Alle gode ting er tre

Syns testene ser bra ut foreløpig (selv om jeg ikke kjenner merket), men skjønner at man ikke tør å juble før grensen for kjemisk er forbi. Jeg mistet i kjemisk 4+2 første gang, så var overlykkelig da jeg fikk 3+ på digital med lille. Min spire når er første graviditet etter en kjemisk. Håper og satser på at din spire nå er en terminspire også ❤️☺️
Ja jeg husker du fortalt meg om det rett etter at jeg hadde in kjemiske i forrige mnd. Du fikk opp håpet mitt. ;)
Jeg mistet også ca på 4+2 faktisk! Så nå vil jeg komme over den kneika. (Ca 5 dager igjen), så Få positiv digital og så kommer over 5+.
Jeg tar first response sine tidlig tester, de fanger opp hcg helt ned i 6.3ml visstnok, så er også derfor jeg trår så forsiktig nå.
 
Hvordan går det med deg Babydrøm? :happy:

Takk som spør. Alt går egentlig veldig fint her. Føler meg litt tryggere på at det skal gå fint nå og kjenner liv hver dag. Kan ikke klage på de småplagene jeg har heller selv om de er der, for er bare så glad og takknemlig for å ha en mage som vokser ❤️ håper du snart får det samme også ☺️
 
Takk som spør. Alt går egentlig veldig fint her. Føler meg litt tryggere på at det skal gå fint nå og kjenner liv hver dag. Kan ikke klage på de småplagene jeg har heller selv om de er der, for er bare så glad og takknemlig for å ha en mage som vokser ❤️ håper du snart får det samme også ☺️
Så hyggelig at du kjenner så mye liv :happy:Godt å høre at alt er bra :D
 
Gravideoppdatering

Er litt inspirert av andre dagbøker her på forumet og bloggere som har hatt gravideoppdateringer, og har litt lyst til å starte med det samme. Vet ikke hyppigheten enda, men tenker jeg lager en ny når jeg føler jeg har noe nytt å komme med. Tenker det er koselig å se tilbake på senere.

Termindato: 6. September

Babyen: Barnet er nå 26 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 400 gram.

Kjønn: Jente

Navnevalg: Vi landet navn i uke 14 før vi visste kjønn, hadde veldig jentefølelse så landet kun jentenavn. Velger å holde det hemmelig for forumet.

Liv i magen: Kjent liv siden uke 16/17, verden beste følelse. Kaller mini «little party girl», for hun har ofte fest i magen på kvelden når mor skal sove.

Forandringer på kroppen: Begynt å få ordentlig gravidemage nå. Fått «gratulerer» fra naboen blant annet. Han bare «forrige gang jeg så deg var jeg litt usikker, men denne gangen velger jeg å si gratulerer».

Humøret mitt: Det er på topp! Jeg har INGETING å klage på og føler meg utrolig heldig om dagen <3

Formen min: Formen min er relativt bra vil jeg si og jeg har ganske mye energi. Har litt halsbrann, men det plager meg ikke så veldig. Ryggen/bekkenet er egentlig det verste, de siste dagene har det gjort vondt også når jeg ligger og slapper av.

Søvn: Sover relativt greit. Våkner flere ganger i løpet av natten, og sliter litt med at jeg føler jeg egentlig bør ligge sidelengs, men egentlig foretrekker å ligge på ryggen. Og savner å kunne ligge litt på magen.

Cravings: Vet ikke om jeg kan si jeg har noen cravings, men veldig glad i sure ting og lakris. Ekstra glad i syltet rødløk og agurksalat om dagen, samt at mannen ler litt av at jeg har dilla på Gin & Tonic uten G (som jeg kaller det). Altså tonic vann med agurk og isbit, haha.

Innkjøp: Nå er ganske mye av det store på plass, blant annet vogn, seng, skap, stellematte, bilstol, tripp trapp og ammestol. Jeg liker å være tidlig ute og elsker å gjøre innkjøp. Mangler bæresele og sjal, litt klær og sikkert mye andre småting jeg ikke kommer på.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 7 kilo.

