Aninewe sin graviddagbok ❤️

Godt å høre noen andre har det likt! Synes det er såå merkelig, jeg som egentlig sover godt til vanlig! Jeg har jo blitt a-menneske etter jeg ble gravid :p

Gode poeng med skoene!! nå begynte jeg å drømme om sandaler, haha :D tenk at vi er såå nærme nå <3

Er visst ganske vanlig, men akk så unødvendig. Burde jo få sovet seg opp før en skal begynne med nattevåk! Dog, er vel for å ikke bli for godt vant. :p

Jeg pleier å ta på meg mannens sko når jeg bare skal lufte hundene uti hagen her. :smiley-ashamed008:cool:

Er visst ganske vanlig, men akk så unødvendig. Burde jo få sovet seg opp før en skal begynne med nattevåk! Dog, er vel for å ikke bli for godt vant. :p

Jeg pleier å ta på meg mannens sko når jeg bare skal lufte hundene uti hagen her. :smiley-ashamed008:cool:

Er vell noe i det.. Sikkert instinkt å sove lett for å våkne av lyder osv når baby kommer :)

Hahah! jeg har et par "hundeluftesko" som jeg har tråkket ned helene på for lengst!

Hehe, jeg og stjeler mannens sko om jeg bare skal rett ut døra, ORKER ikke å bøye meg ned for å snøre igjen mine egne...:p

31+1
Denne uka har ting forandret seg litt og jeg tror kroppen begynner å forberede seg mer og mer på en fødsel! Har hatt mer mensmurringer og stikkninger nedentil, og i tillegg en del sterke kynnere innimellom! Merker på en måte at jeg er i en ny «fase» av graviditeten. Jeg har også oppdaget mine første strekkmerker!! De er små og ikke spesielt dype men er sååå redd for at dette bare er starten så smører meg som en gal!! Har begynt å tenke på sykehusbagen, har skrevet liste og begynt å pakke litt i babybagen idag :)
Neste uke skal jeg på vekstkontroll nr 2! SF målet mitt har ligget rett over den røde streken hele tiden så tror hun vokser som hun skal :)

32+0

Vekstkontroll idag og hun ble estimert til å være ca 2 kg ❤️ 9 % over gjennomsnittet mot 5 % sist. Hun har helt siden andre UL i uke 11 ligget noen dager foran så hun vokser kjempefint. Blodtilstrømmingen er helt fin og alt tyder på at hun koser seg i magen. Mannen måtte spørre om det fortsatt var ei jente, og hun hadde ikke bytta kjønn ;) Hodet nedover og ansiktet ut så vi fikk noen kjempefine profilbilder av henne! Neste kontroll blir i uke 37, og om alt ser fint ut da, og jeg ikke føder før, så blir det bare vanlig overtidskontroll i uke 41 :)

Så bra alt ser fint ut! :D

Og heldig som fikk noen nye bilder, her har de ikke prøvd å ta bilder engang de siste par kontrollene. *sukk* Ikke at de jeg tror de hadde fått noen fine, for han er ikke så samarbeidsvillig der. :hilarious:

Så bra alt ser fint ut! :D

Og heldig som fikk noen nye bilder, her har de ikke prøvd å ta bilder engang de siste par kontrollene. *sukk* Ikke at de jeg tror de hadde fått noen fine, for han er ikke så samarbeidsvillig der. :hilarious:

Forstår ikke hvorfor de ikke bare kan prøve! De må jo orientere seg om hvordan baby ligger, så da ser de jo om ansiktet ligger ut eller ikke. Tar seriøst 30 sek ekstra og betyr såå mye for oss!!

Så godt at alt ser bra ut! Så gøy med bilder og, det setter en så pris på!

Nå må du nyte den siste tiden nå er du snart mamma :)

Kjære vene! Er du 32 uker allerede?? :eek:
Shit! Du er snart mamma jo :woot:

Så godt at alt ser bra ut! Så gøy med bilder og, det setter en så pris på!

Nå må du nyte den siste tiden nå er du snart mamma :)

Jaa jeg skal virkelig prøve å nyte siste tid som bare oss to ❤️

Jaa jeg skal virkelig prøve å nyte siste tid som bare oss to ❤️
Tro meg, du kommer til å tenkte tilbake på det som en magisk ventetid,tiden før babyen kom når det bare var dere to ;) jeg husker de ukene og dagene før kan slå over meg som en storm noen dager. Vi pratet og om hvordan det var, forventningene og spenningen osv. Veldig koselig :happy:

32+6

Etter en kveld, natt og etterhvert morgen med svakere og lite bevegelse bestemte jeg meg for å kontakte fødeavdelingen idag tidlig. Fikk komme inn med en gang og ble satt på CTG. Jordmoren sa ganske fort at det såg ut for henne på registreringen at snuppa holdt på å våkne. Og etter drøye 15 minutt våknet hun heldigvis og turna skikkelig som hun pleier ❤️ De tok en ultralyd bare for å være sikker mtp. blodgjennomstrømming fordi jeg har marginalt navlesnorfeste, og alt såg fint ut der og. Hun drev med pusteøvelser som jeg lærte sist at er overskuddsøvelser som kun friske/spreke babyer gjør. Men de oppdaga at hun har satt seg i sete! Og det kan forklare at bevegelsene hennes har forandret seg veldig! Godt å vite grunnen, men også litt stressa for at hun ikke skal snu seg tilbake :O sjansen er heldigvis større for at hun snur seg enn at hun blir værende i sete..

