Alle gode ting er tre?

Altså.

Jeg jobba til 22.30, snakka litt med en kollega på vei ut. Var hjemme ca 23 (takk, i år har jeg bil! Før har jeg tatt buss!)

Snakka litt med mannen om hvordan dagen hadde vært, siden han ringte meg for at jeg skulle høre på pusten til vår sønn tidligere på kvelden. (han har astma)

Gikk på do. La meg på gulvet for å bruke varmen fra gulvet på magen, og sovna. Sov til ca 24, altså slumra jeg nok der en halvtime.

Fikk opp, tømte oppvaskmaskina, ryddet inni, så til ungene og krabba til sengs rundt. 0.30
Og skrev noe her før jeg sovna.

Vekking på 5.45, treig ut av senga og på jobb ca 8.30 (ut hjemmefra 7.40, det tok ekstremt lang tid i dag ja. Jeg gikk jo på lavgir hjemme også. Funket ikke særlig bra)

Men i dag skal jeg ikke jobbe overtid, ikke mer overtid før neste uke.

Og legge meg tidlig.

Nå bare vaske noe klær, så snart det er hengt opp legger jeg meg
Veldig bra at det ikke blir mer overtid før neste uke:-)

Ryddeprosjektet ditt er forresten veldig inspirerende. Jeg skal prøve meg på det samme etterhvert. Det føles jo så godt når det er ryddig rundt oss. Jeg har valgt å begynne med leggetida mi, i jakten på et mer strukturert liv. Denne uka har jeg vært i seng før 23 hver dag, og latt iPaden ligge igjen i stua. Jeg har lest i julebladene våre i kanskje 10 minutter, og så lagt meg for å sove. Det har vært veldig godt. Jeg har lagt meg til en veldig lei uvane med å ta med iPaden i senga. Selv om jeg leser bøker på den, så blir jeg mer våken av lyset fra skjermen. Skal derfor heller bruke det nye biblioteket i byen mer, og finne ordentlige bøker å lese.

Og neste uke sier mannen jeg kanskje heller kan få mandag og torsdag, så jeg slipper to på rad.

Og med dette sier jeg god natt

God natt Sara, håper du føler deg mer opplagt imorgen!
Mye bedre enn i går i alle fall.

Og synes inderlig synd på min mann, som antydet at han trolig ikke kommer hjem i kveld. At de jobber til i morgen. Jeg verker i hele kroppen bare av tanken.

For min del skal jeg hjem ca halv fire, hente unger, lage middag, se til lekser og kose oss. Jeg skal bake mini sjokoladekake uten egg siden min sønn skal i et selskap på fredag, og helt sikkert vaske noe klær. Jeg må vaske mer klær, ja.

Og ellers holde på de enkle rutinene mine. Tømme oppvaskmaskina. Fylle den igjen. Tømme vasken og tørke av komfyren.

Og gjerne begynne å ta den oppvasken som IKKE står i vasken også... Det har jeg tungt for, for sånn de siste 13 årene av mitt liv har oppvasken ikke vært mitt ansvar. Mannen tok det, jeg tok klesvasken. Jeg er ikke veldig glad i å vaske og brette klær, men jeg hater å vaske opp...

Men når han altså ikke alltid kommer hjem før leggetid, så er det jo fint om jeg tar det. Akkurat som han jo tross alt vasker klær om det er noe som trengs de dagene jeg kommer sent.

Ja, dette skal vi vel få til. Huset er langt fra strøkent, men ikke så ille som det pleier å være etter ei uke med overtid.

Flinka! Høres tungt ut med begge to i jobb med mye overtid nå :( Og det høres jo helt umenneskelig ut å jobbe natta gjennom! Det må jo bare gå. Stå på!

To med overtid nå er heftig for hus og unger, men det går.

Vi skjermer ungene mest mulig, alltid en av oss som hentet til vanlig tid og lager middag og følger opp lekser og trening. Helgene prioriterer vi ungene

Det høres ut som en god løsning :)

Dere er supermennesker disse månedene her. Jeg bøyer meg i støvet. Håper du får sove godt i natt du da, det hørtes ikke noe hyggelig ut med tanke på mannen.

JEg håper mannen kommer hjem i løpet av natta, men vet ikke, han svarte ikke på siste sms

JEg har nå bakt kake uten egg i miniformat til å sende med guttungen i selskap i morgen, og vurderer å bryte denne "ren vask" rutinen min rett og slett for å komme meg i seng, uten å måtte ta hele oppvasken...

Han svarte, men vet ikke hvor lenge han blir. Jeg har lagt meg

Last edited:
Herregud dere er flinke altså!! For en periode for dere! Puh, blir litt sliten nesten bare av å lese det! :p Det høres ut som om dere har en fin løsning for å skjerme barna mest mulig.

Mannen kom, jeg tror det var i firetiden.

Dessverre skal han opp nå og på jobb igjen.

Jeg vil ha ham rett hjem og i seng tidlig i dag...Håper det lar seg gjøre.

Stakkars mannen. Håper han kan komme rett hjem og sove ut. Og at dere får en fin familiehelg til å lade batteriene.

Gøy at du er i gang med Letrozol også. :)

Han antydet lang dag i dag også, men ikke sånn helt på natta da.

Sove i helga, kose med ungene. Neppe svømmehallen, for det er på formiddagen. Kanskje akvariet, om ikke årskort er oppbrukt, det er det kanskje. Vi har ikke brukt det så mye at jeg vet om.vi bør fornye, ikke i januar i alle fall (det går.på dato, ikke pr nyttår)

Han antydet lang dag i dag også, men ikke sånn helt på natta da.

Sove i helga, kose med ungene. Neppe svømmehallen, for det er på formiddagen. Kanskje akvariet, om ikke årskort er oppbrukt, det er det kanskje. Vi har ikke brukt det så mye at jeg vet om.vi bør fornye, ikke i januar i alle fall (det går.på dato, ikke pr nyttår)

Høres hyggelig ut med familiekos. :) Og så håper jeg mannen ikke trenger å være altfor sen heller, man jobber tross alt dårligere etter hvert uten søvn.

Man gjør uten tvil det. Men han svarer ikke på sms om hvor sent det kan finne på å bli,så jeg vet ikke.

Back
Topp