Alle gode ting er tre

18+0

Har siden i går kveld vært litt engstelig. Får skikkelig nedpress når jeg går og en ekkel følelse av at ting er på vei ut. Det hjalp litt da jeg la meg ned etter kveldsturen, men da jeg reiste meg igjen for å gå på do fikk jeg skikkelig nedpress igjen. Og når jeg skulle tisse, turte jeg nesten ikke å tisse med vanlig styrke for var redd mer skulle komme ut. La meg på sengen etterpå, og hadde da skikkelig hard mage overraskende langt nede, nesten under trusekanten. Tror jeg har begynt å få kynnere som kommer ganske hyppig.

Har i dag booket time til ultralyd, har jo henvisning som varer i et år på grunn av dobbelt livmor. Har kun brukt den til nødvendig oppfølging og hvis det har skjedd noe (blødningen og nå ubehaget ved nedpress). Da vi ville vite kjønn booket vi time hos Oslo City Legesenter. Fikk heldigvis time i dag 13:40.

Har litt kynnere om hverandre og føler litt press/murringer på magen. Litt redd for at det kan være livmorhalssvikt. Både konisering og dobbelt livmor øker sannsynligheten for å få det. Forhåpentligvis er det ikke noe farlig, og bare en kombinasjon av kynnere og at magen har blitt større, men med tanke på hvor redd jeg er kjenner jeg at det eneste riktige er å sjekke det.

Over til noe litt koseligere. Har tatt meg fri fra jobb frem til ultralydtimen, og jobber heller litt senere i dag hvis alt viser seg å være i orden. Ligger i sengen og har fått mannen til å servere meg mat i sengen. Har derfor mye tid til å følge meg på magen, og mini har vært i høy aktivitet i dag. Hun har også fått hikke for første gang, og ligger faktisk fremdeles og hikker mens jeg skriver.. Min lille søtnos ❤️
 
18+0

Har siden i går kveld vært litt engstelig. Får skikkelig nedpress når jeg går og en ekkel følelse av at ting er på vei ut. Det hjalp litt da jeg la meg ned etter kveldsturen, men da jeg reiste meg igjen for å gå på do fikk jeg skikkelig nedpress igjen. Og når jeg skulle tisse, turte jeg nesten ikke å tisse med vanlig styrke for var redd mer skulle komme ut. La meg på sengen etterpå, og hadde da skikkelig hard mage overraskende langt nede, nesten under trusekanten. Tror jeg har begynt å få kynnere som kommer ganske hyppig.

Har i dag booket time til ultralyd, har jo henvisning som varer i et år på grunn av dobbelt livmor. Har kun brukt den til nødvendig oppfølging og hvis det har skjedd noe (blødningen og nå ubehaget ved nedpress). Da vi ville vite kjønn booket vi time hos Oslo City Legesenter. Fikk heldigvis time i dag 13:40.

Har litt kynnere om hverandre og føler litt press/murringer på magen. Litt redd for at det kan være livmorhalssvikt. Både konisering og dobbelt livmor øker sannsynligheten for å få det. Forhåpentligvis er det ikke noe farlig, og bare en kombinasjon av kynnere og at magen har blitt større, men med tanke på hvor redd jeg er kjenner jeg at det eneste riktige er å sjekke det.

Over til noe litt koseligere. Har tatt meg fri fra jobb frem til ultralydtimen, og jobber heller litt senere i dag hvis alt viser seg å være i orden. Ligger i sengen og har fått mannen til å servere meg mat i sengen. Har derfor mye tid til å følge meg på magen, og mini har vært i høy aktivitet i dag. Hun har også fått hikke for første gang, og ligger faktisk fremdeles og hikker mens jeg skriver.. Min lille søtnos ❤️
Masse lykke til på timen!:Heartbigred
 
Så bra at du fikk time så raskt. Det er vanskelig å la være å bekymre seg i sånne situasjoner. Masse lykke til med timen :Heartred
Men så søtt med hikke da :Heartpink
 
Lykke til på UL, satser på at alt fortsatt står meget bra til! Jeg har mange venninner som opplevde tidlig nedpress og kynnere, og hvor alt gikk fint :Heartred
 
Stas å lese gjennom dagboken din - gratulerer så mye med en liten tulle <3
Fint å lese gjennom fra start til slutt. Blir spennende å følge med fremover :)

