Amme, hvor lenge?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Jeg ammet eldste til han var 7 mnd. Måtte slutte da fordi jeg skulle opereres en mnd etterpå og måtte styrke slimhinnene i underlivet før operasjonen. Husker det som veldig sårt å måtte slutte.

Så med nr to bestemte jeg meg for å amme så lenge babyen ville.
Og det ble i nesten to år ;-)
Siste året var det vel bare hjemme, og stort sett bare morgen, noe natt og kveld. Siste halve året mener jeg det var bare tidlig morgen. Så sluttet hun naturlig av seg selv.

Veldig deilig å slippe å styre med avvenning, nattegråt, nattevåk, og greier ;-)

For meg blir det rart og ekkelt når barna blir så store at de er bevisste på ting og forstår mer og mer. når de i tilegg begynner å snakke syns jeg personlig det blir veldig rart hele greia....
Men hvorfor er det da ekkelt? Skjønner det ikke? Er det fordi du ser på pupper som noe seksuelt?

Men hvorfor er det da ekkelt? Skjønner det ikke? Er det fordi du ser på pupper som noe seksuelt?

Ikke noe seksuelt nei, på ingen måte... Men syns det blir rart når barnet er mer bevisst, går osv... Slik er det bare for min del :)

Hvorfor er det ikke ekkelt? Hvorfor må man helst amme til ungen flytter hjemmefra?

Sent from my iPhone using BV Forum

Delammer, hun er 10mnd.
Bruker ammefri til hun er 12 mnd. Da trappes det ned og kuttes ut, om hun ikke slutter selv tidligere

Men hvor mange 8-12 mnd gamle barn snakker???

Synes argumentet er litt rart ;-)
Men det er meg ;-)

Jeg argumenterer ikke, jeg sier det jeg mener om saken. Jeg syns det er merkelig at store barn blir ammet offentlig og vil ikke selv amme mitt barn så lenge, samtidig syns jeg det er flott at noen syns det er naturlig og får til ammingen så lenge om de ønsker det.

Fordi det er en NATURLIG ting. Det er å gi ungen mat, næring og trygghet.

Og please...ikke snakk om å amme til ungen er 20 ;)

Jeg flytta hjemmefra da jeg var 16, for meg hadde det vært unaturlig å bo hjemme lenger ;)

Klarer man ikke å gi ungen mat, næring og trygghet om man ikke putter puppen i munnen på ungen? Hvor lenge er det naturlig å putte puppen i munnen på ungen?

Fordi det er en NATURLIG ting. Det er å gi ungen mat, næring og trygghet.

Og please...ikke snakk om å amme til ungen er 20 ;)

Det er faktisk ikke alle som syns det er naturlig.... Noen sliter med egne grenser og klarer ikke få til amming. Viktig å respektere de også...

Jeg flytta hjemmefra da jeg var 16, for meg hadde det vært unaturlig å bo hjemme lenger ;)

Klarer man ikke å gi ungen mat, næring og trygghet om man ikke putter puppen i munnen på ungen? Hvor lenge er det naturlig å putte puppen i munnen på ungen?

Det gjør man sikkert. Men hvorfor kutte ut noe som er naturlig pga samfunnnormer og tabuer?

Naturlig avenning skjer mellom 2-7 års alderen. Det vil si.

Hvorfor klarer dere ikke svare på hvorfor dere synes det er så ekkelt? Har dere ikke tenkt over det?

Det er faktisk ikke alle som syns det er naturlig.... Noen sliter med egne grenser og klarer ikke få til amming. Viktig å respektere de også...
Såklart. Mange som ikke føler det sånn. Men jeg kaller ikke de ekle av den grunn.

Det gjør man sikkert. Men hvorfor kutte ut noe som er naturlig pga samfunnnormer og tabuer?

Naturlig avenning skjer mellom 2-7 års alderen. Det vil si.

Hvorfor klarer dere ikke svare på hvorfor dere synes det er så ekkelt? Har dere ikke tenkt over det?

For min del går det på egne grenser. Min kropp og at puppene mine er noe jeg ikke liker å vifte med... Kos å amme hjemme når babyen er liten men så er det stopp for min del. Jeg syns hverken det er ekkelt at folk ammer hjemme eller borte men respekterer de som syns det...

For min del går det på egne grenser. Min kropp og at puppene mine er noe jeg ikke liker å vifte med... Kos å amme hjemme når babyen er liten men så er det stopp for min del. Jeg syns hverken det er ekkelt at folk ammer hjemme eller borte men respekterer de som syns det...
Du sa jo litt lengre opp her at du synes det var ekkelt
;)

Back
Topp