3D Ultralyd - 28 + 1 (eller 28 +4 egen beregning)
Det var veldig gøy å ha med mannen på ultralydtime igjen, han ble fascinert over hvor mye hun nå ligner på en baby. Alle organer ser veldig fine ut, og det ser ut som vi får en stor jente. Hodemål var rett under gjennomsnitt, mens magemål var godt over snittet. Haha. Lille tjukkasen vår. Lå på 95 %-persentilen og ble mål til uke 30 basert på magen.
Vi så at hun øvde på å puste ved at magen gikk inn og ut, veldig fascinerende. Estimert vekt nå er 1,4 kg og de forventet en fødselsvekt på 3,8 kg. Blir spennende å se hva hun lander på. Både mannen og jeg var store og lange babyer.
Ellers var hun litt kranglete når det kom til 3D ultralyd-bildene. Videoen ble ganske dårlig, men fikk noen bilder hvor man ser litt av ansiktet i hvert fall. Hun lå med hodet ned (klar for fødsel?), og fordi hun hadde hånden foran ansiktet store deler av tiden og lite fostervann foran ansiktet, så var det litt vanskelig å ta gode bilder.
Dette er tredje ultralyd på rad at hun ligger på hode ned, så magefølelsen min sier at jeg slipper setefødsel (som man har litt økt sannsynlighet for ved dobbelt livmor). Fikk forresten også vite om at jeg får opprykk på jobben i dag, så har vært en veldig fin fredag.
Ønsker alle en riktig god helg