Alle gode ting er tre

Så hyggelig å høre ❤️ tusen takk for koselige ord. Vi føler oss som vi går på lykkepiller etter det ble full klaff, så at man har hatt en litt lengre vei til mål har heldigvis for oss gjort at vi bare setter enorm pris på det når det først har gått. Men det var veldig tøft da det stod på.

Trist å høre at du også måtte oppleve tidlig SA/kjemisk. Unner ingen den skuffelsen når man først har blitt så glad for to streker. For meg klaffet det igjen måneden etterpå, og jeg leste om mange som ble gravide igjen rett etter kjemisk. Det sies visst at man får noen graviditetsbevarende hormoner i kroppen som gjør kroppen mer mottakelig for et befruktet egg. Håper det blir full klaff for dere snart også.

Har dere prøvd lenge? ❤️

nei absolutt ikke, var første pp nå i feb/mars så var utrolig heldige og veldig sjokkerte over både tidlige tydelige symptomer og positiv test. Godt tegn på at vi kan bli gravide da, men forventer jo ikke en lett vei når jeg ser hvor mange som må prøve i årevis her inne!

Skal likevell ikke legge skjul på at vi har et lite håp, ettersom at det klaffer for mange på pp etter tidlig sa/kjemisk.

ønsker deg en nydelig mandag:Heartpink og kos litt ekstra med magen (selv om det er tidlig) for oss som venter på å kunne gjøre det.
 
Så hyggelig at du spør, det går veldig bra ❤️ Har begynt å kjenne livmoren veldig godt om morgningene. I natt våknet jeg av at livmoren var langt over på høyre side og hard som en ball. Hadde ligget sidelengs på høyre side. Syns det er fascinerende at den kan flytte så mye på seg, særlig siden det er den venstre livmoren jeg er gravid i. Får ta det som et tegn på at det foreløpig er god plass for livmoren til å vokse i hvert fall.

Ellers er formen relativt bra. Sliten litt med vond korsrygg og bekken, men det hjelper litt at jeg må jobbe hjemmefra og da kan legge meg ned når jeg jobber.

Hvordan går det med deg? ☺️
Så morsomt at du kjenner mer og mer :joyful: Det er jo litt betryggende også:happy: får ikke håpe du skal slite mye med rygg og bekken da... Det er ikke noe særlig. Greit med hjemmekontor sånn sett, slipper å være sykemeldt og sånn :)

Det går og egentlig greit med meg altså:) venter på eggløsning, er litt kjedelig :wacky: Tror kanskje den er i dag eller i morgen, selv om jeg kun har fått blinkende smiley på disse testene... Er ikke lett :hilarious:
 
16+6

I dag lurer jeg på om jeg kjente de første bevegelsene/sparkene til mini. Lå og slappet av i sengen, og plutselig kjentes det som en boble sprakk i livmoren. Da ble jeg selvfølgelig veldig oppmerksom, og så kjente jeg det samme 2-3 ganger på samme sted. Det var SÅ koselig - og jeg håper at jeg snart kan følge med på bevegelsene hennes ❤️ Gleder meg skikkelig til sparkene blir tydelige og mannen min kan kjenne de også.

Ellers har uken vært litt lang og tung. Har vært mye stress på jobb og hatt Skype-møter omtrent kontinuerlig. Har hatt hodepine i fire dager og vært litt nedstemt og sliten på grunn av stress på jobb og all usikkerheten rundt koronaviruset. Hodepinen er heldigvis nesten helt borte nå og humøret steg ti hakk når helgen kom og jeg (tror jeg) kjente første sparkene ❤️

Neste fredag skal jeg på ordinær ultralyd. Den blir uten mannen min, så veldig glad for at vi booket oss den private for to uker siden for å få indikasjon på kjønn og høre hjertelyd sammen. Da blir det ikke så mye nytt jeg får se neste uke uten han.

