Gravideoppdatering (24 + 2)
Termindato: 6. September
Babyen: Barnet er nå 30 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 750 gram.
Kjønn: Jente
Liv i magen: Kjenner masse liv hver dag. Har hatt to episoder hvor jeg har vært redd for at mini har vært mye roligere, men har alltid funnet ti spark innen én time heldigvis. Vanligvis registrer jeg ti bevegelser innen noen minutter. Aktiv frøken
Forandringer på kroppen: Magen vokser og går stadig høyere opp. Magefølelsen min sier at SF-målet mitt kommer til å ligge over snittet, så er spent om det stemmer når jeg skal til jordmor på tirsdag.
Humøret mitt: Fremdeles irriterende lykkelig som gravid. Dette føles så stort.
Formen min: Den siste uken har jeg vært mer sliten igjen. Har fått tilbake hodepinen som jeg slet med før påske, og hadde fire dager på rad med hodepine. Har sovet en time etter jobb hver dag denne uken, og på onsdag sov jeg fra 18-21:30, og så la meg igjen kl. 23.
Søvn: sove tungt og drømmer mye, men våkner sånn ca. hver tredje time. Sover fremdeles mye på ryggen.
Cravings: Veldig søtsug om dagen, men tror det er fordi vi generelt har mer kos til kaffen når vi har hjemmekontor.
Innkjøp: Kjøpt en pysj og en body til. Ingen store innkjøp.
Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 9 kg.
Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor på tirsdag og så ultralyd på sykehuset 26. mai. Mannen savner å være med på kontroller, så foreslo å booke en ultralydtime. Jeg var ikke vanskelig å be, så i juni skal vi på 3D ultralyd
Sykemelding: Fremdeles 100 % jobb, og nå er det faktisk bare 8 uker igjen.
Det jeg gleder meg mest til nå: Komme 30. mai, da er det 90 % sjanse for at mini overlever hvis fødselen starter