Gravideoppdatering (38 + 0)
Termindato: 6. September
Babyen: Barnet er nå ca. 48 cm lang fra hodet til føttene og veier ca. 3200 gram i følge appen. Siden hun ble målt til 3000 gram på ultralyd for over to uker siden, regner jeg egentlig med at hun er en del større.
Kjønn: Jente
Liv i magen: Syns det er litt mindre liv om dagen, men tror og håper det bare er fordi det er trangt om plassen. Kjenner at hun er våken nå og da, men har ikke de store bevegelsene lengre.
Forandringer på kroppen: Hodet til mini var festet på kontroll i uke 37 og magen har kanskje sunket litt.
Men jordmor tror lille jenta blir lang, så stumpen hennes stikker nesten ut av toppen på magen selv om hodet er festet. Fått et lite strekkmerke på siden av magen også.
Humøret mitt: Veldig bra. De fleste permisjonsdagene har jeg fylt med planer og koser meg. Akkurat i dag har jeg ingen planer før kvelden, og kjenner jeg blitt litt daff og rastløs.
Formen min: Har begynt å få litt murringer/menssmerter og at kynnerne som typisk kommer etter dobesøk om natten gjør mer vondt. Håper det modnes godt. Blæra er også helt krise igjen. Tisser flere ganger om natten og må tisse med en gang jeg går ut
Søvn: sover litt mer urolig og våkner oftere for dobesøk. Har en del energi også, så sover ikke så mye på dagtid som jeg kanskje burde.
Cravings: mannen mener jeg craver sukker. Ligger nok noe i det, blir mye søtsaker. Haha
Innkjøp: En bamsedress til høsten
Vektøkning: 18-19 kg. Håper det stopper snart og at det går greit av igjen.
Neste kontroll: time hos JM 27. august og UL på Ullevål 4. september.
Sykemelding: klarte meg uten
Det jeg gleder meg mest til nå: Fødsel!
Annet: var på modningsakupunktur og gravidemassasje i går. Under akupunktur klarte jeg først å komme borti en nål slik at den falt av, og så klarte jeg å stappe en nål helt inn i hånden. Hahaha. Litt nybegynner når det kommer til akupunktur tydeligvis. Massasjen var skikkelig god, og hun fant noen triggerpunkter på siden av ryggen/under armen som kan være grunnen til de vonde fingrene. Vurderer å booke meg en ny massasje neste torsdag hvis jeg ikke har født. På mandag og onsdag skal jeg på modningsakupunktur på nytt.