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor 19. mai og så ultralyd på sykehuset 26. mai.

Sykemelding: har frem til nå vært 100 % i jobb.

Det jeg gleder meg mest til nå: Komme til uke 23 og vite at føden vil hjelpe oss hvis det skjer noe med lille ❤️

Legger ved et bilde for status på magen også :)
 

Vedlegg

  • 0C253527-AA3A-41A9-88B6-2D601AEF3934.jpeg
    0C253527-AA3A-41A9-88B6-2D601AEF3934.jpeg
    24 KB · Visninger: 161
23+2

I dag våknet jeg av skikkelige smerter i magen. Prøvde å gå på do og hvile litt, men det ble bare verre. Etter nesten én time vekte jeg mannen og fortalte om bekymringen min, og vi landet på å ringe føden. De ville ha meg inn for en sjekk for å være på den sikre siden. Fikk virkelig øvd på å kjøre til Ullevål i hu og hast, og med smerter. Var oppriktig redd for at fødselen kanskje var i gang og at det kunne være rier, men tenkte at hvis det er tilfellet så kan den hende de kan stoppe eller utsette fødselen.

Nesten med en gang jeg gikk inn på fødeavdelingen gikk smerten over. Fascinerende det der, hvordan ting gir seg med en gang man skal sjekkes. Var først inne hos jordmor, og alle prøvene var der fine og det var fin hjertelyd på lille. Så var jeg inne hos legen og tok vaginal og abdominal ultralyd. Alt så fint ut på ultralyd også. Ingen blodansamling og morkaken var festet. Livmorhalsen var ca. 4 cm. Forrige gang var den 7 cm, men den kunne bli kortere på grunn av svangerskapet også, og siden den var godt innenfor normalen slår jeg meg til ro med 4 cm. Blir spennende på ultralyd om 3 uker hvor lang den er da. Legen fant også den andre livmoren min, og har nå fått inn i journalen på Ullevål også at jeg har dobbelt livmor.

Mini ble målt til 23+6 i dag som stemmer med eggløsningstester, men hun sa at jeg beholder terminen fra sist. I tillegg fikk jeg vite at hun veier ca. 730 gram og det så fremdeles ut som en jente ❤️

Alt er fint med oss nå, og det var hyggelig å få se mini igjen og vite at alt så bra ut. Veldig glad for at jordmor og legene tok meg seriøst og at de sjekket alt. Hvis jeg begynner å blø, lekker vann eller får feber må jeg tilbake, men magefølelsen sier at dette kommer til å gå fint ☺️
 
23+2

I dag våknet jeg av skikkelige smerter i magen. Prøvde å gå på do og hvile litt, men det ble bare verre. Etter nesten én time vekte jeg mannen og fortalte om bekymringen min, og vi landet på å ringe føden. De ville ha meg inn for en sjekk for å være på den sikre siden. Fikk virkelig øvd på å kjøre til Ullevål i hu og hast, og med smerter. Var oppriktig redd for at fødselen kanskje var i gang og at det kunne være rier, men tenkte at hvis det er tilfellet så kan den hende de kan stoppe eller utsette fødselen.

Nesten med en gang jeg gikk inn på fødeavdelingen gikk smerten over. Fascinerende det der, hvordan ting gir seg med en gang man skal sjekkes. Var først inne hos jordmor, og alle prøvene var der fine og det var fin hjertelyd på lille. Så var jeg inne hos legen og tok vaginal og abdominal ultralyd. Alt så fint ut på ultralyd også. Ingen blodansamling og morkaken var festet. Livmorhalsen var ca. 4 cm. Forrige gang var den 7 cm, men den kunne bli kortere på grunn av svangerskapet også, og siden den var godt innenfor normalen slår jeg meg til ro med 4 cm. Blir spennende på ultralyd om 3 uker hvor lang den er da. Legen fant også den andre livmoren min, og har nå fått inn i journalen på Ullevål også at jeg har dobbelt livmor.

