Alle gode ting er tre?

Takk for det.

Hun ble feberfri med medisin og sov godt, men de siste par timene har hun blitt varm igjen.

Hun drikker i det minste bra, men jeg håper bleien er våt. Den fra 16 til leggetid var helt tørr. Den fra leggetid til min leggetid hadde kanskje en t-skje. Vi bruker jo tøy, jeg ser hva som er tørt.
 
I dag er hun endelig feberfri igjen. Og med utslett over det meste av kroppen regner vi med at det var den fjerde barnesykdom. Høy feber. Legevakt og barnelegens tillatelse til å gi henne ibux i tillegg til paracet.
Tørre bleier. Diaré. Amming. Mye amming. Godt hydrert jente hele veien heldigvis.

Men du så deilig å se henne leke og sprelle og pludre i dag. Det har hun ikke gjort siden lørdag
 
Så bra! Ikke noe trivelig med syke barn!
 
Ikke trivelig det nei.

Nå gjør vi oss klare for ferie :)
 
God ferie! :) Så bra at hun er frisk.
 
Sju måneder gammel jente.

Stor jente.
Har lært å si pappa. Fanget på film. Og er ikke i nærheten av lyder som minner om mamma.

Elsker å gi seg selv gyngefart i vippestolen.
Kan holde tutkopp selv, til en viss grad.

Borte-borte titt-titt er veldig, veldig gøy. Hun får ofte en vaskeklut å leke med når hun stelles om morgenen. Elsker å gjemme seg og titte frem, gitt at jeg passer på å si ordene :)
Forsøker å komme seg fremover når hun ligger på magen. Det går frustrerende nok likegjerne et par cm lenger vekk fra den fristene leken, da...

Hun ammes fortsatt i svært stor grad (tutkoppen inneholder vann)
Grunnet ferie og dårlige rutiner får hun egentlig ikke middag. Et måltid grøt og en fruktmos senere. Middag liker hun ikke, men vi må jobbe mer med det.
 
Last edited:
Så herlig å høre om utviklingen til minstejenta. ♡ Fortsatt god sommer!
 
Fine, flinke bonus ❤ At hun er syv mnd allerede, er helt sykt! Føler ikke at det er lenge siden vi satt og tydet EL-testene og tempegrafene til hverandre, samtidig som det virker ganske fjernt også :p
 
Så herlig å lese oppdatering fra dere! De vokser så fort disse små❤️

(Misnøye med middag høres veeeeldig kjent ut :rolleyes: Her går alt annet ned på høykant, men idet det er middag låser alt seg! De er så fascinerende disse barnehjernene :) )
 
Middag liker hun fortsatt ikke lille tuppa. Slett ikke kalkungryte om noen skulle lure, to dager har hun nå nektet den, så da blir det noe annet i morgen.

Far i huset har regnet litt økonomi i kveld. Det vil koste ganske mye, men vi har råd til å ha henne hjemme til august 17. Hvor stygt det vil se ut i banken avhenger av hvor lenge det er til han får seg ny jobb, men det er gjennomførbart om det så skulle være. Om han ikke har fått jobb innen min permisjon utløper 10.11.16 (greit å ha sjekka datoen, novemberish har jeg bare sagt...) er det jo en mulighet for at jeg kan begynne å jobbe om jeg får en avtale på at jeg kan gå i ulønnet perm dersom han får en jobb. Ellers er mamma veldig gira på at jeg kan jobbe deltid og hun kan passe deltid, men reelt sett er ikke helsa hennes der...

Det er ikke pene tall, det er det selvsagt ikke. Ulønnet permisjon er somregel ikke det, og særlig ikke når man nå hittil i år har drevet økonomi med en 80% lønnet permisjon og en arbeidsledig mann med dagpenger på rundt halvparten av tidligere lønn. Og om man legger den dagpenge-mannen til grunn videre er det kombinert med ulønnet perm lite pent, men det er jo altså en anelse overflødig å gå to hjemme uten lønn da... vi får se på hva vi gjør med den saken, jeg hadde egentlig lyst å være hjemme i desember og ha god tid og kose meg med henne... -men å begynne i januar er jo galskap, rett på overtid liksom? Og hvordan skal jobbing i årsoppgjøret gå opp med amming? Hun passerer året men jeg slutter ikke amme av den grunn, noe som ikke harmonerer så godt med å jobbe til kl 20 tre dager i uka...
Det gjenstår absolutt litt tenking, men det e ikke utenkelig at hun venter til hun er halvannet år før hun begynner i bhg i alle fall.
Det er det jeg helst vil, bare rett og slett ikke visste om vi hadde råd til
 