----------------------------
Min dagbok
 
Oppdatering gynekologen

Var hos gynekologen nå, og alt så heldigvis veldig bra ut. Hadde lang (7 cm!!) og lukket livmorhals, så det er i hvert fall beroligende ❤️☺️ Grunnen til at jeg har følt nedpress, er fordi lille har ligget med hodet helt nederst, så det kan ha gitt en følelse av lavt press. Hyppige kynnere sa hun at var vanlig, men skal heldigvis til fastlegen neste uke siden jeg følger opp høyt blodtrykk, så hvis jeg føler meg sengeliggende i påskeferien på grunn av mye kynnere får jeg høre om jeg kan få en sykemelding i noen dager ☺️

Edit: kan også legge til at gynekologen ble ganske oppgitt over at jordmor ikke trodde på det med dobbelt livmor, og at det ikke er første gang hun hører det. Fikk med meg journalen og et nytt bilde av den andre livmoren som jeg kan vise til legen når jeg får ny sjekk i uke 26.
 
Last edited:
Så godt å høre at alt er bra :Heartred
Og bra at du har time til fastlegen neste uke i tillegg:)
 
Godt å høre at det ikke var noe skummelt! Bra at du får komme til kontroll så kjapt og at du endelig møtte på ei fornuftig jordmor som kunne hjelpe deg med litt dokumentasjon :)
Bare å ta det rolig og slappe av gjennom påsken nå :Heartred
 
19+0

Formen har vært fin i påsken, selv om jeg faktisk merker at det skal mindre til før jeg blir sliten om dagen. Har begynt på barnerommet og bestilt vogn, seng og bilstol. Veldig koselig å kunne titte på babyting i disse korona-dager.

Legetimen på mandag gikk fint. Blodtrykket var stabilt, og hvis jeg merket etter påsken at det jeg blir for sliten av å jobbe 100 %, kunne jeg komme tilbake så vi kunne diskutere gradert sykemelding. Ønsker å prøve litt til å holde meg i 100 % jobb, det er jo fremdeles en stund igjen, men hvis jeg har like mye plager som før påske får jeg prioritere meg selv og mini. Hodepine, vond rygg og mye kynnere blir ikke bedre av mye jobb.

Ellers har jeg får første gang fått litt råmelk i puppene. Det kom ut litt klar væske av niplene i dag. Har også begynt å få svak halsbrann. Ikke en stor plage enda, men kjenner det litt. Morsomt hvordan jeg nesten har fått alle symptomer samtidig som det står i appen at de kan komme ☺️ Da vil jeg anta at jeg har et ganske normalt svangerskap.

Ønsker dere alle en fin påske ☺️
 
Så koselig at dere har bestilt babyting :) for en spennende shopping-opplevelse det må være. :)
Og så godt at du får delvis sykemelding. Blir nok mye bedre for deg.
Artig at symptomene matcher også :D
Riktig god påske! :happy:
 
Så bra at nedpresset ikke var noe farlig! <3 Det med halsbrann, oh boy.. Det kjenner jeg meg igjen i!! (17+6). Har ikke vært så dårlig på lenge... Plutselig snudde det nå de siste dagene. usj.

Det høres såååå koselig ut å handle! Hva har dere bestilt? :dance011
 
Så bra at nedpresset ikke var noe farlig! <3 Det med halsbrann, oh boy.. Det kjenner jeg meg igjen i!! (17+6). Har ikke vært så dårlig på lenge... Plutselig snudde det nå de siste dagene. usj.

Det høres såååå koselig ut å handle! Hva har dere bestilt? :dance011

Huff, får håpe ingen av oss blir mye plaget av det. Foreløpig har det gått ganske fint :)

Vi gikk for Stokke-vogn og seng og cybex Cloud bilstol ☺️ Har dere begynt handlingen?
 
Huff, får håpe ingen av oss blir mye plaget av det. Foreløpig har det gått ganske fint :)

Vi gikk for Stokke-vogn og seng og cybex Cloud bilstol ☺️ Har dere begynt handlingen?

Første gang jeg noen sinne har spydd i graviditeten var i dag.. Ønsker det ikke til noen andre enn mine verste fiender: dyreplagere ( :p ).