Mini ble målt til 23+6 i dag som stemmer med eggløsningstester, men hun sa at jeg beholder terminen fra sist. I tillegg fikk jeg vite at hun veier ca. 730 gram og det så fremdeles ut som en jente ❤️

Alt er fint med oss nå, og det var hyggelig å få se mini igjen og vite at alt så bra ut. Veldig glad for at jordmor og legene tok meg seriøst og at de sjekket alt. Hvis jeg begynner å blø, lekker vann eller får feber må jeg tilbake, men magefølelsen sier at dette kommer til å gå fint ☺️
Oy så skummel opplevelse det må ha vært!! Men så bra at det gikk bra og at dere fikk en ordentlig bekreftelse på at alt er bra også! :Heartred
Så for å se lyst på det så fikk du iallefall en ekstra ultralyd utav det. ;)
Fikk du ta med deg bilde hjem av denne? :)
Spennende at du har en ul til om 3 uker. :)
 
23+2

I dag våknet jeg av skikkelige smerter i magen. Prøvde å gå på do og hvile litt, men det ble bare verre. Etter nesten én time vekte jeg mannen og fortalte om bekymringen min, og vi landet på å ringe føden. De ville ha meg inn for en sjekk for å være på den sikre siden. Fikk virkelig øvd på å kjøre til Ullevål i hu og hast, og med smerter. Var oppriktig redd for at fødselen kanskje var i gang og at det kunne være rier, men tenkte at hvis det er tilfellet så kan den hende de kan stoppe eller utsette fødselen.

Nesten med en gang jeg gikk inn på fødeavdelingen gikk smerten over. Fascinerende det der, hvordan ting gir seg med en gang man skal sjekkes. Var først inne hos jordmor, og alle prøvene var der fine og det var fin hjertelyd på lille. Så var jeg inne hos legen og tok vaginal og abdominal ultralyd. Alt så fint ut på ultralyd også. Ingen blodansamling og morkaken var festet. Livmorhalsen var ca. 4 cm. Forrige gang var den 7 cm, men den kunne bli kortere på grunn av svangerskapet også, og siden den var godt innenfor normalen slår jeg meg til ro med 4 cm. Blir spennende på ultralyd om 3 uker hvor lang den er da. Legen fant også den andre livmoren min, og har nå fått inn i journalen på Ullevål også at jeg har dobbelt livmor.

Mini ble målt til 23+6 i dag som stemmer med eggløsningstester, men hun sa at jeg beholder terminen fra sist. I tillegg fikk jeg vite at hun veier ca. 730 gram og det så fremdeles ut som en jente ❤️

Alt er fint med oss nå, og det var hyggelig å få se mini igjen og vite at alt så bra ut. Veldig glad for at jordmor og legene tok meg seriøst og at de sjekket alt. Hvis jeg begynner å blø, lekker vann eller får feber må jeg tilbake, men magefølelsen sier at dette kommer til å gå fint ☺️
Så utrolig bra å lese det ikke var noe gale og at det gikk fint!:love7

Også koselig å lese oppdateringen over med magebilde! Fikk en god følelse!:Heartred:love017
 
Oy så skummel opplevelse det må ha vært!! Men så bra at det gikk bra og at dere fikk en ordentlig bekreftelse på at alt er bra også! :Heartred
Så for å se lyst på det så fikk du iallefall en ekstra ultralyd utav det. ;)
Fikk du ta med deg bilde hjem av denne? :)
Spennende at du har en ul til om 3 uker. :)

Var veldig ubehagelig, men på den annen side ble jeg veldig glad når jeg skjønte at det var falsk alarm og trolig bare tilfeldig at jeg hadde så vondt. Fikk ikke med noen nye bilder, men var veldig hyggelig å se henne likevel. Syntes jeg så enda bedre at det var en baby nå ❤️
 
Gravideoppdatering (24 + 2)

Termindato: 6. September

Babyen: Barnet er nå 30 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 750 gram.

