Alle gode ting er tre?

Så nydelig! ♥ :)

ba21bc5feca99bdf6566c5416001b878

Så har vi da endelig kjøpt "det første rosa" til lillesøster i magen.

Ullklær, med søte små kaniner på.
8a4d2d5916eaf5b33f80585439e63875
Söte disse :) A har også slik rosa bukse

Såå fine klær. Babyklær er så fantastisk søtt! Kjøpte gave til babyshower i går, og jeg kunne bare kikke og kikke og kikke. Sukk :D

Min manglende entusiasme og skravling i kveld har å gjøre med at jeg er ganske utmattet etter den litt uventede vrien på dagen.

Jeg hentet gutungen og slapp ham av hjemme. Dro i bhg og hentet lillesøster, står der og fyller alt hun har i garderoben i en stor pose, da mobilen ringer. Mannen. SKal jeg handle noe, tenker jeg. Nei, det han sier er "guttungen fikk smake en valnøtt, og nå klør han i halsen" Gi ham en allergipille, sier jeg, og forklarer hvor de er. Ok, greit, han legger på, og ungen får nok pillen. Jeg pakker videre, det ringer igjen. Han hover opp rundt munnen. Ok, da er det legevakta neste, jeg møter dere der, drar via mamma med lillesøster om hun er hjemme. Ringer mamma når jeg kommer ut i bilen, jada, ingen problem, bare kom med henne. Pappa kommer ut og henter henne fra bilen så jeg får dra videre til legevakta.

Guttungen ser nå grei nok ut, hoven i ansiktet ser jeg, øynene, og de klør, og leppa. Men det går da greit, han puster greit. Venter litt, så får han komme inn til legen, som fastslår at han virker ganske frisk, ja? Men lyser i munnen, der var det hovent gitt. Og klør i øynene ja, og ellers på kroppen, og fortsatt i halsen. Men den hovne munnen, mer enn legen liker, så her blir det kortisonpiller løst i vann, sitt og vent så jeg får se om de virker.
Venter en stund, og inn igjen, joda, nå klør det mindre i halsen sier han, og legen fastslår at hvelsen inni munnen har gått ned (ikke i ansiktet og øynene forøvrig, men en ekstra allergipille når vi kommer hjem samt øyedråper hjelper på det etterhvert)

Far og sønn fikk dra hjem, jeg dro via apoteket og hentet ut epipen før jeg hentet lillesøster og kom hjem.

Utmattet.

og nå kom første dose av helgas besøk.

Skummelt med plutselig allergi altså!
Godt de tross alt gikk bra da.

Han var flekkvis rød og klødde veldig på kroppen nå når han var på do, så han fikk zylokain smurt der det var mest, bare for å stille kløen, og mer antihistaminer, så ser vi i morgen. Fortsatt hoven i øynene, så ingen tvil om at dette påvirket kroppen.

I dag er han fin igjen, og nå har han dradd for å spille fotballturnering, faren tok med matboks for å slippe kiosk-problematikken, og epipen som vi visstnok alltid skal ha med oss fra nå av.

Jeg og lillesøster er hjemme, for første gang er vi ikke med på kamp, vi har jo altså gjester i kjelleren. For å være ærlig er et vått og kaldt opphold i noen timer på ei fotbllbane ikke det min lettere småforkjøla kropp lengter mest etter heller, så det er greit nok, men skulle nå gjerne vært der og sett på.

Allergi er skummelt når det går på sånne ting. Vi er jo vant til allergi mot pollen, dyr, og foråvidt mot egg, men det gikk på magen, ikke på luftveiene. Jeg skal bestille ham en time hos fastlegen så vi får snakket litt og hørt om veien videre nå. Dette er ukjent land for oss, men vi finne nok ut av det også.

Veldig ekkelt med den typen allergi! Bra at det gikk bra, det gjør jo heldigvis som regel det. Men veldig ubehagelig og skummelt likevel.

Håper dere får en fin helg:-)

Det ble egentlgi ikke skummelt før det var over på en måte, for det virket for oss som om det gikk ganske bra. DET er jo egentlig det skumleste, at det vi anså som "dette går jo fint det" reagerte legen på med "oi da, dere får med resept på epipen når dere går, men først skal han få en kortisonkur her som jeg vil se virker før dere før dra hjem"

Jeg bestiller ham en time hos fastlegen så vi får sortert litt tanker og funnet veien videre.

Men først er det helg ja.