Godt alt så fint ut på sjekken!

Og enda en som sitter i "feil" leie i gruppa altså. Min pøbel ligger i tverrleie enda, og har gjort det hele veien. Stresser ikke med det enda, men om han fortsatt gjør det ved neste kontroll - DA vil jeg nok kjenne på stresset, for da blir det mest sannsynlig KS i uke 38 (om han da ikke snur seg mellom kontroll og KS-datoen). Men, de har enda noen uker på seg heldigvis. :)

Godt alt så fint ut på sjekken!

Og enda en som sitter i "feil" leie i gruppa altså. Min pøbel ligger i tverrleie enda, og har gjort det hele veien. Stresser ikke med det enda, men om han fortsatt gjør det ved neste kontroll - DA vil jeg nok kjenne på stresset, for da blir det mest sannsynlig KS i uke 38 (om han da ikke snur seg mellom kontroll og KS-datoen). Men, de har enda noen uker på seg heldigvis. :)

Heldigvis noen uker igjen ja! :) Og ut i fra det jeg leser så snur de aller aller fleste seg!
Jeg tipper min kommer til å snu seg tilbake, men stresser litt fordi jeg har lest en del skrekkhistorier om haukeland og setefødsler :( De er visst veldig i mot pks i sete..

Heldigvis noen uker igjen ja! :) Og ut i fra det jeg leser så snur de aller aller fleste seg!
Jeg tipper min kommer til å snu seg tilbake, men stresser litt fordi jeg har lest en del skrekkhistorier om haukeland og setefødsler :( De er visst veldig i mot pks i sete..

Ja, de gjør heldigvis det. Legen min sa dog at jeg måtte være forberedt på at det kunne gå den veien, siden min har vært i den posisjonen så lenge, og ikke snudd seg. Men var vel mest for å få frem at det er en viss sjanse for at han ikke snur seg. Og med tverrleie så er det jo bare keisersnitt som gjelder.

Så rart egentlig, for det er jo økt risiko for hastesnitt når det er setefødsel, og kanskje særlig på førstegangsfødende? Må da være mye bedre med et pks da, enn et hastesnitt ... Nei, satser på at hun turner rundt igjen snart! :)

Ja, de gjør heldigvis det. Legen min sa dog at jeg måtte være forberedt på at det kunne gå den veien, siden min har vært i den posisjonen så lenge, og ikke snudd seg. Men var vel mest for å få frem at det er en viss sjanse for at han ikke snur seg. Og med tverrleie så er det jo bare keisersnitt som gjelder.

Så rart egentlig, for det er jo økt risiko for hastesnitt når det er setefødsel, og kanskje særlig på førstegangsfødende? Må da være mye bedre med et pks da, enn et hastesnitt ... Nei, satser på at hun turner rundt igjen snart! :)

Ja ikke vet jeg.. får ta diskusjonen med legene om det skulle bli aktuelt!

Men jeg er 80 prosent sikker på at hun har turnet seg tilbake i kveld heldigvis :)

Ja ikke vet jeg.. får ta diskusjonen med legene om det skulle bli aktuelt!

Men jeg er 80 prosent sikker på at hun har turnet seg tilbake i kveld heldigvis :)

Sånn sett greiere med tverrleie, ikke rom for diskusjon. :p

Så bra! Min virker ikke som har noe planer om å endre leie enda. *sukk* Prøver å overbevise meg selv om at det enda er god tid, men er litt i tvil når han har holdt tverrleie hele veien.

33+0

Idag har jeg hatt myye kynnere igjen. De var i noen timer ganske regelmessige, i en periode 10 minutt mellom og i en periode 5 minutt mellom. Hadde i tillegg litt menssmerter i ryggen så vurderte veldig å ringe føden igjen. Men de roet seg utover dagen og nå kommer de litt random nå og da og er ikke vonde!

Nesten helt sikker på at snuppolini har snudd seg tilbake i hodeleie :D nå kjenner jeg ingen bevegelser nede og bare spark oppover! Så kan ikke skjønne noe annet :D

Spørs om de kraftige kynnerne hjalp henne til å innta riktig leie igjen! :)

Back
Topp