Kjønn: Jente

Liv i magen: Kjenner masse liv hver dag. Har hatt to episoder hvor jeg har vært redd for at mini har vært mye roligere, men har alltid funnet ti spark innen én time heldigvis. Vanligvis registrer jeg ti bevegelser innen noen minutter. Aktiv frøken ❤️

Forandringer på kroppen: Magen vokser og går stadig høyere opp. Magefølelsen min sier at SF-målet mitt kommer til å ligge over snittet, så er spent om det stemmer når jeg skal til jordmor på tirsdag.

Humøret mitt: Fremdeles irriterende lykkelig som gravid. Dette føles så stort.

Formen min: Den siste uken har jeg vært mer sliten igjen. Har fått tilbake hodepinen som jeg slet med før påske, og hadde fire dager på rad med hodepine. Har sovet en time etter jobb hver dag denne uken, og på onsdag sov jeg fra 18-21:30, og så la meg igjen kl. 23.

Søvn: sove tungt og drømmer mye, men våkner sånn ca. hver tredje time. Sover fremdeles mye på ryggen.

Cravings: Veldig søtsug om dagen, men tror det er fordi vi generelt har mer kos til kaffen når vi har hjemmekontor.

Innkjøp: Kjøpt en pysj og en body til. Ingen store innkjøp.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 9 kg.

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor på tirsdag og så ultralyd på sykehuset 26. mai. Mannen savner å være med på kontroller, så foreslo å booke en ultralydtime. Jeg var ikke vanskelig å be, så i juni skal vi på 3D ultralyd ☺️

Sykemelding: Fremdeles 100 % jobb, og nå er det faktisk bare 8 uker igjen.

Det jeg gleder meg mest til nå: Komme 30. mai, da er det 90 % sjanse for at mini overlever hvis fødselen starter ❤️
 

Vedlegg

  • 06A04876-3059-402B-BFB1-9DA049A44238.jpeg
    06A04876-3059-402B-BFB1-9DA049A44238.jpeg
    25,1 KB · Visninger: 133
Gravideoppdatering (24 + 2)

Termindato: 6. September

Babyen: Barnet er nå 30 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 750 gram.

Kjønn: Jente

Liv i magen: Kjenner masse liv hver dag. Har hatt to episoder hvor jeg har vært redd for at mini har vært mye roligere, men har alltid funnet ti spark innen én time heldigvis. Vanligvis registrer jeg ti bevegelser innen noen minutter. Aktiv frøken ❤️

Forandringer på kroppen: Magen vokser og går stadig høyere opp. Magefølelsen min sier at SF-målet mitt kommer til å ligge over snittet, så er spent om det stemmer når jeg skal til jordmor på tirsdag.

Humøret mitt: Fremdeles irriterende lykkelig som gravid. Dette føles så stort.

Formen min: Den siste uken har jeg vært mer sliten igjen. Har fått tilbake hodepinen som jeg slet med før påske, og hadde fire dager på rad med hodepine. Har sovet en time etter jobb hver dag denne uken, og på onsdag sov jeg fra 18-21:30, og så la meg igjen kl. 23.

Søvn: sove tungt og drømmer mye, men våkner sånn ca. hver tredje time. Sover fremdeles mye på ryggen.

Cravings: Veldig søtsug om dagen, men tror det er fordi vi generelt har mer kos til kaffen når vi har hjemmekontor.

Innkjøp: Kjøpt en pysj og en body til. Ingen store innkjøp.

Vektøkning: Jeg har gått opp ca. 9 kg.

