Amme, hvor lenge?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Men jeg tenker at mye av de negative holdningene til amming kommer nettopp av dette. Seksualiseringen av pupper. Trist synes jeg.

Jepp. Jeg er så lei av hvor opptatt samfunnet er av sex. It's getting old! :P
Det er veldig trist, ja. Pupper er jo matfat først og fremst.

2-4 måneder syns jeg er altfor kort. ;)

Jeg fikk bare delammet i knapt seks måneder med første, så jeg tenker å amme så lenge lillebror vil. Han er 8 måneder.

Egentlig har jeg sluttet å bry meg så mye om hvor lenge som er "normalt". Hva så, egentlig? Hvorfor er det galt å skulle amme en femåring? Helt greit at en syns det er litt rart og en tenker at en ikke vil amme så lenge selv, men når folk går hardt ut med sin mening om det, så begynner jeg å lure... Hva bryr det deg? (Dette var ikke ment til ts. Har bare lest ekle kommentarer fra voksne andre steder om tema)

Jeg koser meg med amming og ser ikke bort ifra at jeg ammer leeenge etter ett år, om han vil. :)

Var ikke min mening å starte noe stygg debatt altså... Men lurer litt på dette selv da jeg personlig alltid har syns amming er litt rart og unaturlig for meg... Slet med første og endte med flaske barn og håper å få til amming i hverfall i spedbarnsperioden nå mest pga tilknytning og kos. Men kommer aldri til å bli noe senter/cafe ammer :p fordi for meg er det unaturlig. Syns det er flott med de som får det til og klarer å amme så lenge de ønsker :)

Åja. Men hadde du ammet før?

Jeg fullammet i 4 mnd, delammet til 6 mnd.. Skal ikke se bort i fra at jeg hadde synes det var mindre rart med "eldre" småbarn om jeg hadde funnet kosen i det selv :)
Håper jeg finner den bedre neste gang, og kan amme liiitt lengre da i alle fall.

Så lenge man kan gi flaske kan man amme mener jeg ;)
Jeg har gitt opp etter 6-7 måneder hver gang, da krever de så mye at jeg klarer ikke å være matfat alene lenger ;)

Jeg fullammet i 4 mnd, delammet til 6 mnd.. Skal ikke se bort i fra at jeg hadde synes det var mindre rart med "eldre" småbarn om jeg hadde funnet kosen i det selv :)
Håper jeg finner den bedre neste gang, og kan amme liiitt lengre da i alle fall.
Okei. Ja. For før jeg ammet så syntes jeg det var rart å amme større barn. Men så feil tok jeg :p Var først etter 7-8 mnd det virkelig ble kos! :D

Merkelig hvor mye dritt voksne folk kan lire av seg når det kommer til amming :o Fatter ikke hvorfor det er så provoserende. Noe som egnentlig burde være det mest naturlige i verden.

Syns også det er mye dritt og stygge kommentarer ute om amming, men heldigvis er alle forskjellige, og det at noen syns det er rart/ekkelt å ha en naken pupp vedsiden av seg på feks cafe skjønner jeg jo... Sto selv ved siden av en ammende dame i kø på flyplassen i sommer... Hu sto nesten oppå meg med sønnen som sikkert var 12-14 mnd, hver gang han vrei seg spruta det melk :p må innrømme at det ikke var greit dor meg som sto ved siden av :p

Jepp. Jeg er så lei av hvor opptatt samfunnet er av sex. It's getting old! :p
Det er veldig trist, ja. Pupper er jo matfat først og fremst.
Virkelig! Og det triste er jo at disse tabuene er så
Inngrodd at folk ikke vet selv hvorfor de reagerer på det:p

Okei. Ja. For før jeg ammet så syntes jeg det var rart å amme større barn. Men så feil tok jeg :p Var først etter 7-8 mnd det virkelig ble kos! :D

Ja, ikke sant ;)
Man endrer seg jo så lenge man lever, egentlig - så får jo se på neste barn! :)

På første stoppet psyken meg i å amme lengre. Også følte meg så presset av bf til å pine meg gjennom bare 2 mnd mer med amming.. Så hele opplevelsen av det ble ikke positiv i det hele tatt for meg :/ Så.. Får jo se! Kan hende jeg synes det er mye mer kos på nestemann!

Syns også det er mye dritt og stygge kommentarer ute om amming, men heldigvis er alle forskjellige, og det at noen syns det er rart/ekkelt å ha en naken pupp vedsiden av seg på feks cafe skjønner jeg jo... Sto selv ved siden av en ammende dame i kø på flyplassen i sommer... Hu sto nesten oppå meg med sønnen som sikkert var 12-14 mnd, hver gang han vrei seg spruta det melk :p må innrømme at det ikke var greit dor meg som sto ved siden av :p
Skjønne det ikke er kult å få melk sprute på deg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det ska være så forferdelig å sitte ved siden av noen som ammer. Og hvorfor er det så ekkelt? Skjønner ikke det? Skjønner at folk synes det ikke er now for seg ect. Men why ekkelt?

Ja, ikke sant ;)
Man endrer seg jo så lenge man lever, egentlig - så får jo se på neste barn! :)

På første stoppet psyken meg i å amme lengre. Også følte meg så presset av bf til å pine meg gjennom bare 2 mnd mer med amming.. Så hele opplevelsen av det ble ikke positiv i det hele tatt for meg :/ Så.. Får jo se! Kan hende jeg synes det er mye mer kos på nestemann!
Ikke noe bra å bli presset! Man skal stoppe når man selv føler det er greit og på tide å stoppe. Håper du får en bedre opplevelse neste gang.

Skjønner det virkelig ikke. Så pga ungen blei aktiv så skal de slutte å få pupp?

For meg blir det rart og ekkelt når barna blir så store at de er bevisste på ting og forstår mer og mer. når de i tilegg begynner å snakke syns jeg personlig det blir veldig rart hele greia....

Ikke noe bra å bli presset! Man skal stoppe når man selv føler det er greit og på tide å stoppe. Håper du får en bedre opplevelse neste gang.

"Press" var litt av hele forholdet med den fyren.. Satser på at neste gang blir bedre :D

Skjønne det ikke er kult å få melk sprute på deg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det ska være så forferdelig å sitte ved siden av noen som ammer. Og hvorfor er det så ekkelt? Skjønner ikke det? Skjønner at folk synes det ikke er now for seg ect. Men why ekkelt?

Jeg syns ikke det er ekkelt å sitte ved siden av noen som ammer men forstår de som gjør det :) vi er alle forskjellige... Heldigvis :) men må innrømme jeg syns det kan bli pinlig når barna som blir ammet er så store at de prater osv... Men det er min mening....

Ammet første til 6.5 mnd og nr to delamma jeg frem til 2.5 mnd og da gikk jeg over fullt til mme.

Hadde planer om til 1 år.

For meg blir det rart og ekkelt når barna blir så store at de er bevisste på ting og forstår mer og mer. når de i tilegg begynner å snakke syns jeg personlig det blir veldig rart hele greia....
Men hvor mange 8-12 mnd gamle barn snakker???

Synes argumentet er litt rart ;-)
Men det er meg ;-)

Back
Topp