Alle gode ting er tre?

Det blir kjempebra! Jeg hadde også egentlig lyst på rød eller lilla vogn, men endte også opp med grå. Passer til det meste, og er ikke like mørkt som svart.:-)

Tror det blir bra, vi får ta turen i morgen, eneste er at mannen nok vil være effektiv, han har et rom som skal være tømt til å legge et par gutter på flatseng der på lørdag, mens jeg gjerne kan tenke meg å dille og titte og sånn... :P

Og da er vogna i hus. Trengte ikke bestille, fikk lov å kjøpe den de hadde i butikken, ingen problem.

Ikke mye dilletitting, det satte bekkenet en stopper for. Men vi fikk med oss vogn og tripptrapp med babysete, desverre ikke stellemadrass fordi vi har ukurant størrelse på stellebordet så standard er 5 cm for kort til å kunne trekkes inn på lokket, og da vil jeg se om vi får tak over som passer.

Og det er bekreftet, bagen fra førstemann passer finfint på den nye vogna, madrassen er vasket og posen likeså (altså voksiposen, har en med ullfyll som kunne vaskes på ullprogram så nå henger den til tørk)

Redebyggingen er igang. På soverommet fant jeg en pose med klær vi har fått i retur fra min svigerinne som har brukt det på min niese. Det var... jepp, str 50 og 56. Så snart jeg har ryddet ut av kommoden, jeg har bestemt at jeg MÅ rydde ut først ellers kommer jeg bare til å få enda flere hauger med klesvask som venter på å brettes og komme på plass, så skal jeg så definitivt igang med å vaske babytøy og bleier

Så gøy! Nå nærmer det seg virkelig:-) Tripptrapp med babysete har ikke vi kjøpt, men det er kanskje greit å ha?

Så gøy! Nå nærmer det seg virkelig:) Tripptrapp med babysete har ikke vi kjøpt, men det er kanskje greit å ha?

Vi hadde ikke det til de to første, men det virker jo en anelse genialt å ha babyen, før den kan sitte, i samme høyde som oss der hun da ligger i en liten babystol oppå en tripptrapp, i stedet for i en vippestol på gulvet som jeg vipper med foten mens jeg spiser....

Jeg bare spurte mannen om det var lurt eller dumt, helt åpent, og han sa "vi kjøper en sånn" så da gjorde vi det.

Jeg er SÅ fornøyd med newborn Seat (men jeg har jo ikke barn fra tidligere uten det å sammenligne med da..). Men så kos å ha henne i samme høyde som oss hvis hun er våken når vi spiser/når jeg rydder kjøkkenet/baker osv. Og jeg ser for meg at den blir veldig bra når hun skal begynne med grøt osv :)

Det fantes jo ikke da vi fikk de første to, og fikk helt fint, men kjekt når de lærte å sitte så de kunne komme opp i høyden

Så er tiden inne for å øve på noe av det som blir utfordringen etterhvert da. Legging av to barn på hvert sitt rom, med en som slett ikke vil sove alene.

I anledning at vi hadde to unger ekstra her i natt som var har mannen ryddet nok ut av det som skal bli storebror sitt nye rom til å sette inn en sovesofa der så det rommet gjorde tjeneste som gutterom, mens jentene lå på jenterommet. Jeg la guttene, absolutt enklest ;)

Og guttungen har lagt inn søknad om å få sove der ei natt til, noe som ble innvilket under forutsetning av EI natt til, og så får han vente til det er ferdig.

Å får det ferdig er 1)bytte tapeten 2)bytte ut voksenting (i bokhylla samt noen kasser som står i et hjørne) med barneting, hans ting 3)faktisk innrede det, få inn senga hans etc. Dersom det lar seg gjøre å flytte den, den er bygget på det rommet den står, det er smale dører og smale ganger og bratte svinger...

Vel, altså, mannen skal på fotbaltrening klokka åtte. Ungene våre legges i den tiden. Lillesøster liker slett, slett ikke tanken på å sove alene. Vi leser kalenderbok for dem begge. Jeg skal altså legge to unger på to rom. Alene. Men ikke like krevende som om en måned eller to, hvor vi legger til "mens jeg trolig også ser til/ammer babyen" (takk for bæresjal!!!! Og trolig treningspause for mannen....)