Neste kontroll: Neste svangerskapskontroll er hos jordmor på tirsdag og så ultralyd på sykehuset 26. mai. Mannen savner å være med på kontroller, så foreslo å booke en ultralydtime. Jeg var ikke vanskelig å be, så i juni skal vi på 3D ultralyd ☺️

Sykemelding: Fremdeles 100 % jobb, og nå er det faktisk bare 8 uker igjen.

Det jeg gleder meg mest til nå: Komme 30. mai, da er det 90 % sjanse for at mini overlever hvis fødselen starter ❤️
Så fin oppdatering. Spennende at dere skal på 3d ultralyd. :) og så fin magen din har blitt. :)
 
24-ukerskontroll hos JM

Timen hos jordmor gikk veldig fint i dag. Mannen min og jeg klarte nesten å måle riktig SF-mål, bommet med 1 cm for mye. Ligger litt over gjennomsnittet, men det er jeg bare glad for med tanke på at jeg har dobbelt livmor og at jeg har vært mer redd for at den ikke vokser som den skal ❤️

Neste oppfølging er time hos Ullevål om en uke. Gleder meg til å se mini på ultralyd igjen ❤️☺️
 
Tilvekstkontroll - 25 + 5

I dag var jeg på timen som jeg fikk kranglet meg til å få etter OUL der jordmor ikke trodde på at jeg hadde dobbelt livmor. Legen i dag var ikke i tvil, og jeg skal følges opp med jevnlige tilvekstkontroller fremover. Veldig glad for at jeg stod på kravene sist, og er nå veldig beroliget over at jeg får oppfølgingen jeg selv har ment at jeg har trengt og at journalen er riktig.

Alt stod bra til med lille i dag, og foreløpig vokser hun som hun skal. Fulgte litt med på målingene, og denne gangen ser det ut som at låret er litt større enn og hodet litt mindre. Tenker det er fint med tanke på hvordan hun skal komme ut.. haha, selv om det helt sikkert ikke har noe å si. Ellers var hun veldig aktiv under målingen, og det var rart å se bevegelsene samtidig som jeg kjente dem. Legen lo flere ganger fordi hun var så aktiv. Forresten så legen to kjønnslepper også, så føler meg nå ganske trygg på at det er jente (selv om jeg egentlig har følt meg trygg på det lenge).

Legger ved et lite bilde av snuppa vår ❤️
 

Vedlegg

  • B86503FB-1582-426E-A1DE-C6DE1E69EBC4.jpeg
    B86503FB-1582-426E-A1DE-C6DE1E69EBC4.jpeg
    34,7 KB · Visninger: 131
Tilvekstkontroll - 25 + 5

I dag var jeg på timen som jeg fikk kranglet meg til å få etter OUL der jordmor ikke trodde på at jeg hadde dobbelt livmor. Legen i dag var ikke i tvil, og jeg skal følges opp med jevnlige tilvekstkontroller fremover. Veldig glad for at jeg stod på kravene sist, og er nå veldig beroliget over at jeg får oppfølgingen jeg selv har ment at jeg har trengt og at journalen er riktig.

Alt stod bra til med lille i dag, og foreløpig vokser hun som hun skal. Fulgte litt med på målingene, og denne gangen ser det ut som at låret er litt større enn og hodet litt mindre. Tenker det er fint med tanke på hvordan hun skal komme ut.. haha, selv om det helt sikkert ikke har noe å si. Ellers var hun veldig aktiv under målingen, og det var rart å se bevegelsene samtidig som jeg kjente dem. Legen lo flere ganger fordi hun var så aktiv. Forresten så legen to kjønnslepper også, så føler meg nå ganske trygg på at det er jente (selv om jeg egentlig har følt meg trygg på det lenge).

