alle disse kynnerene, da går det helt fint å ha de! Nå skal hun holde seg inne i mange uker til [emoji173]️

Så godt å høre at alt står bra til! :)

Så betryggende å få sjekket alt da :)

Veldig bra at alt ser fint ut, og godt å få det sjekka og ut av verden! :) Skjønner dere ble skremte da, når det plutselig gikk så fort.

Så bra du fikk en grundig sjekk, og godt at alt så bra ut[emoji7] Husker jeg hadde en del nedpress og kynnere fra uke 28 jeg[emoji17]

Så fint at alt sto bra til! Jeg hadde massevis av kynnere fra tidlig av i sist svangerskap, og likevel måtte fødselen settes igang på overtid og det var ikke noen modning å spore. Så det trenger ikke å ha noen som helst påvirkning på livmorhalsen. Men slitsomt er det!

Så fint at alt sto bra til! Jeg hadde massevis av kynnere fra tidlig av i sist svangerskap, og likevel måtte fødselen settes igang på overtid og det var ikke noen modning å spore. Så det trenger ikke å ha noen som helst påvirkning på livmorhalsen. Men slitsomt er det!

Ja det er i allefall godt å få bekrefta at jeg tåler å gå med kynnerene! Selv om de kan bli skikkelig plagsomme til tider!

Så bra du fikk en grundig sjekk, og godt at alt så bra ut[emoji7] Husker jeg hadde en del nedpress og kynnere fra uke 28 jeg[emoji17]

Det er skikkelig ubehagelig og føles alt for tidlig! Men heldigvis ingen tegn til fødsel <3

Det er skikkelig ubehagelig og føles alt for tidlig! Men heldigvis ingen tegn til fødsel <3
Ja kynnere og nedpressfølelsen er skikkelig ubehagelig[emoji53][emoji53] Den siste mnd hadde jeg vonde kynnere nesten hele tiden, men hun kom ikke før 3 dager over termin[emoji28]

Ja kynnere og nedpressfølelsen er skikkelig ubehagelig[emoji53][emoji53] Den siste mnd hadde jeg vonde kynnere nesten hele tiden, men hun kom ikke før 3 dager over termin[emoji28]

Nei jordmoren min sier at noen kan gå med kraftige og mye kynnere lenge, men føde lenge over tiden mens noen føder for tidlig! Så er ingen sammenheng egentlig! :p

Nei jordmoren min sier at noen kan gå med kraftige og mye kynnere lenge, men føde lenge over tiden mens noen føder for tidlig! Så er ingen sammenheng egentlig! :p
Håper du slipper overtid da[emoji8][emoji8] Overtid er kjedelig[emoji28]

Åh, så godt at du fikk sjekka det så fort og at alt så fint ut. [emoji7] Man vet jo aldri, så da er det veldig greit å bare få et skikkelig svar. :)

Åh, så godt at du fikk sjekka det så fort og at alt så fint ut. [emoji7] Man vet jo aldri, så da er det veldig greit å bare få et skikkelig svar. :)

Jaa det er godt å bli tatt skikkelig på alvor! [emoji4]

27+0
Hvor blir tiden av? En uke igjen til tredje trimester!! Om 2 dager er det 3 mnd til termin!! Og bare litt over 2 mnd til jeg går ut i permisjon :o

Styrer fortsatt på med å lure på om jeg har UVI eller hva som skjer. Som jeg skrev før helgen så hadde jeg utslag på blod hos jordmor, men ingen symptomer på UVI eller andre utslag. Dagen etter stixet jeg meg til blod og leukocytter, og legekontoret til det samme. Den prøven ble sendt til dyrkning. Fikk beskjed idag om at prøven var forurensa og jeg skulle komme innom med en ny. Den hadde også utslag på blod! Og nå har jeg svidd nedentil (ikke ved vannlating) siden fredag. Så skulle jeg høre fra legen men det gjorde jeg ikke [emoji85] det stod visst i et notat at jeg skulle ha behandling ved symptomer? Men jeg har jo symptomer[emoji849] satser på jeg hører noe i morgen..

Ellers snudde snuppa seg med beina ned på lørdag og har holdt seg i den posisjonen siden [emoji51] det er litt kjedelig for sparkene er super ubehagelig til tider og jeg får nesten ingen koselige dult utenpå magen! Gleder meg til hun snur seg tilbake snart forhåpetligvis[emoji85][emoji7]

Tenkte så smått å begynne å vaske klærne hennes denne uken [emoji173]️

Fikk beskjed på ammekurs om å øve oss på å håndmelke slik at vi kunne det til etter fødsel, så har øvd litt i dusjen de siste ukene. Og idag fikk jeg det til! For det kom melk [emoji23] sykt fascinerende!! Så da vet jeg hvordan jeg gjør det [emoji3]

Fikk beskjed på ammekurs om å øve oss på å håndmelke slik at vi kunne det til etter fødsel, så har øvd litt i dusjen de siste ukene. Og idag fikk jeg det til! For det kom melk [emoji23] sykt fascinerende!! Så da vet jeg hvordan jeg gjør det [emoji3]
Herlig [emoji7][emoji108][emoji108]

28+0 og tredje trimester.
Jeg føler faktisk veldig på at det etterhvert nærmer seg! Det er bare rett over 2 mnd til jeg går ut i permisjon nå.
Tankene mine har begynt å dreie seg mer om fødsel, og at det faktisk kommer en baby snart. Jeg tenker på hva som må ordnes før fødsel og at det snart må være klart. Jeg har til og med begynt å tenke litt på fødebagen! :) Jeg er ikke utolmodig, men jeg gleder meg til det som skal komme på en ny måte! Det føles mer og mer ekte [emoji4]

I morgen skal jeg på svangerskapskontroll hos fastlegen. Går egentlig bare til jordmor men fastlegen sa jeg måtte ta 2 av kontrollene hos henne. Det går veldig fint for hun er helt fantastisk! Ellers er det plutselig bare 4 uker til neste ultralyd og vekstkontroll :) etter det blir det uke 36 og 38 tror jeg, og etter uke 38 blir det alt etter behovet :)

Hurra for 3.trimester! Nå er der snart baby jo! ;)

Back
Topp