Jeg skrev objektivt da. Hva folk synser og mener tenker jeg blir litt feil. Hvem er vi her i Norge til å si at fem år er lenge bare fordi vi lever i et samfunn som har et unaturlig syn på kropp og amming? Hvis du holder deg til fakta om amming og spedbarnsernæring så er jo du mer på villspor enn de som ammer lenge. Så synes det blir for dumt å lage en tråd der du mener noe om ei som ammer sin femåring, mens du selv ikke klarer å gi din egen baby det beste fra et ernæringsmessig og helsemessig perspektiv. Og det som er naturlig fra naturens side. Altså ikke et personlig syn, men rent faktamessig.
I Norge begynner de fleste mødre i jobb etter 8/10mnd eller 12-18 mnd og ungene i bhg. Så da er det ofte samfunnets struktur som også styrer ammingen. I de samfunn der mødre og barn er sammen lengre, ammes det generelt lengre også. Og det som er vanlig der man bor, blir automatisk sett på som normalen
Jeg personlig synes det er sammenheng mellom hvor lenge man selv klarte å amme og hva man synes er normalt. Noen som aldri har ammet før eller ammet kort tid, synes det er "rart" å amme en ettåring - helt til de får til å amme så lenge med neste barn

Men dette er bare noe jeg selv har lagt merke til da.