Ønsker alle en fin helg ❤️ Vær gode med hverandre og få litt frisk luft i disse «hold-dere-hjemme-dagene» ☺️
 
17+3

Fikk hvile fra hodepinen i helgen og i går, men nå er hodepinen tilbake igjen for fullt. Drikker masse vann, drikker ikke koffein, spiser sunt (og noe usunt såklart, men får i meg næringen jeg trenger) og går en liten tur hver dag. Tenker derfor at det kanskje kan skyldes stress på jobb eller at jeg ligger når jeg jobber, men hvis jeg sitter så får jeg så vondt i bekkenet. Ah, det er ikke alltid like lett å ha kroppen sin på utlån til et mini-menneske, selv om det heldigvis er veldig koselig å vite at grunnen til plagene er veldig fin.

Lurer litt på om jeg skal sette opp en legetime for å få tips til om det er noe annet jeg kan gjøre, eventuelt om jeg kan få litt «redusert» sykemelding. Tenker at noe kortere dager kan hjelpe litt, men vet ikke om det er lit tidlig å «gi opp» allerede nå? Hva ville dere andre tenkt? Har aldri hatt sykemelding før og kjenner det sitter litt langt inne, men merker også at jeg ikke klarer å prioritere meg selv fremfor jobben.

Ellers er livet veldig fint og nå er det bare tre dager til jeg får hilse på lille på ultralyd igjen ❤️ Gleder meg veldig til å få se mini igjen og forhåpentligvis få bekreftet at det er en jente :)
 
17+3

Fikk hvile fra hodepinen i helgen og i går, men nå er hodepinen tilbake igjen for fullt. Drikker masse vann, drikker ikke koffein, spiser sunt (og noe usunt såklart, men får i meg næringen jeg trenger) og går en liten tur hver dag. Tenker derfor at det kanskje kan skyldes stress på jobb eller at jeg ligger når jeg jobber, men hvis jeg sitter så får jeg så vondt i bekkenet. Ah, det er ikke alltid like lett å ha kroppen sin på utlån til et mini-menneske, selv om det heldigvis er veldig koselig å vite at grunnen til plagene er veldig fin.

Lurer litt på om jeg skal sette opp en legetime for å få tips til om det er noe annet jeg kan gjøre, eventuelt om jeg kan få litt «redusert» sykemelding. Tenker at noe kortere dager kan hjelpe litt, men vet ikke om det er lit tidlig å «gi opp» allerede nå? Hva ville dere andre tenkt? Har aldri hatt sykemelding før og kjenner det sitter litt langt inne, men merker også at jeg ikke klarer å prioritere meg selv fremfor jobben.

Ellers er livet veldig fint og nå er det bare tre dager til jeg får hilse på lille på ultralyd igjen ❤️ Gleder meg veldig til å få se mini igjen og forhåpentligvis få bekreftet at det er en jente :)
Tenker at nå er det viktigste du tenker på deg og den lille!:Heartbigred kjempe koselig å lese.
 
17+3

Fikk hvile fra hodepinen i helgen og i går, men nå er hodepinen tilbake igjen for fullt. Drikker masse vann, drikker ikke koffein, spiser sunt (og noe usunt såklart, men får i meg næringen jeg trenger) og går en liten tur hver dag. Tenker derfor at det kanskje kan skyldes stress på jobb eller at jeg ligger når jeg jobber, men hvis jeg sitter så får jeg så vondt i bekkenet. Ah, det er ikke alltid like lett å ha kroppen sin på utlån til et mini-menneske, selv om det heldigvis er veldig koselig å vite at grunnen til plagene er veldig fin.

Lurer litt på om jeg skal sette opp en legetime for å få tips til om det er noe annet jeg kan gjøre, eventuelt om jeg kan få litt «redusert» sykemelding. Tenker at noe kortere dager kan hjelpe litt, men vet ikke om det er lit tidlig å «gi opp» allerede nå? Hva ville dere andre tenkt? Har aldri hatt sykemelding før og kjenner det sitter litt langt inne, men merker også at jeg ikke klarer å prioritere meg selv fremfor jobben.

