Alle gode ting er tre?

Veldig herlig at tiden går så fort nå. Snart er det baby ♡♡ Jeg synes også det ikke er lenge siden dere ble gravide :P Det er alltid sånn når man sitter på sidelinja. Hihi.

Synes det går skremmende fort jeg..

27+5 (eller, ja, 27 uker og mellom 5 og 6 dager som jm sier. Ja, jeg liker å regne med hele dager jeg da... det er ny uke torsdag, og +5 i dag.)

Jeg har vært hos jm på kontroll. Alt er vel med mor og barn

Blodtrykket mitt er litt opp, helt fint altså, bare ikke helt så lavt lenger 122/77
Lillegull har en puls på 158, da var hun akkurat vekket av at jm dyttet på magen for å finne ut hvordan hun lå, faktisk i hodeleie til min overraskelse, jeg har jo kjent sprk nedover i lang tid, men hun kan ha snudd seg nylig, i dag har det vært mer liv overalt egentlig.
SF målet var 27 cm, litt over den røde streken men innenfor det grønne området, akkurat som sist jeg var der. Urinprøven helt fin og blodprosenten også grei (så lenge jeg fortsetter å ta jern) sa hun.

I morgen er det glukosebelastning, jeg er egentlig mer spent på den...

Du er vel flink med kosten da, sa jm. Sånn siden jeg jo altså skal inn fordi jeg er risikogruppe fordi min mor har diabetes, og jeg kom ut med 7,6 i første svangerskap og 7,7 i det andre, grensa er 7,8
Ehh, ja, jeg prøver, svarte jeg. Og det er jo sant nok det, jeg PRØVER jo, men jeg er jo reelt sett ikke FLINK, det vet jeg jo, til det er søtsuget for stort. Jeg får begynne å knaske mer gulrøtter når det melder seg...

Så godt å høre at alt er bra! :) og tenk at du er 28 uker på torsdag! :D Tiden går altså!
Lykke til med glukosebelastning i morgen, skjønner at du er spent på den. Både selve det å ta den, og resultatet tipper jeg. Satser på at begge deler går bra :)

Det rare er at jeg synes ukene dine går fortere enn mine. :confused:

Lykke til med test i morgen, håper både gjennomføring går greit og at resultatet blir bra. :)

Å ta den er bare kjedelig.

Resultatet er jeg spent på. Og det får jeg ikke vite før... fredag kanskje? I Bergen tok dette bare i fingeren, så da fikk jeg svaret med en gang, men slik jeg leser det er det egentlig ikke rett, grenseverdiene er satt for venøst blod, ikke kappilærblod....

Hos fastlegen (første belastning) tok de i fingeren, men på KK (andre) tok de blodprøve som jeg måtte vente på. Så er visst ulikt hvordan de gjør det..

Jepp, det varierer. her tar de veneblod, men den første avleser de der, sånn siden jeg ikke SKAL drikke sukkeret om den er altfor høy, da er det rett til sykehsuet (vel, nei, ikke bæbu til sykehuset, men altså henvisning dit for oppfølging uten glukoseprovokasjon)

Men grensene er satt utfra venøst blod, Det står videre at fastende over 7 (6,1 om kappilær) eller 2-timers resultat over 11,1 (10,0 om kappilær) er diabetes.

Og så er altså titimersverdi

≥ 7,8 men < 11,1 svangerskapsdiabetes. Men her er det ikke oppgitt hva 7,8 grensa evt er i kappilær da, der jo dog egentlig slik jeg tenker logisk at den er noe lavere, sånn en plass mellom 7 og 7,5? Og i så fall var jo ikke mine målinger på 7,6 og ,7,7 nødvendigvis egentlig under likevel. De ungene var jo helt normalvektige og alt var fint og sånn, tenker mer på at siden de her tar venøst vil en tilsvarende verdi muligens da reelt være over grensa og.... vips... masse ekstra styr?

Sånn da var sukkeret drukket, så er det bare å vente.

Vente vente, det er det kjedeligste med belastningen.. Håper tiden ikke går så altfor sakte for deg :)

Godt å få det overstått sikkert :))
Skal ivei å ta sånn på tirsdag jeg og, spennende å se resultatet :)

Kjenner at jeg gruer meg for resultatet.... i tilfelle...

Fastende blodsukker var 3,5 så det var ikke for høyt i alle fall, så det burde vel helst gå bra...

3,5 var jo veldig bra! Jeg har ligget over 5 på begge mine fastende. Satser på at resultatet er helt fint :) Men ja, kjenner meg godt igjen i å være nervøs for resultatet, for tenk om..

Krysser fingrene for normalt resultat på testen! Gikk det greit med kvalmen etter å ha drukket sukkervannet? Eller du fikk kanskje med sitronsmak?

Jeg fikk med sitronsmak, hadde problemer med å svelge det ned, men hun var veldig grei så vi småprat om litt av hvert så gikk det da ned litt etter litt. Etterpå var det greit nok, mest irriterende første timen at jeg ikke fikk drukne meg ned i ei bok og ikke kjenne på kvalme og sult, jeg ville lese men det satt to stykker på hver sin side av venterommet som kjente hverandre, men ikke hadde sett hverandre på en stund. Særlig den ene snakket påtrengende høyt...

Urk, ja, jeg forstår godt at det var vanskelig å få det ned. Godt du fikk det ned. Det er så plagsomt med høylytte mennesker på venterom. Det virker som noen mangler enkelte antenner. Nå er det i alle fall gjort, så satser vi på at resultatet er bra :) Når får du svaret?

Skal ringe og høre, de har det i dag eller i morgen

Back
Topp