Amme, hvor lenge?

Jeg ammet i ca 6 mnd sist, da ville ikke mini ha mer pupp. Så lenge snuppa vil ha pupp skal hun få, inntil et år. Etter det blir det ekkelt for min del.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei vet ikke, føler vel at andre kanskje syns det er ekkelt eller noe. Burde ikke bry meg, meeen...
Og hun har vel heller egentlig ikke ro til å amme når det skjer mye rundt henne. Skal titt og ofte snu seg rundt for å følge med og er ikke så kult å sitte med puppen på utstilling :D
Burde ikke bry deg om hva andre mener nei :) Synes det skal være opp til mor og barn jeg! :)
 
Nei vet ikke, føler vel at andre kanskje syns det er ekkelt eller noe. Burde ikke bry meg, meeen...
Og hun har vel heller egentlig ikke ro til å amme når det skjer mye rundt henne. Skal titt og ofte snu seg rundt for å følge med og er ikke så kult å sitte med puppen på utstilling :D

Jeg er egentlig sånn at jeg bryr meg om hva folk må synes om meg, men når det kommer til amming så driter jeg i det. Ingen skal få meg til å slutte å gi kos, trygghet og nærkontakt med barnet mitt. ;) Selv om det kan gis på andre måter også.
 
Jeg ammet i ca 6 mnd sist, da ville ikke mini ha mer pupp. Så lenge snuppa vil ha pupp skal hun få, inntil et år. Etter det blir det ekkelt for min del.


Sent from my iPhone using BV Forum
Hvorfor blir det ekkelt? Hva er det som forandrer seg fra en på 10 mnd en på 13?
 
Merkelig hvor mye dritt voksne folk kan lire av seg når det kommer til amming :eek: Fatter ikke hvorfor det er så provoserende. Noe som egnentlig burde være det mest naturlige i verden.

Det skjønner ikke jeg heller! Jeg leser sjelden at noen kommer med krasse kommentarer under bilder av halvnakne kvinner, som ofte spiller på sex for å selge klær og parfyme. Eller krever fjerning av svære plakater av modeller i undertøy overalt på kjøpesentere.
 
Kan jeg spørre hvorfor det blir rart etter 2 år?

Alle har vel sin grense på når de mener barna er for store.. :p Noen har 8 mnd, noen har opp til 5 år.. Ved 2 år går på en måte *min* grense for hva -jeg- mener er nok.. :p
 
Det skjønner ikke jeg heller! Jeg leser sjelden at noen kommer med krasse kommentarer under bilder av halvnakne kvinner, som ofte spiller på sex for å selge klær og parfyme. Eller krever fjerning av svære plakater av modeller i undertøy overalt på kjøpesentere.
Nei. Det er vel heller sjeldent. Iallfall ikke på samme måte. Styggeste jeg ser er når noen kommenterer pedofili ect. Vemmelig!
 
Alle har vel sin grense på når de mener barna er for store.. :p Noen har 8 mnd, noen har opp til 5 år.. Ved 2 år går på en måte *min* grense for hva -jeg- mener er nok.. :p
Skjønner. Så det er din grense, ikke hva du tenker er greit for andre? :)
 
Ammet i 14 mnd, da var jeg tom. Delammet hele veien, hadde ikke nok melk.
Hadde gjerne ammet mer og lengre hvis jeg hadde kunnet. Neppe i 5 år da. :p Inntil 2 år kanskje.
 
Skjønner. Så det er din grense, ikke hva du tenker er greit for andre? :)

Altså; jeg synes det blir litt rart etter 2 år. Å bevitne det, på en måte. (Personlig grense for meg slutter ved ca året).

Hva som er greit og ikke er ikke noe jeg kan si noe på, men at jeg synes det blir litt -rart- etter to år (.. uten å gjøre noe mer ut av det. Ville aldri kommentert det til noen, eller stirret fælt..), er bare slik det er for meg.
 
Altså, når noen klarer å seksualisere amming, da er det ikke den ammende det er noe galt med!
Men jeg tenker at mye av de negative holdningene til amming kommer nettopp av dette. Seksualiseringen av pupper. Trist synes jeg.
 
Altså; jeg synes det blir litt rart etter 2 år. Å bevitne det, på en måte. (Personlig grense for meg slutter ved ca året).

Hva som er greit og ikke er ikke noe jeg kan si noe på, men at jeg synes det blir litt -rart- etter to år (.. uten å gjøre noe mer ut av det. Ville aldri kommentert det til noen, eller stirret fælt..), er bare slik det er for meg.
Åja. Men hadde du ammet før?
 
Har ikke satt meg noen grense egentlig, men ser ikke for meg at jeg syns det blir naturlig når ungen er 2-3 år gamle. Og ihvertfall ikke opp mot skolealder. Men hvor lenge det blir vil tiden vise. Blir å fullamme til 6 mnd ihvertfall :)
Hva andre gjør får være opp til dem:)
 
Ammet i 14 mnd, det var perfekt for oss :)
 
Back
Topp