Ellers er livet veldig fint og nå er det bare tre dager til jeg får hilse på lille på ultralyd igjen ❤️ Gleder meg veldig til å få se mini igjen og forhåpentligvis få bekreftet at det er en jente :)
Du kjenner din kropp best, og du må kjenne på hva som er best for deg og baby! Det er ikke nemlig bare deg selv å tenke på lengre ❤️ Første gang med sykemelding er alltid skummelt, men du er langt i fra den første og langt i fra den siste :p Kanskje 2-3 uker i redusert jobb gjør at du blir bedre og kan komme fult tilbake igjen en periode? :)
Om du er redd det er for tidlig: jeg var 50% sykemeldt fra 6+3 til 8+3, deretter 80% sykemeldt fra 8+3 til 16+3 og nå er jeg 60% sykemeldt frem til 3. April, kommer garantert IKKE til å jobbe mer enn 60%, for bekkenet tåler ingen ting lengre.. :shifty: Så at du kaster inn årene for tidlig det tror jeg altså ikke :p
 
Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Jeg har ikke vært på jobb siden Januar og har ikke tenkt meg tilbake :p :D Ta vare på deg selv og mini i denne tiden, SÆRLIG i "DISSE CORONATIDER" som alle sier :woot:
 
17+5

Hodepinen er heldigvis litt bedre enn den var på tirsdag, men har sittet litt i siden da. Var hos legen i går for å høre om hun hadde noen tips og sjekke at alt var bra. Hadde fått en del høyere blodtrykk, så hun ville følge meg opp på det. Hadde 100/70 forrige gang, og i går var det 135/85. Hun sa det var innenfor normalen, men i øvre grense, så derfor skal jeg tilbake i påskeferien for å måle blodtrykk på nytt.

For hodet sin del sa hun at hun trodde det var muskulært og at jeg burde bevege meg litt hver time for å få i gang blodsirkulasjonen. Har ikke fått noen sykemelding, men turte heller ikke å foreslå det. Skal prøve tipsene hennes først, men hvis jeg merker at det ikke fungerer, så får jeg prøve å manne meg opp til å spørre om kanskje 80 % jobb hadde passet meg bedre når jeg er tilbake i jobb igjen etter påske. Holder ut frem til påske, og forhåpentligvis får jeg hentet meg litt inn igjen i påskeferien og at jeg føler jeg kan jobbe 100 % en stund til.

Ellers har jeg hatt brunlig utflod i dag. Vet at det mest sannsynlig er helt ufarlig, men syns likevel det er litt skummelt. Føler jeg har kjent litt liv både i går og i dag, så prøver å tenke at alt sikkert er bra med mini ❤️ Heldigvis skal jeg på ultralyd i morgen, så da kan jeg ta det opp med jordmor og se på ultralyden om alt ser fint ut.

Gleder meg til ultralyd i morgen :)
 
17+1 (justert etter OUL)

Alt er bra med mini, men syns egentlig ultralyden i dag var litt skuffende selv om det selvfølgelig var koselig å se henne igjen ☺️

Ble satt tilbake mer i tid enn jeg hadde trodd, noe jeg var litt skuffet over med tanke på permisjon og at jeg på grunn av dobbelt livmor da kan miste en del av de tre ukene man får før fødsel. I følge eggløsning har jeg termin 3. september og i følge tidligere målinger har termin vært ca. 1. september, men basert på dagens målinger ble termin satt til 6. september.

Jeg fortalte henne også om dobbelt livmor, men hun mente at hun ikke kunne se noen dobbelt livmor og at jeg derfor ikke trengte ekstra oppfølging. Jeg viste henne bildet fra ultralyden i uke 8 etterpå, og sa at også utredningen vi var på hos en annen gynekolog med skylling av livmoren med kontrastvæske viste dobbelt livmor, og da gikk hun med på en sjekk til om 9 uker av en lege på Ullevål som skal sjekke om jeg har det. Andre jeg har snakket med har sagt at de har blitt fulgt opp med ultralyd hver fjerde uke.

Hun sjekket heller ikke etter kjønn, og spurte meg ikke om jeg ville vite, så jeg spurte henne på slutten om hun kunne se etter. Da lå mini litt vanskelig til, men etter litt så hun utstyret fra baksiden og sa det så ut som jente, men at det er vanskelig å bekrefte jenter. Siden jeg føler jeg har sett jente på alle ultralyder selv, så tror jeg likevel det er jente. Men hadde trodd at jeg i dag skulle bli sikrere på kjønn, men føler meg nesten mindre sikker. Ellers var det selvfølgelig veldig hyggelig å få se mini igjen og å få vite at alt ser fint ut.

