Alle gode ting er tre?

Fire ganger si at jeg hadde startet den var nå litt drøyt da, så langt har jeg uke akkurat kommet heller...

I dag er frøkna mi tre uker gammel. Føles egentlig som om hun alltid har vært her.

Og jeg mistenker delvis at hun har vannkopper, i så fall i alle fall tre stykker så langt
 
Da venter jeg på at legen, en av de andre på legekontoret, sikkert han som har vakt, skal ringe meg, sånn mellom 12 og 13 ca. Jeg ringte altså legekontoret og sa at jeg lurer på om min tre uker gamle datter har fått vannkopper, så da sa hun at jeg skal få snakke med en lege. Lillesøster måtte bare registreres i systemet deres for hun var ikke kommet inn enda, ny som hun er.
 
Vi måtte ringe legen når lille var en uke, det var ikke helt enkelt. Hun hadde jo ikke fødselsnummer enda, og eresept som brukes nå krever jo det.. Da ble løsningen god gammel telefonresept!

Tenk at bonusen er tre uker allerede, tiden flyr❤️
 
Sistgang jeg hadde syk baby, innlagt på barneavdelingen ei uke gammel helt uten personnummer var i det minste eresepter ikke oppfunnet.

Og denne her har personnummer, det fikk jeg i går. Men hun ba bare om fødselsdato for å registrere henne nå. Hun får nok resten inn i systemet etterhvert. Jeg registrerte navn i går så når det blir godkjent får vi fødselsattest og da blir det sikkert sendt legen også siden hun automatisk skal få min fastlege
 
Men ja. Tenk at hun er tre uker. Tiden har flydd fort, det var jo sånn nettopp hun kom. Samtidig så er hun jo ikke ny. Hun har alltid vært her...
 
Legen antok det er vannkopper

Siden jeg har hatt det er der ikke noe som skal gjøres utover å følge med henne, allmenntilstand og ta kontakt med lege om hun blir dårlig
 
God bedring til lille! Bedre med vannkopper når man er liten enn voksen men det er kanskje litt vel tidlig 3 uker gammel? :p Håper hun kommer seg gjennom det uten så mye plager <3
 
Jeg synes hun er i minste laget, det er jo ikke mulig å forklare at det går over, bestikke med skjermtid og nugatti på skiva for at verden skal bli litt bedre, liksom. Bare bære, amme, holde og kose, men det gjør vi hver dag.

Hun fikk smokk i går da
Hun trengte desperat noe annet å suge på enn meg, for magen var full men sugebehovet ikke dekket, puppen spyttet hun ut når melka kom, men tok den igjen for hun ville suge, og frustrert ble hun. (og dess med hun drakk, mer enn vanlig, dess mer lager mine overproduserense pupper i dag i tro av at det et økedøgn eller noe...)

Smokken var god å ha da. Men mamma er fortsatt best, og slik skal det være.
 
Stakar lille med vannkopper :( Det var vel nesten ikke til å unngå... Men håper hun blir fort frisk.
Smokk høres veldig riktig ut nå.
 
God bedring til lille. Håper det går raskt over. ❤️
 
God bedring til bittelillesøster ♥
 
Lille gullet mitt.

Vi var en tur på legevakta med henne i dag og etter nesten fire timer fikk vi komme inn til en lege, barnelege faktisk, som vurderte henne grundig og kom til at hun er i grei form selv om hun har mange vannkopper, så hun behandles ikke for dem. Fortsatt følge med allmenntilstand og sånn, og ta kontakt om hun blir dårligere eller evt om hun ikke er bedre om ei uke. Vi kan gi paracet mot ubehag om hun er plaget, men tror det går greit uten. Rense og smøre.de store når de sprekker for å forebygge infeksjon i dem.
 
Det har blitt et par doser paracet på henne, og når vi står opp nå får hun trolig en til.
Hun er ikke i form, det gjenspeiler seg i at hun har feber. Ikke mye, ca 38,5 antyder pannemålet. Vi sjekker når vi står opp. Det er ikke feberen hun får paracet for, men ubehaget.
Etter en prat med lege på legevakta i går kveld er planen i dag en tur til legen, jeg skal ringe dem og avtale når vi skal komme når ungene er levert (da åpner de tlf hos legen også.)
 
Stakkars liten. Håper hun snart blir ferdig med dette. ❤️
 
Legekontoret sendte oss videre til barneavdelingen, så her sitter vi på isolat (vannkopper er så smittsomt) og jeg må belage meg på å bli i alle fall til i morgen med henne. Mannen er her nå, har avtalt at min bror og svigerinne tar ungene fra bhg og skole, men han drar hjem og legger dem og er hjemme i natt. Det er jo mor som innlegges sammen med en baby.
 
Back
Topp