Vi har enda ikke begynt, men mannen min kommer hjem i morgen og jeg troooor vi da skal begynne så smått og titte på ting <3 Kjøpe seng, kommode og litt sånt til baby <3 Som jeg gleeeeeeder meg, tror det blir litt mer "virkelig" når alt det kommer i hus!
 
19+6 Jordmortime

I dag hadde jeg time hos jordmor. Koselig og effektiv time. Fant ut at jeg er rhesus minus, så måtte ta en blodprøve for å sjekke hva fosteret er. I tillegg fant jeg ut at jeg har hatt taksoplasma tidligere, så mini og fremtidige fostere er immune mot smitte. Veldig kjekt å vite om, og lurer på om jeg nå kanskje kan spise kjøtt litt mindre stekt etc.? Eller kan det kanskje være andre ting i kjøttet man kan reagere på? Kommer nok til å være forsiktig uansett for å være på den sikre siden.

Slipper også glukosebelastningstesten siden det virker som jeg er utenfor risikogruppen og de prioriterer de som er mer utsatt for å få det i disse korona-tider.

Kjenner ellers liv hver dag - noe som gjør meg veldig rolig og glad ❤️
 
19+6 Jordmortime

I dag hadde jeg time hos jordmor. Koselig og effektiv time. Fant ut at jeg er rhesus minus, så måtte ta en blodprøve for å sjekke hva fosteret er. I tillegg fant jeg ut at jeg har hatt taksoplasma tidligere, så mini og fremtidige fostere er immune mot smitte. Veldig kjekt å vite om, og lurer på om jeg nå kanskje kan spise kjøtt litt mindre stekt etc.? Eller kan det kanskje være andre ting i kjøttet man kan reagere på? Kommer nok til å være forsiktig uansett for å være på den sikre siden.

Slipper også glukosebelastningstesten siden det virker som jeg er utenfor risikogruppen og de prioriterer de som er mer utsatt for å få det i disse korona-tider.

Kjenner ellers liv hver dag - noe som gjør meg veldig rolig og glad ❤️
Så fin oppdatering. :)
Og så herlig at du kjenner liv hver dag! Kan ikke engang forestille meg hvor fantastisk det må føles! :Heartred
Skikkelig glad på dine vegne :)
 
Så fin oppdatering. :)
Og så herlig at du kjenner liv hver dag! Kan ikke engang forestille meg hvor fantastisk det må føles! :Heartred
Skikkelig glad på dine vegne :)

Takk ☺️ helt fantastisk følelse, håper du får oppleve det veldig snart. Sist jeg sjekket hadde du vel fått en svak positiv test hvis jeg ikke husker feil? Hvordan går det med deg? ❤️
 
Takk ☺️ helt fantastisk følelse, håper du får oppleve det veldig snart. Sist jeg sjekket hadde du vel fått en svak positiv test hvis jeg ikke husker feil? Hvordan går det med deg? ❤️
Åh ja jeg tror deg! Håper jeg får oppleve et samme snart. :)
Ja jeg fikk den første supersvake streken på søndag, men det har vært jevn stigning siden da.
Fortsatt svak strek i dag men sterkere enn i går, dagen før og spesielt siden søndag.
Håper den sitter denne gangen og at jeg slipper kjemisk igjen. Tør ikke juble helt ennå. Er jo fortsatt såpass svak strek og ikm er i morgen eller torsdag. Føler at den burde vært sterkere men PRØVER å tenke positivt :)
 
Åh ja jeg tror deg! Håper jeg får oppleve et samme snart. :)
Ja jeg fikk den første supersvake streken på søndag, men det har vært jevn stigning siden da.
Fortsatt svak strek i dag men sterkere enn i går, dagen før og spesielt siden søndag.
Håper den sitter denne gangen og at jeg slipper kjemisk igjen. Tør ikke juble helt ennå. Er jo fortsatt såpass svak strek og ikm er i morgen eller torsdag. Føler at den burde vært sterkere men PRØVER å tenke positivt :)

Syns testene ser bra ut foreløpig (selv om jeg ikke kjenner merket), men skjønner at man ikke tør å juble før grensen for kjemisk er forbi. Jeg mistet i kjemisk 4+2 første gang, så var overlykkelig da jeg fikk 3+ på digital med lille. Min spire når er første graviditet etter en kjemisk. Håper og satser på at din spire nå er en terminspire også ❤️☺️
 
Back
Topp