Nå har vi gjort det offisielt på sosiale medier også. Litt deilig å gjøre det fullstendig offisielt ❤️
 

Vedlegg

  • 5D85CE09-6C4A-4CBA-85D6-C6AE1447D2EA.jpeg
    5D85CE09-6C4A-4CBA-85D6-C6AE1447D2EA.jpeg
    36,1 KB · Visninger: 143
Trist at du fikk eb sånn opplevelse!
Det er virkelig stor forskjell på folk altså..
Men koselig å dele nyheten da hvert fall❤
 
17+1 (justert etter OUL)

Alt er bra med mini, men syns egentlig ultralyden i dag var litt skuffende selv om det selvfølgelig var koselig å se henne igjen ☺️

Ble satt tilbake mer i tid enn jeg hadde trodd, noe jeg var litt skuffet over med tanke på permisjon og at jeg på grunn av dobbelt livmor da kan miste en del av de tre ukene man får før fødsel. I følge eggløsning har jeg termin 3. september og i følge tidligere målinger har termin vært ca. 1. september, men basert på dagens målinger ble termin satt til 6. september.

Jeg fortalte henne også om dobbelt livmor, men hun mente at hun ikke kunne se noen dobbelt livmor og at jeg derfor ikke trengte ekstra oppfølging. Jeg viste henne bildet fra ultralyden i uke 8 etterpå, og sa at også utredningen vi var på hos en annen gynekolog med skylling av livmoren med kontrastvæske viste dobbelt livmor, og da gikk hun med på en sjekk til om 9 uker av en lege på Ullevål som skal sjekke om jeg har det. Andre jeg har snakket med har sagt at de har blitt fulgt opp med ultralyd hver fjerde uke.

Hun sjekket heller ikke etter kjønn, og spurte meg ikke om jeg ville vite, så jeg spurte henne på slutten om hun kunne se etter. Da lå mini litt vanskelig til, men etter litt så hun utstyret fra baksiden og sa det så ut som jente, men at det er vanskelig å bekrefte jenter. Siden jeg føler jeg har sett jente på alle ultralyder selv, så tror jeg likevel det er jente. Men hadde trodd at jeg i dag skulle bli sikrere på kjønn, men føler meg nesten mindre sikker. Ellers var det selvfølgelig veldig hyggelig å få se mini igjen og å få vite at alt ser fint ut.

Nå har vi gjort det offisielt på sosiale medier også. Litt deilig å gjøre det fullstendig offisielt ❤️
Forstår veldig godt du håpte på en litt bedre opplevelse og gjerne forståelse! Hadde nok blitt skuffet over en slik behandling jeg og. Men utrolig glad for å høre det gikk bra med mini!! :Heartbigred
 
Synd med en sånn UL, så merkelig at hun plutselig sier "nei jeg ser ingen dobbelt livmor". What liksom??? Er det en utdannet gynekolog/fødselsspesialist eller "bare ei jordmor" med UL-skills?

Men viktigst av alt er jo at mini er sunn og frisk og fin <3 Jenteklubben er du hjertelig velkommen i, og med termin 10 September føler jeg meg enda mer "knyttet" til dere nå :p :D Så rart er internett :p haha.

Kos dere masse med godfølelsen! <3
 
Synd med en sånn UL, så merkelig at hun plutselig sier "nei jeg ser ingen dobbelt livmor". What liksom??? Er det en utdannet gynekolog/fødselsspesialist eller "bare ei jordmor" med UL-skills?

Men viktigst av alt er jo at mini er sunn og frisk og fin <3 Jenteklubben er du hjertelig velkommen i, og med termin 10 September føler jeg meg enda mer "knyttet" til dere nå :p :D Så rart er internett :p haha.

