Så de er små altså![]()
Liten unge, ferdig med å være baby. Amming er for babyer, ikke unger. Sånn er det bare, uten at jeg kan forklare det noe mer
Sent from my iPhone using BV Forum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så de er små altså![]()
Men jeg tenker at mye av de negative holdningene til amming kommer nettopp av dette. Seksualiseringen av pupper. Trist synes jeg.
2-4 måneder syns jeg er altfor kort.
Jeg fikk bare delammet i knapt seks måneder med første, så jeg tenker å amme så lenge lillebror vil. Han er 8 måneder.
Egentlig har jeg sluttet å bry meg så mye om hvor lenge som er "normalt". Hva så, egentlig? Hvorfor er det galt å skulle amme en femåring? Helt greit at en syns det er litt rart og en tenker at en ikke vil amme så lenge selv, men når folk går hardt ut med sin mening om det, så begynner jeg å lure... Hva bryr det deg? (Dette var ikke ment til ts. Har bare lest ekle kommentarer fra voksne andre steder om tema)
Jeg koser meg med amming og ser ikke bort ifra at jeg ammer leeenge etter ett år, om han vil.![]()
Åja. Men hadde du ammet før?
Okei. Ja. For før jeg ammet så syntes jeg det var rart å amme større barn. Men så feil tok jegJeg fullammet i 4 mnd, delammet til 6 mnd.. Skal ikke se bort i fra at jeg hadde synes det var mindre rart med "eldre" småbarn om jeg hadde funnet kosen i det selv
Håper jeg finner den bedre neste gang, og kan amme liiitt lengre da i alle fall.
Merkelig hvor mye dritt voksne folk kan lire av seg når det kommer til ammingFatter ikke hvorfor det er så provoserende. Noe som egnentlig burde være det mest naturlige i verden.
Virkelig! Og det triste er jo at disse tabuene er såJepp. Jeg er så lei av hvor opptatt samfunnet er av sex. It's getting old!
Det er veldig trist, ja. Pupper er jo matfat først og fremst.
Sånn det er for deg da, iallfallLiten unge, ferdig med å være baby. Amming er for babyer, ikke unger. Sånn er det bare, uten at jeg kan forklare det noe mer
Sent from my iPhone using BV Forum
Men hva er det med ungen som forandrer seg på de få mnd? Hvorfor er en 1 åring stor liksom?
Okei. Ja. For før jeg ammet så syntes jeg det var rart å amme større barn. Men så feil tok jegVar først etter 7-8 mnd det virkelig ble kos!
![]()
Skjønne det ikke er kult å få melk sprute på deg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det ska være så forferdelig å sitte ved siden av noen som ammer. Og hvorfor er det så ekkelt? Skjønner ikke det? Skjønner at folk synes det ikke er now for seg ect. Men why ekkelt?Syns også det er mye dritt og stygge kommentarer ute om amming, men heldigvis er alle forskjellige, og det at noen syns det er rart/ekkelt å ha en naken pupp vedsiden av seg på feks cafe skjønner jeg jo... Sto selv ved siden av en ammende dame i kø på flyplassen i sommer... Hu sto nesten oppå meg med sønnen som sikkert var 12-14 mnd, hver gang han vrei seg spruta det melkmå innrømme at det ikke var greit dor meg som sto ved siden av
![]()
Skjønner det virkelig ikke. Så pga ungen blei aktiv så skal de slutte å få pupp?Barna blir vel mer bevisste og aktive når de blir større så at folk har grensen ved 8mnd til 12/13 mnd syns jeg er helt naturlig![]()
Ikke noe bra å bli presset! Man skal stoppe når man selv føler det er greit og på tide å stoppe. Håper du får en bedre opplevelse neste gang.Ja, ikke sant
Man endrer seg jo så lenge man lever, egentlig - så får jo se på neste barn!
På første stoppet psyken meg i å amme lengre. Også følte meg så presset av bf til å pine meg gjennom bare 2 mnd mer med amming.. Så hele opplevelsen av det ble ikke positiv i det hele tatt for meg :/ Så.. Får jo se! Kan hende jeg synes det er mye mer kos på nestemann!
Skjønner det virkelig ikke. Så pga ungen blei aktiv så skal de slutte å få pupp?
Ikke noe bra å bli presset! Man skal stoppe når man selv føler det er greit og på tide å stoppe. Håper du får en bedre opplevelse neste gang.
Skjønne det ikke er kult å få melk sprute på deg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det ska være så forferdelig å sitte ved siden av noen som ammer. Og hvorfor er det så ekkelt? Skjønner ikke det? Skjønner at folk synes det ikke er now for seg ect. Men why ekkelt?
Men hvor mange 8-12 mnd gamle barn snakker???For meg blir det rart og ekkelt når barna blir så store at de er bevisste på ting og forstår mer og mer. når de i tilegg begynner å snakke syns jeg personlig det blir veldig rart hele greia....