Alle gode ting er tre?

Dagens måling bekreftet det jeg antok utfra tapp og sekret, ikke dpo enda.

Sekret ble litt mer strekkbart i gårkveld, men ikke heeeeelt slim enda da. Bare nesten.

I dag har jeg av praktiske hensyn ikke sjekket det enda...

Bestill privat hos en spesialist og få time på dagen! Du trenger ikke ringe engang, send en Mail eller sms ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, det er ikke den løsningen jeg vil gå for i denne omgang, av flere årsaker ønsker jeg time hos fastlegen min. Så jeg ringer dit i morgen og får en time, så skal jeg evt vurdere privat spesialist etter det dersom det er blir aktuelt, men i første omgang fastlegen, jeg ønsker bl.a rett og slett å involvere henne i dette siden hun er ny (for meg, jeg har flyttet, og fått tildelt ny fastlege) og jeg skal ha å gjøre med henne i mange år fremover, og helst også gjennom et svangerskap, og jeg vil ha henne med hele veien. Det dreier seg om både pcos, insulinresistens, det dette kan medføre av risiko i et svangerskap, og også fertilitetsproblemene våre, også bør jeg vel få tatt den celleprøven. Det er en helhets-tanke også, som gjør at jeg vil ha fastlegen med på laget her.

Samt min grunnleggende ideologiske tanke, såvel som den økonomiske, som ikke gjør privat spesialist til et førstevalg for meg.

Dessuten, dette er jakten på barn nr tre. Bonusen. Vi vil ikke gå like langt i jakten på denne som vi var villig til for de to første, og vi har også begrenset med rettigheter i så måte ettersom staten mener 2 er nok (og jeg er ikke i utgangspunktet interessert i den private prøverørsbehandlingen, av rent økonomiske årsaker, samt at vi HAR jo to, så denne kapasiteten i helsevesenet overlater jeg til andre)

Men ja, jeg savner timebestillignsløsningen på nett og sms som vårt forrige fastlegesenter hadde. Det var langt bedre enn å sitte i telefonkø.

Og derved er dagboken min skjult.

Jeg tenker at jeg holder den her til jeg blir gravid, eller gir opp.

Blir jeg gravid flytter jeg den helst over på skjult forum i terminforumet når det kommer opp. Gir jeg opp lar jeg den bare svine hen, legger den sikkert ut i det ordinære dagbokforumet igjen, etter evt å ha redigert om jeg ser behov for det (om jeg ender med å dele litt mer her inne, er jo mulig...) og så lenge ingen skriver faller den bre nedover i sidene og blir "borte" etterhvert.)

Så bra at du fikk flyttet dagboka inn hit:) Skjønner at du savner muligheten til å bestille timer via sms. Hos min lege bestiller man via sms og får time på dagen. Veldig greit. Håper du kommer igjennom i morgen, og at legen tar problemene på alvor. Det må jo være veldig positivt at du har masse dokumentasjon i form av tempegrafer!

forrige lege som lot oss bestille på sms eller pc var ikke "på dagen"-timer da, men sånn en uke frem i tid (eller øsket dato lenger frem, men første dato vi kunne velge var ca en uke frem i tid)

Men denne her svarer på mail om timebestilling "ring oss".

Men at legen tar meg på alvor håper jeg ja. jeg aner ikke noe særlig om denne legen egentlig, har vel egentlig kasnkje aldri truffet henne... Fikk tildelt ny for litt siden)

Skjønner. Det er jo veldig forskjellig. Min forrige lege var også en sånn man måtte ringe til. Måtte egentlig ha en hel dag til rådighet for å komme gjennom da.

Spent på å lese når du får time i morgen:)

Veldig travel uke på jobb.

Og antakelig to telefoner å ta, yngste har fått tannlegetime på torsdag formiddag. Om mannen ikke får et møte han må på, kan han følge henne, men han er ikke sikker før han kommer på jobb i morgen. Jeg har ikke tid, rett og slett, så dersom han ikke kan, får jeg utsette den timen.

Legetime bestilt, uten at hun spurte om hvorfor. Da slapp jeg snakke om det på jobb. Time 9. Mai. Må kanskje utsette den dersom el en av de første dagene, pga mens og celleprøve er kanskje ikke den beste kombinasjon...

fra app

Legetime bestilt, uten at hun spurte om hvorfor. Da slapp jeg snakke om det på jobb. Time 9. Mai. Må kanskje utsette den dersom el en av de første dagene, pga mens og celleprøve er kanskje ikke den beste kombinasjon...

fra app

Så bra du fikk time da :)

Men man kan ikke ha mensen når man tar celleprøve:)

fra app

Du burde ikke ha time før EL heller for du skal helst ikke ha hatt samleie de siste dagene. Var flere hensyn å ta her gitt. http://www.kreftregisteret.no/no/Fo...lsen-mot-livmorhalskreft/Kvinner/Celleproven/

Forhåpentligvis er du gravid da. Eller rett før positiv test. Jeg håper du har EL i disse dager. :)

*Taster på app på mobilen*

fra app
Spennende! Jeg lurer på hva du kommer til å ta opp på den legetimen :) Forhåpentligvis er du gravid da, så slipper du å tenke på om du skal ta opp det :):)

Det var det da. Time will tell.

Jeg hadde jo håpet å få den neste uke, men det var første ledige time. Er jeg ikke gravid har jeg meget mulig mensen. Da må jeg utsette den for å få tatt celleprøven. Helst til tiden mellom mens og "potensielt snart EL" pga de sex-begrensningene.

Det kan se ut som om jeg har hatt el.

Da må jeg sikkert endre på den timen, men det tar jeg etterhvert, sånn om ei ukes tid når jeg ser om jeg spotter, altså kommer til å gå mens, eller tester positivt.

fra app

Da må jeg sikkert endre på den timen, men det tar jeg etterhvert, sånn om ei ukes tid når jeg ser om jeg spotter, altså kommer til å gå mens, eller tester positivt.

fra app

Lykke til ❤️

fra app
Du skal teste positivt nå!

3 dpo.

Bare å vente, nå

fra app

Så er da snart 4 dpo over.

I morgen beynner vel gravid-sjangse% på FF igjen nå tikke seg oppover fra den spede start... Over helga er jeg over i andre uke av dpo, egget kan ha festet seg og det er tid for ¨kjenne etter symptomer. Ja. Det er spennnende fremover

Så er da snart 4 dpo over.

I morgen beynner vel gravid-sjangse% på FF igjen nå tikke seg oppover fra den spede start... Over helga er jeg over i andre uke av dpo, egget kan ha festet seg og det er tid for ¨kjenne etter symptomer. Ja. Det er spennnende fremover

Kjempe spennende :)

Back
Topp