Ammetråd *sjekk inn hver gang du ammer*

Først høyre kl. 02.30 ca. En skittbleie. Nå venstre kl. 03.05.
Vi får se om han sovner igjen

03.54. V. Pupp. Alt for trøtt! Sitter på tlf for å ikke sovne!

Kl 07.56, høyre bryst i senga. Har ammet hver 1.5-2.time i natt...trøøøøøtt! Håper vi kan sove litt mer etterpå!

15:05 og vi ammer på venstre side. Sitter på en kafé i byen og avkjøler oss litt... Strålende sol og deilig sommervær ute, men mor er ikke helt akklimatisert enda så vi måtte inn i litt kjøligere luft...

07.20 høyre pupp etter en skrikeseanse når vi skulle skifte ukens største skitbleie. Ikke lett å få ny bleie når du er sulten. ;-P

Ammer på venstre etter nok en natt med dårlig søvn. Lillemor våkner med en gang jeg legger henne ned, selv om hun sover dypt. I natt sov vi på sofaen og ble vekket av treåringen kvart på seks.

03:30 venstre og høyre, ja her pumpes det pga medisin, savner å amme, men fra morgenen av kan jeg amme igjen, må bare gi flaske hvis han vil ha mat de første 4 timene etter jeg har tatt medisin morgen og kveld. Midlertidig at jeg går på medisin så, må bare passe på å opprettholde melkeproduksjonen. Blir vel å pumpe på utover hva han spiser direkte, var litt sløv første døgnet jeg var syk, men nå er det bare å stå på :-)

Venstre pupp 07.40
Hadde et økedøgn for to dager siden. Det kjentes i puppen i dag. Den var super full.

Kl 11.09 venstre pupp i sofaen. Lillebror har økt så mye de siste ukene at nå orker han bare en pupp per måltid og kan drikke i 10min i ett. :o :D

Kl. 06.20 venstre pupp.
Han spiser nedpå. Var vist kjempe sulten, var ikke fornøyd med at bleien måtte skiftes før måltidet.

Klokka er 04:27 og vi sitter i senga og ammer... Har holdt på siden 03:00 og lille vil bare ikke sove... Hadde en sånn vill fantasi om at han hadde begynt å sove natta igjennom siden han faktisk har gjort det de siste tre nettene, men i morgen tidlig, eller i dag er det vel, skal vi opp kl 06:00 og da velger han selvfølgelig å være våken :p

O3+ høyre.
Lillebror våknet pga storebror og pappa bråket så fælt og kom og la seg i vår seng. Storebror snorker (skal opereres), så nå har jeg lagt meg på barnerommet, mens gutta tydeligvis sover godt med far i snøfting, pust pes, snork. Det klarer ikke jeg altså.

04.41. Fikk lille til å endelig sovne 22.45, våkna 00.58 og ammet i en time. Våknet 03.30 og ammet igjen og etter det fikk jeg ikke lille til å sove! Måtte til slutt snu han på magen, han sovnet med en gang og nå venter jeg på at han skal sovne godt før jeg snur han på siden og kan legge meg selv! Såååå trøtt nå! Zzzz

23.48 høyre, håper hun sovner tungt på puppen så jeg slipper å gå med henne. Er jo egentlig hyggelig å gå med henne. Men det beste hadde vært om hun klarte å sovne selv.

Ligger og hører på at lillemor kaver og styrer etter amming. Pleier å sovne rett etterpå, gjorde det i natt også, men så kom det en bæsjebleie! Første gang på flere uker at det har skjedd på natta. Blei jo urolig da når den måtte byttes, og fikk litt mer pupp.. Håper hu sovner snart.. :)

05.34 venstre. Sov frem til nå. Utrolig deilig. Lenge siden hun har sovet mer enn 3-4 timer i strekk.

Men når tar dere opp lille for å amme? Jeg tar opp hu her når jeg våkner av at hun er urolig, tar hodet frem og tilbake, promper masse, putter hendene i munn. Men hun gråter ikke, og er ofte fremdeles i halvsøvne. Jeg bare antar at hun vil ha mat fordi det er en stund siden sist.

05.34 venstre. Sov frem til nå. Utrolig deilig. Lenge siden hun har sovet mer enn 3-4 timer i strekk.

Men når tar dere opp lille for å amme? Jeg tar opp hu her når jeg våkner av at hun er urolig, tar hodet frem og tilbake, promper masse, putter hendene i munn. Men hun gråter ikke, og er ofte fremdeles i halvsøvne. Jeg bare antar at hun vil ha mat fordi det er en stund siden sist.
Hun hadde sikkert våknet mer etterhvert om du ikke hadde tatt henne opp, men du kan jo teste.

Lille kaver også sånn, har begynt å vente med å ta henne opp til hun faktisk våkner. Hender hun roer seg igjen og sover 1-2 timer til, andre ganger ikke.

Jeg orker ikke våkne ordentlig og ta henne opp før hun faktisk våkner, men som regel er det bare noen minutter etter at hun begynner å kave.

Back
Topp