Planen er:Begge på badet. Begge inn på barnerommet, vi leser og synger nattasang. Eldste ut på sitt nye rom "legg deg og litt rolig så kommer jeg og gir nattakos snart", legging av lillesøster. "ligg fint stille, så kommer jeg tilbake når jeg bare har sagt god natt til storebror og gitt ham kos", nattarunde på rommet med storebror og "ligg fint stille og legg deg til å sove nå da", og så... den o store kampen om å få lillesøster som innen jeg er ferdig med dette trolig står i gangen og venter på meg, eller er kommet inn til broren, til å legge seg på rommet som skal bli hennes, og sove. Alene. Hun har ALDRI sovet alene, nemlig. Hun sov med oss til hun flyttet inn til broren.

Hun har vel sovet et par enkeltnetter alene, når han var på overnatting i bhg og sånn, men synes i utgangspuntet at det er innmari urettferdig at HUN må sove alene når JEG får sove sammen med pappa...Og helt overbevist om at babyen først må sove litt med oss, men så skal den flytte inn til henne. For hun flyttet jo inn til broren. Det aaaaaaner meg at sånn om et år eller to når vi slutter å ha babyen i senga vår, så er ikke den 6+ år gamle jenta like interessert i å få sin lillesøster inn på rommet sitt, men det tar i når den tid kommer (mer trolig får hun da det som pr i dag er gjesterom, og minstesøster får det rommet ungene pr i dag deler, men det er det aller minste rommet, så hvordan det blir på sikt får vi se på etterhvert.

Det gikk uventet bra, egentlig.
Og hun er positiv til å få eget rom etter å ha prøvd det, så dette virker lovende.

Nå må vi bare bli ferdige med det rommet hans.

Tømme denne
6c8dc56d13b12adf55f87a4782f6653c

Så langt kommet i dag
a4aae3f8e2215c8beb61b8ac92f0d0d3

Den ene røde skuffen samt de hvite er også tømt, så 6 av 16 så langt.

Noen kasser også, som mannen har mer oversikt over enn meg. Men det nærmer seg, dog er jeg usikker på tanken om tapetsering i helga som reelt var en plan...

Åååå, så bra! Kjekt når det går bedre enn forventa :)

Waow, for ein jobb!! Syns du har vært knallgod :) Her e eg tydligvis inne i ein soveperiode, kan lett sova 16-20 timar døgnet.. Kan ikkje huska det me første :p Så me andre ord, ikkje lika effektive dagar her i gården.

Mannen tok seg av noe av det. Jeg har ikke gjort alt. Utfordringen er jo at dette er ting vi ikke har plass til. Så det må tømmes hyller på gjesterommet feks for å sette spill og bøker dit.

Dere er på god vei med kommoden da;) men sånt tar tid. Lang tid...

Det tar tid ja, men må gjøres nå, både kommoden til babyen (ok, haster ikke før helga, jeg har bare sånn behov for å vaske klær og bleier...) og bokhylla. Pappa har tid å hjelpe oss med tapetsering fredag eller lørdag, nemlig... Jeg vil veldig gjerne ha det gjort før jul, sånn siden etter jul kommer babyen og vips er det februar.

36 uker i dag. Derved langt nok på vei til at når riene starter ringer jeg jm, ikke sykehuset. (men hun har ikke beredskap før 3.1 så skjer det nå er hjemmefødsel avhengig av at hun ikke er på jobb)

Lille er ifølge bv appen 44 cm og 2700 gram. 200 gram mer enn sist uke.

Jeg noterte ikke vekt på bv uke 35, og alt jeg hadde på ulike apper forsvant jo når mobilen døde. Men jeg var 63,4 da jeg skulle til jm to dager før, så jeg satte det på uke 35, derved mine 63,6 akkurat det babyen har gått opp...

Jeg begynte på ca 58,5 og raser ikke akkurat oppover i vekt... Får intensivere spisingen, jm igjen på tirsdag neste uke

bf37e61b40481f15c8aa014147b71b61

På plass på rommet til lillesøster. Tipper det blir stas, hun har ikke sett det med lys før.

Det et altså ca 30 år gammelt, for dette var mitt. Nå skal min datter, og etterhvert den andre datteren også, så leke med det.

Back
Topp