Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Krysser fingrene for deg at babyen får være i magen flere uker til30+3 - falsk vannavgang?
Mannen og jeg tar alltid kaffe på sengen i helgene. Jeg skulle bare tisse før jeg tok imot kaffekoppen, og da jeg skulle sette meg i sengen etter å ha vært på do rant det plutselig vann ut av meg. Jeg skvatt til og bare «æh, det renner vann ut av meg» mens jeg tok en hånd mellom bena for å sjekke. Fikk da flere vanndråper på hånden som rant av igjen. Tydelig at det var vann og ikke utflod.
Ringte sykehuset bare for å høre. Fikk beskjed om å ta på et bind og sjekke om det fylte seg opp igjen. Har foreløpig ikke kommet noe mer, og satser på at det ikke kommer mer heller. Uke 30+3 er altfor tidlig. Men glad jeg skal på ultralyd på tirsdag for vekstkontroll. Da kan jeg høre om de kan sjekke livmorhalsen også.
Håper alle får en fin og avslappende søndag!
Kommenter gjerne hvis andre har lignende erfaring, enten det ble fødsel noen dager etterpå eller bare var en falsk alarm. Legger ved bildet av slik sengen min så ut etter et forsøk på å sette seg ned.
30+3 - falsk vannavgang?
Mannen og jeg tar alltid kaffe på sengen i helgene. Jeg skulle bare tisse før jeg tok imot kaffekoppen, og da jeg skulle sette meg i sengen etter å ha vært på do rant det plutselig vann ut av meg. Jeg skvatt til og bare «æh, det renner vann ut av meg» mens jeg tok en hånd mellom bena for å sjekke. Fikk da flere vanndråper på hånden som rant av igjen. Tydelig at det var vann og ikke utflod.
Ringte sykehuset bare for å høre. Fikk beskjed om å ta på et bind og sjekke om det fylte seg opp igjen. Har foreløpig ikke kommet noe mer, og satser på at det ikke kommer mer heller. Uke 30+3 er altfor tidlig. Men glad jeg skal på ultralyd på tirsdag for vekstkontroll. Da kan jeg høre om de kan sjekke livmorhalsen også.
Håper alle får en fin og avslappende søndag!
Kommenter gjerne hvis andre har lignende erfaring, enten det ble fødsel noen dager etterpå eller bare var en falsk alarm. Legger ved bildet av slik sengen min så ut etter et forsøk på å sette seg ned.
Har ikke erfaring på dette selv, men kan det kanskje være at den ytterste vannhinna gikk?
Da jeg fødte gutten min (ble satt i gang) så husker jeg at Jeg fikk følelsen av at jeg tisset på meg litt når jeg gikk i gangen føden. Tenkte at det kanskje bare var masse utflod som kom. Gikk på do for å sjekke, var bare klar væske som kom. 30 min senere så sa det bare "knepp" og så fosset vannet
Har hørt at den ytterste hinna kan gå hull på så det kommer noe vann, men at det kan tette seg igjen og fylles opp igjen.
Krysser fingrene for at lille holder seg inne i 7-8 uker til i allefall
Så godt å høre alt står bra til!❤30+5 - vekstestimering
I dag var jeg tilbake til Ullevål for nok en vekstestimering. Lille ble målt til 31+2 og ligger litt over snittet. Nå har jo jeg ment hele veien at termin er 31+1/31+2 basert på eggløsning, og det er kun den ene målingen der termin ble satt at jeg ble målt noe kortere. Tror derfor selv at min eggløningstermin stemmer ganske godt og at jeg egentlig har en ganske gjennomsnittlig jente i magen. Hun veier nå 1,8 kg.
Hun ligger fremdeles med hodet ned og i det jeg tror de kalte leie 1 sist gang. Med ryggen mot venstre og ansiktet mot høyre. Legen sa det var stor sannsynlighet for at hun kom til å beholde det leiet frem mot fødsel. Veldig glad for det - da jeg har vært redd for setefødsel på grunn av dobbelt livmor.
Målte også livmorhalsen, og den var et sted mellom 2,7-3 cm og lukket. Første gang jeg målte i uke 15/16 var den 7 cm, så var den rundt 4 cm sist og nå 3 cm. Men det er jo vanlig at den blir kortere nærmere fødsel fordi det blir tyngre og den skal jo avflates før fødsel starter.
Har ny time igjen om fem uker - spent på leie og lengde på livmorhalsen da Om fem uker er jeg 36+1 i følge egen beregning, så da begynner jeg kanskje å håpe på at livmorhalsen etter hvert skal bli enda kortere? Hehe..
God tirsdag til alle som titter innom
Hvordan går det med deg og magen?
Skjønner at plagene begynner å bli slitsomme! Godt at du er i ferie og (forhåpentligvis?) kan slappe mye av krysser fingrene for at det ikke blir noe overtid på deg!Takk som spør. Det går relativt bra vil jeg si, men merker at jeg begynner å bli litt sliten av alle plagene og savner å ha kroppen min for seg selv, selv om jeg fremdeles syns det er veldig stort og hyggelig å være gravid. Men bekkenet klarer så vidt å gå 1 km før det gjør vondt, mini ligger så høyt at det tidvis er vanskelig å puste, jeg har halsbrann og våkner med stive og vonde hender hver dag
Men jeg er etter egen beregning 34+1 nå, og er veldig glad for at jeg har kommet så langt. Nå er jo lungene ca. ferdigutviklet også, så hvis fødselen skulle starte ville det mest sannsynlig gått helt fint. Håper selvfølgelig hun blir der inne noen uker til for sin egen del, men begynner å kjenne allerede nå at jeg håper jeg ikke går på overtid.
Kjedelig med negativ test for dere i dag. Håper så at det snart blir deres tur
Tenk at hun får komme nå, uten at noen stopper henne! Helt utrolig
Kjenner til det med ring... Den ligger stakkars på badet. Vannet i kroppen er usynlig for det blotte øye, men man føler det virkelig på seg. Det samme med vekta, å gå opp trappa er virkelig et SLIT.... Puh!
Veldig hyggelig å høre fra deg! <3
Så koselig oppdatering! Og så fin mage du har fått
Nærmer seg med stormskritt nå.
Ja det må føles helt spesielt. men forhåpentligvis også veldig herlig. å vite at snart får du møte henne.Veldig koselig å tenke på Tror det samme gjelder her. Har nok mer vann i kroppen enn det ser ut som. Noe jeg syns er litt fint siden jeg har gått opp en del. Hvordan går det med deg?
Tusen takk Absolutt - veldig rart at nå kan fødselen egentlig skje når som helst, selv om det sikkert er noen uker igjen. Om jeg husker riktig har vel du fått positiv test igjen? Håper det blir en terminspire