Alle gode ting er tre?

Gratulerer med dåpsdagen! :) Håper dere får en hyggelig og fin dag.
 
Takk alle sammen.

Vi har hatt en flott dag med feiring av vår yngste datter.

Hun ble døpt som første av fire barn. Urolig ble hun og jeg gikk i sakrestiet for å amme.
Lett i bunad og dåpskjole... Men ingen ting mot neste øvelse.
Baby fyller bleien. Det demrer for mor at det gjorde hun egentlig ikke i går. Må bytte på henne. Det et stellematte på dåpssakreatiet. Fint.

Jeg må ikke bare bytte bleie. Jeg må bytte body. Uten å grise til kjolen klarte jeg faktisk det.

Vel ute i kirken igjen overlater jeg henne til sin far og hun sov seg gjennom det meste av resten.

Deretter feiring med koldtbord og kaker, passe mange gjester, så mye lyd og leven som følger med når åtte av dem er mellom 8 og 3 år. Mye god mat, gode kaker og god stemning.

Og nå er hun døpt.
 
Gratulerer så mye med dåpsbarnet på etterskudd :)
 
Gratulerer med dåpsbarnet :)
 
Og en måned senere..

I dag er snuppa mi fire måneder gammel. Tenk, fire mnd allerede. Tiden flyr.

Det var jul for fire mnd siden, nå er det vår. Dog har vi fått mer snø i helga enn vi hadde store deler av vinteren.

Jenta har blitt flink å ligge på magen og strekke hodet høyt opp. Ofte tipper hun over på ryggen da, men ikke helt viljestyrt, for når hun VIL over på rygg er hun helt ute av stand til å huske hvordan man gjør det.

Hun har fått seg et par små leker til å holde i hånden, og smake på, og jobber med koordinasjonen, herlig å se på.

Hun elsker sine søsken, og det er meget gjengjeldt. Hun gliser når de kommer for å kose, og det var kjempegøy når vi danset sammen på stuegulvet alle sammen syntes hun. (mora syntes det kjentes mer som en styrkeøkt. Man skal normalt kunne bli sliten av sånn dans, men da på utholdenhet, ikke ren styrke. Holde og løfte, stabilt, drøyt seks kilo som spreller ivrig, mens søsken holder i armer og ben....)

Neste mandag skal vi på helsestasjonen og måle og veie, men jeg ser på klærene at hun vokser.
 
Det er utrolig hvor fort det går! Minste hos oss blir 19 mnd i morgen, og jeg forstår nesten ikke hvor tida har blitt av :p

Nyyyt babytida, Sara ❤️ Før du vet ordet av det springer hun rundt sammen med de to eldste ;)
 
Flyr og flyr. :p Så herlig å høre om hvordan hun vokser seg til og om søskenkjærligheten mellom dem. Det høres ut som deilig familieliv. :)
 
Fy søren.

Jeg skjønner hvorfor jeg ubevisst har utsatt det.

Jeg var hatt kommoden på badet full av klær som er for små, og det hun bruker en plass mellom vaskerommet og badet i en boks eller på snora eller
..ja

Sånn kan det jo ikke være, jeg brettet klær mens vi forbereder besøk og hadde ikke noe sted å ha det, jeg må tømme kommoden

Fy søren. Sånn har jeg aldri reagert før. Dette er vårt siste barn. Vi skal ikle bruke disse klærene mer. De bitte små. Det er vondt.
 
Jeg kan godt skjønne at det er vondt å vite helt sikkert at alt skjer for siste gang på en måte, men på den annen side er livet med tre små så vidt i gang. Tenk på alt det fantastiske og herlige du har i vente. ♡ (Og forhåpentligvis får du en fin bukett barnebarn som du kan få stelle og dulle med også, sånn enda lenger frem i tid, også fra minste størrelse. ♡)
 
Ja. Jeg elsker å se henne vokse, ta i bruk større klær og utvikle seg.

Dels går hun gjennom størrelsene så fort, jeg kan ikke huske det gikk så fort med de andre, de var tynnere.

Og dels så går tiden bare så rasende fort. Og hun er den siste. Og klærene. Som hun nesten ikke rekker bruke. De er så små. Så søte. Så... For små.
 
Kanskje hun føler at hun har hastverk med å ta litt innpå de andre. ;) Gruer meg litt allerede til å bytte inneholdet i kommoden til lillegutt, synes de små klærne er så utrolig søte. Så skjønner hva du sier. :)
 
Ååh så trist det må være. Selv tenker jeg om klær vi nesten ikke har brukt at pytt sann vi får sikkert bruk for de igjen. Den dagen jeg pakker bort for siste gang kommer nok til å være en trist dag ja... *klem*
 
Sikkert bruk for dem igjen har jeg tenkt før ja.

Men det er meninga at dette er siste.
 
I dag har vi vært hos fastlegen og fått locoid til henne. Det ønsket jeg meg for halvannen måned siden. Men da fikk jeg dactacort. Dette har jeg mer troen på, og håper å se fremgang på den såre huden snart.
 
Håper du ser bedring nå! :)
 
Håper det, ja. Smøre to ganger om dagen, tok første da vi kom fra legen. Dagens andre bleie. Så tar vi i kveld og heretter morgen og kveld. Tror det skal ta det. Mildison ga jo bedring på ei uke, det ble bare ikke bra. Dette er sterkere og bør helst da funke :)
 
Back
Topp