Legger ved et lite bilde av snuppa vår ❤️
Åååh så herlig bilde og så gøy at hun var så aktiv og at det nå er ingen tvil om at det er ei lita jente :Heartred
Og bra at du får den oppfølginga du bør få! :)
 
Tilvekstkontroll - 25 + 5

I dag var jeg på timen som jeg fikk kranglet meg til å få etter OUL der jordmor ikke trodde på at jeg hadde dobbelt livmor. Legen i dag var ikke i tvil, og jeg skal følges opp med jevnlige tilvekstkontroller fremover. Veldig glad for at jeg stod på kravene sist, og er nå veldig beroliget over at jeg får oppfølgingen jeg selv har ment at jeg har trengt og at journalen er riktig.

Alt stod bra til med lille i dag, og foreløpig vokser hun som hun skal. Fulgte litt med på målingene, og denne gangen ser det ut som at låret er litt større enn og hodet litt mindre. Tenker det er fint med tanke på hvordan hun skal komme ut.. haha, selv om det helt sikkert ikke har noe å si. Ellers var hun veldig aktiv under målingen, og det var rart å se bevegelsene samtidig som jeg kjente dem. Legen lo flere ganger fordi hun var så aktiv. Forresten så legen to kjønnslepper også, så føler meg nå ganske trygg på at det er jente (selv om jeg egentlig har følt meg trygg på det lenge).

Legger ved et lite bilde av snuppa vår ❤️
Så utrolig godt å lese!❤
 
Tilvekstkontroll - 25 + 5

I dag var jeg på timen som jeg fikk kranglet meg til å få etter OUL der jordmor ikke trodde på at jeg hadde dobbelt livmor. Legen i dag var ikke i tvil, og jeg skal følges opp med jevnlige tilvekstkontroller fremover. Veldig glad for at jeg stod på kravene sist, og er nå veldig beroliget over at jeg får oppfølgingen jeg selv har ment at jeg har trengt og at journalen er riktig.

Alt stod bra til med lille i dag, og foreløpig vokser hun som hun skal. Fulgte litt med på målingene, og denne gangen ser det ut som at låret er litt større enn og hodet litt mindre. Tenker det er fint med tanke på hvordan hun skal komme ut.. haha, selv om det helt sikkert ikke har noe å si. Ellers var hun veldig aktiv under målingen, og det var rart å se bevegelsene samtidig som jeg kjente dem. Legen lo flere ganger fordi hun var så aktiv. Forresten så legen to kjønnslepper også, så føler meg nå ganske trygg på at det er jente (selv om jeg egentlig har følt meg trygg på det lenge).

Legger ved et lite bilde av snuppa vår ❤️
Bra du sto på og krevde tettere oppfølging. Jeg hadde det i begge mine svangerskap. Hos meg var lårene større i forhold til hodet. Hos meg var det for at hodet blir litt «klemt» siden området i livmoren ikke var så stort som i en vanlig livmor. (Ikke noe som gir problemer verken i magen eller utenfor magen) :) Samme hos meg også med at de var usikker at livmoren faktisk var dobbel siden det ikke vises så godt på UL! Så var glad jeg hadde MR bilder å slå i bordet med :)

Masse lykke til videre ❤️ Nyt det til det fulle! :)
 
Bra du sto på og krevde tettere oppfølging. Jeg hadde det i begge mine svangerskap. Hos meg var lårene større i forhold til hodet. Hos meg var det for at hodet blir litt «klemt» siden området i livmoren ikke var så stort som i en vanlig livmor. (Ikke noe som gir problemer verken i magen eller utenfor magen) :) Samme hos meg også med at de var usikker at livmoren faktisk var dobbel siden det ikke vises så godt på UL! Så var glad jeg hadde MR bilder å slå i bordet med :)

Masse lykke til videre ❤️ Nyt det til det fulle! :)

Morsomt at det samme gjelder for deg, kanskje det ligger noe i målene da. Og godt at det ikke hadde noen betydning i eller utenfor magen ☺️ Tusen takk ❤️ Har virkelig senkede skuldre nå som alt er fint i uke 26 og at det attpåtil er 90 % sjanse for at hun overlever om hun skulle komme nå (noe jeg ikke tror kommer til å skje)
 
Back
Topp