Ammetråd *sjekk inn hver gang du ammer*

Ammer igjen for femtende gang siden vi la oss kl 23 (føles hvertfall sånn..). Tankene svirrer rundt amming og hyppigheten. Frøkna har lagt på seg 800g på 4 uker, så vet hun får i seg nok mat. Men det er sjelden mer enn 1 times pause på dagtid og de siste to nettene har vært ille. Ammer jeg for ofte? Bør jeg gjøre noe annerledes? Jeg pleier å sjekke om hun søker eller ikke før jeg legger til, men vi bysser aldri i søvn og ofte våkner hun raskt dersom jeg legger henne ned. Hun sliter litt med luft, så regner med det er relatert. Og ikke vil hun ta smokk :(
Det hender jeg er usikker på om fullamming vil funke for oss/meg, men er absolutt ikke klar for å gi opp. Men det er tanker jeg har hatt de siste par dager. Skal ta det opp med helsesøster, men skal ikke dit før 24.mai.

Ammer igjen for femtende gang siden vi la oss kl 23 (føles hvertfall sånn..). Tankene svirrer rundt amming og hyppigheten. Frøkna har lagt på seg 800g på 4 uker, så vet hun får i seg nok mat. Men det er sjelden mer enn 1 times pause på dagtid og de siste to nettene har vært ille. Ammer jeg for ofte? Bør jeg gjøre noe annerledes? Jeg pleier å sjekke om hun søker eller ikke før jeg legger til, men vi bysser aldri i søvn og ofte våkner hun raskt dersom jeg legger henne ned. Hun sliter litt med luft, så regner med det er relatert. Og ikke vil hun ta smokk :(
Det hender jeg er usikker på om fullamming vil funke for oss/meg, men er absolutt ikke klar for å gi opp. Men det er tanker jeg har hatt de siste par dager. Skal ta det opp med helsesøster, men skal ikke dit før 24.mai.
Kan du bestille en time på helsestasjonen tidligere da? Vi også sliter med amming og får nå oppfølging ca en gang i uken.

Kl 14.03, ammer på venstre bryst mens jeg pumper det høyre. Har fått tilstoppede melkekjertler på høyre side på nytt. 2.gang på en uke. :(

Klokka er 15:09 og sitter i sofaen og ammer på venstre bryst. Vært ute å trilla i nydelig vårvær.

Startet å amme 15.09 på høyre bryst. Lille har fått magevondt igjen :( og jeg som trodde osteopat timen hjalp.. Eller..tror den egentlig hjalp, men må nok ha 1 eller 2 behandlinger til. Fredag og lørdag hadde vi en super blid og fornøyd gutt som vi hadde masse kontakt med,men i dag har han bare vondt og trykker og trykker igjen :/ Synes så synd på han :( fikk beskjed om å ringe osteopaten på tirsdag for å fortelle hvordan lillegutt har vært. Da blir det nok ny time. Ellers er planen å gå tur så fort lille er ferdig med å spise :)

Startet å amme 15.09 på høyre bryst. Lille har fått magevondt igjen :( og jeg som trodde osteopat timen hjalp.. Eller..tror den egentlig hjalp, men må nok ha 1 eller 2 behandlinger til. Fredag og lørdag hadde vi en super blid og fornøyd gutt som vi hadde masse kontakt med,men i dag har han bare vondt og trykker og trykker igjen :/ Synes så synd på han :( fikk beskjed om å ringe osteopaten på tirsdag for å fortelle hvordan lillegutt har vært. Da blir det nok ny time. Ellers er planen å gå tur så fort lille er ferdig med å spise :)

Er så fortvilende når man ikke kan hjelpe :( her har lille ligget hele natta å grått, ynket seg, trykket og vridd på seg stakkar... Så tydelig at han har vondt :(

16.20 ammer h. Side mens jeg sitter i sofaen:) tenker at lille og jeg er ekstremt heldige som ikke har noe problem med amminga. Mye melk fra dag 1 og lille tok puppen med en gang. ammer hver 3-4 time gjerne 5-7 timer uten på natt. Ammer kun 10-20 min om gangen. Sjeldent brystspreng og ikke hatt behov for å pumpe en eneste gang. En del tilstopping melkekjertler i starten, men gikk fort over. Hadde aldri drømt om at det skulle gå så fint.

Er så fortvilende når man ikke kan hjelpe :( her har lille ligget hele natta å grått, ynket seg, trykket og vridd på seg stakkar... Så tydelig at han har vondt :(

Ja helt forferdelig, man føler seg jo helt hjelpesløs når man ikke kan hjelpe :( gleder meg til helgen og mandagen er over så jeg kan ringe osteopaten og få time fort igjen! Var veldig tydelig at det hjalp, men må nok ha en eller to behandlinger til for å få det til å vare!

Ja helt forferdelig, man føler seg jo helt hjelpesløs når man ikke kan hjelpe :( gleder meg til helgen og mandagen er over så jeg kan ringe osteopaten og få time fort igjen! Var veldig tydelig at det hjalp, men må nok ha en eller to behandlinger til for å få det til å vare!

Godt at det er noe som kan hjelpe da :)

Klokka 17:38 og vi ammer på høyre side. De andre sitter å spiser deilig varm middag og jeg gleder meg på kald fisk når de andre, både store og små, har fått mettet sine mager :p

18:57 høyre side i bilen :p var å skulle hente storebror, men tuppa syns hvist turen var for lang Idag til ikke å ha matpause underveis xD så da sitter vi i bilen mens mannen og storebror er ute å herjer fra seg :)

Klokka er 07:35 og vi sitter i sofan og ammer på venstre side. Sitter å tenker på hva jeg kan gjøre for lillegull som sliter bare mer og mer med magen...
Vår har blitt bedre i magen, men vet ikke akkurat hva som hjalp best:
Manuellterapeut, Semperdråper, intervall amming, raping og pauser under ammingen, sykle med beina, kolikkgrep

Kl 22.30, venstre pupp i senga. Håper lille tar kveld nå. :)

22:58, venstre pupp. Mini er nybada, har ny bleie og pysj på, og nå er han søvnig mens han spiser, så satser på at vi kan sove alle sammen straks :)

23:42 og vi sitter i senga og ammer på venstre side... Lille har hengt på puppen hele kvelden og han henger der fortsatt :p

23.44 venstre pupp. Sitter i senga og gleder meg til å sove:)

amme amme amme amme...

04:55 høyre pupp, liggende i senga. begynt å tenke på om kanskje Lillemor burde puppet begge puppene hvert måltid.... Er redd det fort skal bli lite melk, men nå er det sikkert bare pga antibiotika kan jeg tenke meg :/

05:05 venstre pupp i senga :) tok en bleieskiftpause og prøver oss på å tømme begge to om gangen. Sette igang med å prøve å øke selv, noe vits? Får dra inn på helsestasjon til uka å veie så vi ser om hun legger bra nok på seg :p

Back
Topp