Kjedelig at hun ikke liker middag. Lager du selv? Deilig å være hjemme så lenge❤. Greit å legge planer:)
 
Vi har ikke prøvd så mye hjemmelaget enda, men det vi har prøvd falt ikke i smak. Får prøve mer
 
Håper mannen får jobb så du kan være hjemme så lenge du ønsker uten at det blir altfor stramt. Selv om dere har råd uansett da. ♡ Det blir august 17 på oss også, men jeg skulle egentlig gjerne hatt råd til å ta ett helt år til hjemme jeg. :p Men 1 år og 3 måneder er nok egentlig en fin alder for barnehage-start. Han er sikkert klar for sosial lek og læring da.

Interessant at middagen er det vanskeligste, men håper at det løsner etter hvert. Var storesøsknene også sånn?
 
Storesøsken likte middag. Kanskje ikke med en gang, men definitivt før de var 8,5 mnd. De elsket glass med pasta, som hun enten kaster opp eller nekter å spise.

Vi har råd til at hun blir hjemme, men at begge voksne er hjemme etter min permisjon blir rådyrt. Det blir altfor dyrt. Da må jeg jobbe så kan han være hjemme så får vi bytte om han får jobb (jeg vet at for å få dagpenger må han kunne ta en jobb når han får den. Så da må jeg bare ha en avtale med jobb om perm på kort varsel også er mamma backup i overgangen. Det må bli noe slikt.

Vi får se.
 
Ja, høres ut som mamma må være i backup-beredskap da. Enklest om mannen får jobb før du skal tilbake da, krysser fingrene for det. To foreldre hjemme er hvert fall rådyrt ja, vinne litt i Lotto først.

Usjda, oppkast er jeg ikke så begeistret for kjenner jeg. :rolleyes:
 
Mi spiste aldri middagsglass. Ville ikke ha. Så har måttet lage hjemmelaget fra dag en.
Eller det vil si - tilpasset det vi spiste så leg kunne ta av til henne :)
 
Ja, høres ut som mamma må være i backup-beredskap da. Enklest om mannen får jobb før du skal tilbake da, krysser fingrene for det. To foreldre hjemme er hvert fall rådyrt ja, vinne litt i Lotto først.

Usjda, oppkast er jeg ikke så begeistret for kjenner jeg. :rolleyes:
Oppkast blir man veldig vant til når man har unger. De har stort sett vært minst tre før de kunne ha omgangssyke uten å kaste opp på meg.

Enkleste er absolutt om mannen får en greit betalt jobb, så søker jeg ulønnet perm. Evt deltid, han har ti uker pappaperm han kanskje kan ta som en dag i uka eller en lang sommerferie så kan jeg jobbe noe før august. Vi får se. Får han ille jobb snart må jeg finne på noe annet.
 
Oppkast blir man veldig vant til når man har unger. De har stort sett vært minst tre før de kunne ha omgangssyke uten å kaste opp på meg.

Enkleste er absolutt om mannen får en greit betalt jobb, så søker jeg ulønnet perm. Evt deltid, han har ti uker pappaperm han kanskje kan ta som en dag i uka eller en lang sommerferie så kan jeg jobbe noe før august. Vi får se. Får han ille jobb snart må jeg finne på noe annet.

Vant med oppkast allerede, og det skal gå helt greit at lillegutt nok må kaste opp han og (foreløpig bare noen runder med spy-gulp pga. overproduksjon hos meg.) Bare ikke begeistret for tanken uansett. :p

Håper det ordner seg med jobb ja. Enklest og greiest. Krysser fingrene.
 
Lurer litt på om denne burde vært flyttet til desember 15. Eller starte en ny. Livet med trekløveret mitt.

Jeg er ikke lenger prøver, og skal ikke være det igjen. Jeg er mamma og det skal jeg fortsette med. Jeg er mamma til tre.

I tillegg går livet nå inn i en ny fase, nå har jo jeg og mannen vært hjemme sammen med yngste i ti mnd, han har vært arbeidsledig i 11 mnd.

På mandag begynner han i ny jobb og hverdagen blir meg og snuppa hjemme. Til sommeren. I august begynner enda en ny fase, da skal hun i bhg og de to store på skole.

Men livet som prøver et etter mange år over

Sommeren 2005 begynte vi første gang å prøve. Jula ti år senere fødte jeg mitt siste barn. Nå fortsetter livet uten fokus på syklus og El og spotting. Jeg vurderer å få satt inn en hormonspiral. Jeg er rett og slett ferdig som prøver
 
Back
Topp