Jeg skal strikke ferdig teppet til lille i magen, og begynne på kjole (mariustunika, litt lang) til den kommende storesøster, dvs først og fremst finne ut om jeg har pinner som gir meg 27 masker pr 10 cm med dette garnet, jeg forsøkte på en strikkelapp i annet garn i oppgitt samme tykkelse i går, men da hadde jeg 32 masker på 10 cm, så jeg må se på saken. Jeg må vel muligens, ikke helt uvanlig, opp en pinnetykkelse da, også finner jeg ikke pinnemålet mitt så jeg er rett og slett usikker på hva jeg har.

Vi skal innom apoteket og hente andre halvdel av resepten til guttungen, også har vi jo besløk i kjelleren, som skal byttes med annet besøk i natt, litt småhektisk, mao. Men hyggelig

Og så er den sosiale, helt uten å dra noe sted, helga over.

Roen senker seg. Dvs, akkurat nå er det veldig rolig, jeg sitter og strikker (3 cm vragbord på 192 masker på pinne 3. for andre gang. Tredje gang totalt, første gang på pinne 3,5 som ga for stort strikketøy) og hunden sover. Jentungen er hos naboen og far og sønn ute og trener på sykling.

Nå satser jeg på at strikketøyet er rett på tredje forsøk (på andre var det vridd en halv omgang) sånn at jeg kan komme videre på dette her. Jeg skal altså strikke tunika til den kommende storesøster før jeg tar fatt på hentedress til babyen, så jeg må komme igang så jeg kan bli ferdig

Og så er den sosiale, helt uten å dra noe sted, helga over.

Roen senker seg. Dvs, akkurat nå er det veldig rolig, jeg sitter og strikker (3 cm vragbord på 192 masker på pinne 3. for andre gang. Tredje gang totalt, første gang på pinne 3,5 som ga for stort strikketøy) og hunden sover. Jentungen er hos naboen og far og sønn ute og trener på sykling.

Nå satser jeg på at strikketøyet er rett på tredje forsøk (på andre var det vridd en halv omgang) sånn at jeg kan komme videre på dette her. Jeg skal altså strikke tunika til den kommende storesøster før jeg tar fatt på hentedress til babyen, så jeg må komme igang så jeg kan bli ferdig
Så kjedelig å måtte rekke opp :( Jeg holder på med er smetteskjerf med mye mindre masker enn tunikaen din, og måtte rekke opp en del omganger pga at mønstret var blitt litt skeivt (hadde glemt et kast eller noe), merker at motivasjonen dalte godt etterpå :P

Er formen din fin for tiden? Du er jo kommet godt over halvveis nå, så magen begynner vel å bli stor ;)

Magen vokser og er ganske stor. Jeg er godt over halvveis ja, teller ned mot tredje trimester om et par uker. Formen er bra, sålenge jeg tar hensyn til bekkenløsning og blodtrykk (lavt= svimmel)

Skal til legen og fornye sykemelding i morgen.

Jeg har endelig, på tredje forsøk, kommet over vrangbord og begynt på 21 cm glattstrikk nå, så det var godt å være tilbake der jeg måtte begynne på nytt... Nå håper jeg det går greit fremover.

Men i dag er ikke bekkenet mitt bestevennen min.jeg håper det er bedre i morgen, for da skal jeg til legen og jeg har tenkt å ikke bli 100% sykemeldt enda.

Magen vokser og er ganske stor. Jeg er godt over halvveis ja, teller ned mot tredje trimester om et par uker. Formen er bra, sålenge jeg tar hensyn til bekkenløsning og blodtrykk (lavt= svimmel)

Skal til legen og fornye sykemelding i morgen.

Jeg har endelig, på tredje forsøk, kommet over vrangbord og begynt på 21 cm glattstrikk nå, så det var godt å være tilbake der jeg måtte begynne på nytt... Nå håper jeg det går greit fremover.
Er nesten litt misunnelig på deg og magen:P Er liksom litt vemodig å tenke på at jeg aldri mer skal gå gravid, aldri mer føde, aldri mer amme osv osv... Men jeg har jo ingen grunn til å være misunnelig, sånn egentlig! Jeg har tre flotte barn og er fornøyd med det ;) Lille snuppa ble nettopp 1 år, så er ikke baby lenger, men det er flott det også ;)

Bra at du er i god form, men bekkenløsning er kjedelig da :( Blodtrykket er det vel bedre er lavt enn høyt, men ikke noe gøy å være svimmel og besvime... Er du 100% sykemeldt nå da, eller?

Kan tenke meg det er godt å ha kommet videre på tunikaen ja :)

Edit: Såg akkurat det siste innlegget ditt, så da er du ikke 100% sykemeldt enda i alle fall ;) Håper bekkenet blir bedre.

Back
Topp