Kos dere masse med godfølelsen! <3

Ja, enig. Har fått det konstatert av to forskjellige gynekologen. Første gang ved utredning der begge livmorene (forsøkt) skylt med kontrastvæske, men de bare kom til i den ene egglederen og livmoren. Andre gang på ultralyd i uke 8 hvor det var veldig tydelig og i uke 12 hvor man så en veldig liten livmor ved siden av den store.

Var en jordmor som gjorde ultralyden, så neste gang er det heldigvis en lege som skal ta den. Håper jeg blir mer trodd av han eller henne, om jeg også viser ultralydbildet fra uke 8 (men gjorde det i går også uten at hun trodde meg). Tror noe av problemet var at hun kun så på livmoren babyen lå i, og sa denne er helt normal. Med dobbelt livmor så ligger jo den andre livmoren ved siden av (eller under skambeinet nå som den ikke har vokst), og man ser det ikke i den livmoren som babyen ligger i. Kommer ikke til å føle meg like trygg under fødsel hvis de ikke har i journalen min at jeg har et risikosvangerskap.

Men prøver å støtte meg til tanken om at det viktigste er at lille er frisk og at hun ved å studere den venstre ultralyden syns det så ut som jeg bare hadde én livmor. Da vokser i alle fall den som normalt foreløpig ❤️
 
Først og fremst - så godt å høre at alt er bra med lille tulla :Heartred Tenk ei lita jente! Så utrolig stas :)

Leit å høre at du hadde en blandet opplevelse, skjønner godt at du ble skuffet! Du var også på Ullevål, ja? Utrolig merkelig at hun ikke skulle tro deg på dette med dobbelt livmor, og at hun ikke så det / la til grunn bildene du hadde? Det synes jeg faktisk var ganske hårreisende! Veldig bra at du får oppfølgning om ikke så altfor lenge.

Sender deg en stor klem, håper du holder deg frisk og rask i disse tider og at du evt. får trappet litt ned på jobb om det blir for mye.
 
Først og fremst - så godt å høre at alt er bra med lille tulla :Heartred Tenk ei lita jente! Så utrolig stas :)

Leit å høre at du hadde en blandet opplevelse, skjønner godt at du ble skuffet! Du var også på Ullevål, ja? Utrolig merkelig at hun ikke skulle tro deg på dette med dobbelt livmor, og at hun ikke så det / la til grunn bildene du hadde? Det synes jeg faktisk var ganske hårreisende! Veldig bra at du får oppfølgning om ikke så altfor lenge.

Sender deg en stor klem, håper du holder deg frisk og rask i disse tider og at du evt. får trappet litt ned på jobb om det blir for mye.

Tusen takk ☺️❤️ Det er veldig stas. Hadde blitt glad for begge kjønn siden det er første, men det er noe spesielt med å få en liten jente kjenner jeg.

Det var på Ullevål jeg var, ja. Tror jordmor misforstod hva jeg mente med dobbelt livmor rett og slett, og at hun så etter om den livmoren barnet lå i hadde noen skillevegg. Veldig glad jeg klarte å krangle meg til et ny ultralyd med en lege. Da skal jeg stille forberedt med både hvordan jeg skal forklare det, bilde fra ultralyd i uke 8 og høre med Medicus om de kan sende meg journalen min der de bekrefter dobbelt livmor også. Skal til fastlegen for å sjekke blodtrykket i påskeferien og til jordmor uken etter påskeferien, så tenkte å ta det opp med dem da. Jeg er med i en støttegruppe for oss med dobbelt livmor på Facebook, og der har alle blitt fulgt opp med ultralyd hver 4. uke, så vurderer om jeg skal booke meg en privat ultralyd om fire uker også.

Siden jeg er førstegangsfødende er det viktig for meg å vite at Ullevål er klar over risikoen ved mitt svangerskap, jeg kjente at jeg følte meg litt mindre trygg med en gang jeg ikke ble trodd. Vil at journalen min skal vise det reelle bildet av situasjonen jeg står i. Men satser på at det ordner seg når jeg får snakket med legen ved neste ultralydundersøkelse.

Sender deg en stor klem også og takk for gode ord. Ta vare på deg selv og lille, og hold deg frisk ❤️
 
Back
Topp