• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Alle gode ting er tre?

I alle fall 10 dager til ikm

og 14 dager til ferien

Og vet ikke til gyn.

Timen 10. er utsatt til 15. fordi jeg må møte fastende (og timen 10. juli var klokken 14) men da skal jeg etter planen på ferie, så jeg ringer mandag og hører.

Aha. Fastende. Du kan jo eventuelt faste til kl. 14 da? Håper du får orden så det ikke blir så lenge til timen. Med mindre du får positiv test først nå da.

Faste til 14 hørtes ekstemt krevende ut.

Da får vi heller få kortere ferietur, for jeg tror ikke jeg klarer det altså!

Ja. Lurere det du foreslo. Komme innom for blodprøve tidligere på dagen.

*Taster på app på mobilen*

Om det bare er blodprøve da, ikke selve gyn-timen?

Aldri hørt om at du må faste før gynekologisk undersøkelse. :confused:

Jeg har jo ferie, så jeg kan om så bruke hele dagen der jeg den 10. Det er greit. 15 skal jeg helst starte hjemmefra med fullpakket bil etter frokost.

Aldri hørt om at du må faste før gynekologisk undersøkelse. :confused:

ikke jeg heller, det er derfor jeg stusser sånn, og krisemaksimerer det til at jeg sikkert må ta glukosebelasting eller har dia...

Og selvsagt fikk jeg brevet FREDAG. 30 min etter at de stengte for helga....

ikke jeg heller, det er derfor jeg stusser sånn, og krisemaksimerer det til at jeg sikkert må ta glukosebelasting eller har dia...

Og når jeg googler får jeg bare opp glukose og jern - altså blodprøver, eller at man skal til gynekolog for operasjon og må være fastende før operasjon.

Men siden du lå rett under grensen på blodsukker/langtidsblodsukker(?) så skal de kanskje bare dobbeltsjekke at det ser bra ut på en ny test.

Og selvsagt fikk jeg brevet FREDAG. 30 min etter at de stengte for helga....

Huff. Du. Ikke krisemaksimer nå. Pust rolig. De skal bare dobbeltsjekke blodsukkeret ditt, så de kan være helt trygge på at du ikke har diabetes når de skal gi deg medisiner senere. Det er bare kontroll. Helt sikkert ikke noe mer. Og det er jo ingen grunn til at du skal få dårligere prøver 10. juli enn forrige gang hos fastlegen.

Det som irriterer med fredag er at jeg ikke før mandag får vite om jeg må vente til etter ferien!

Og jeg ligger rett under grensa på glukosebelastning som gravid, ikke vært problemer med blodsukkeret ellers så vidt jeg vet.

Det som irriterer med fredag er at jeg ikke før mandag får vite om jeg må vente til etter ferien!

Og jeg ligger rett under grensa på glukosebelastning som gravid, ikke vært problemer med blodsukkeret ellers så vidt jeg vet.

Da misforstod jeg, trodde du mente at det som var sendt av fastlegen nå lå i øvre området jeg. Det kan hende de har sin egen "standardpakke" med blodprøver som de tar helt uavhengig av hva fastlegen har sendt inn.

Du får ordnet deg time utenom ferien uansett, det har jeg bestemt!

De hadde jo først tenkt time kl 14, så det er nok ikke standard, men noe som tas for meg, spesifikt. Antakelig pga det fastlegen har sendt, som jeg ikke vet hva er, annet enn "prøvene var fine".

Utenom ferien får jeg, men muligens da etter.

Jeg har jo før søren bare planer for ca ei uke i sommer, så treffer det i den? Vel, det er jo ikke krise om timen blir uke 30 heller da. Det er bare lenger til. Jeg var jo klar til å vente til sept jeg. Bare at det er jeg ikke klar til lenger nå som jeg har fått time så snart.

De hadde jo først tenkt time kl 14, så det er nok ikke standard, men noe som tas for meg, spesifikt. Antakelig pga det fastlegen har sendt, som jeg ikke vet hva er, annet enn "prøvene var fine".

Utenom ferien får jeg, men muligens da etter.

Jeg har jo før søren bare planer for ca ei uke i sommer, så treffer det i den? Vel, det er jo ikke krise om timen blir uke 30 heller da. Det er bare lenger til. Jeg var jo klar til å vente til sept jeg. Bare at det er jeg ikke klar til lenger nå som jeg har fått time så snart.

Satser på at de kan gi deg time enten sånn den 10. og du kommer innom for blodprøver tidligere, eller at du kan få en annen dag den uken eller rett etter ferien. Ikke vente lenge nå nei. Det er jo fortsatt de som surrer, ikke du.

Måtte jo lese meg opp på insulinresisens likevel.... dumme meg. Ja, har lest det før da altså.

Hvis en eller flere av følgende faktorer gjelder for deg, kan legen mistenke at du har insulinresistens syndrom:

• En eller flere av dine søsken eller foreldre har fått diagnosen diabetes . Jepp, mamma
  • Du har hatt diabetes (eller forhøyet blodsukker) under svangerskap. Bare nesten....
  • Du har fått påvist tilstanden polycystisk ovariesyndrom (PCO) - fare for det ja...
  • Du har et blodsukkernivå som ikke er høyt nok til å si at du har diabetes, men det er høyere enn normalt. Det betyr at du har økt risiko for å få diabetes - det er vel det jeg lurer på
  • Du er overvektig - det er jeg ikke da
  • Du har mer fett rundt midjen enn rundt hoftene. Det vil si at om du måler omkretsen, er den større rundt midjen enn rundt hoftene/baken. - ikke langt unna i alle fall, men er vel litt mer på hoftene da.

Satser på at de kan gi deg time enten sånn den 10. og du kommer innom for blodprøver tidligere, eller at du kan få en annen dag den uken eller rett etter ferien. Ikke vente lenge nå nei. Det er jo fortsatt de som surrer, ikke du.

Vi får vite på mandag, tenker jeg.

Vi får vite på mandag, tenker jeg.

Ja. Hva skal du i helgen da? Bedre å ha de planene først nå, så kan mandag komme når mandag kommer.

Skrev det i annen tråd nettopp. Vi skravler flere steder på en gang.

Back
Topp