Alle gode ting er tre?

Legekontoret sendte oss videre til barneavdelingen, så her sitter vi på isolat (vannkopper er så smittsomt) og jeg må belage meg på å bli i alle fall til i morgen med henne. Mannen er her nå, har avtalt at min bror og svigerinne tar ungene fra bhg og skole, men han drar hjem og legger dem og er hjemme i natt. Det er jo mor som innlegges sammen med en baby.
Huff da!:( Håper det går bra med lille frøkna!❤ Masse god bedring!
 
Huff da!:( Håper det går bra med lille frøkna!❤ Masse god bedring!
Takk for det. Nå venter vi nok på resultat av blodprøver og litt sånn. Aner ikke hvor lenge vi skal vente. Bare vente

Hun sover.
 
Takk for det. Nå venter vi nok på resultat av blodprøver og litt sånn. Aner ikke hvor lenge vi skal vente. Bare vente

Hun sover.
Har dere fått rom sånn at dere kan slappe av litt, eller? Godt hun får sove da:) Må jo bli sliten i den lille kroppen og når hun ikke er i form❤
 
Huffda. Håper det går greit med henne, og at dere kan reise hjem i morgen.
 
Har dere fått rom sånn at dere kan slappe av litt, eller? Godt hun får sove da:) Må jo bli sliten i den lille kroppen og når hun ikke er i form❤
Åjada, vi er på strengeste isolat. Ingen fare for at en med vannkopper får sitte i gangen og dingle...

Jeg og lillesøster blir minimum til i morgen, hun settes på intravenøs antibiotika i dag som vi evt kan fortsette med hjemme om hun responderer greit, da oralt selvsagt.

Mannen er her enda. Har ordnet henting av ungene, men han drar hjem og legger dem og er hjemme o natt mens jeg er her.
 
Åjada, vi er på strengeste isolat. Ingen fare for at en med vannkopper får sitte i gangen og dingle...

Jeg og lillesøster blir minimum til i morgen, hun settes på intravenøs antibiotika i dag som vi evt kan fortsette med hjemme om hun responderer greit, da oralt selvsagt.

Mannen er her enda. Har ordnet henting av ungene, men han drar hjem og legger dem og er hjemme o natt mens jeg er her.
Selvfølgelig.
Så godt hun får hjelp da, da får vi satse på at hun blir raskt kvitt vannkoppene! :)
 
Ja, vi satser på bedring nå.

Mannen har dradd, så nå er det oss to. Og kvelden føles lang. Han har kjøpt ei bok til meg, og litt snop
Kjekt å ha.

Klokka er seks, fire timer til antibiotika klokka ti. Der tar rundt en halv time. Etter det legger vi oss sikkert.

Men først skal vi bare sitte her da. En grei lenestol er her i alle fall. Jeg har tatt puta fra senga som "ammepute". Så da sitter vi her da.

Blodprøvene var fine. Ikke at jeg er helt sikker på hva som er tatt, men de var greie. Det er jo fint.
 
Huff, stakar lille frøkna... Og mammaen.
Masse god bedring!! ❤️
 
Da har vi hatt mannen her på besøk i noen timer, han fikk kose med lillejenta si og jeg fikk hvile litt. Ja, og noen å snakke med.

Nå er det halvannen til to timer til neste antibiotika. Vet ikke, muligens også paracet i løpet av ettermiddagen.

Så får jeg vel middag om ikke så lenge.

Ellers er det å vente på neste antibiotika i kveld, ca 6 timer etter den første, altså snakker vi 7-8 timer eller noe sånn. Og deretter håpe at lillejenta vil sove sammen med meg.

Innimellom er det innom en sykepleier eller en på nivået under (hjelpepleier eller noe sånn? En som ser til oss, hører om vi trenger noe, kan gi paracet og måle feber, men ikke gi intravenøst. Det er sykepleiere som gjør det, men i går på ettermiddagen var det en person som hadde begge roller, i natt og på formiddagen i dag har det vært todelt)

Men mest av alt sitter jeg i en lenestol eller ligger på senga, har mobil og ei bok, og noen tv kanaler på en skjerm jeg kan vri til som det passer meg over den lenestolen. Med eller uten babyen på puppen/fanget.

Og gleder meg til å komme hjem.

Måltidsveiing er noe herk forresten

Babyen sovner. Fint. Men gjett om hun våkner på vekta. Og må ammes i ro igjen

Gleder meg til å komme hjem og slippe det!
 
Jepp, vaktskifte nå klokka tre, ny dame kom med paracet. Jeg skal gi den når hun våkner, da byttet jeg bleie, tar tempen og gir paracet, noterer tidspunkt på ammelista, veier og ammer.
 
Jeg foreslo å gjøre det slik for å ikke måtte vekke henne nå, hun sover nok ikke så mye lenger men formiddagen var mye at hun akkurat sovet så kom blodprøve-dama, så sovet hun så kom antibiotika, så sovnet hun og så kom legen... Så nå vil jeg at hun skal få sove godt, og det var hun enig i. Fint.
 
Godt dere blir tatt godt vare på, selv om det høres ganske slitsomt ut for dere begge. Og bra hun fikk sove nå.
 
Slitsomt er det, men nå skal vi trolig få reise hjem i dag :)
Så bra :) Ikke kjekt når så små babyer blir syke :( Var det storesøskenene som fikk vannkopper og smittet henne nå? Sånt er jo ikke til å unngå...
 
Jepp, mellomste fikk det o bhg.
Hun var ferdig når lillesøster ble født, men hadde allerede smittet broren som fikk sine vannkopper når lille var fem dager gammel, og vips... Hun skulle egentlig ikke fått det siden jeg har hatt det, men dengang ei
 
Og nå er vi på vei hjem, jippi. Deilig å være ute derfra
Amme uten å veie før og etter, sove uten nattevakt som kommer inn og ser hvordan det går med oss.

For all del, bra de følger med på at hun får i seg nok, og at de passer på oss, men blir godt å være hjemme likevel
 
Jippi! Borte bra, men hjemme best! :)
 
Back
Topp