>Spyro<
Jeg er bare meg jeg
Jupp..Litt av en måte å feire på, da...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jupp..Litt av en måte å feire på, da...
Hu er 1 år yngre enn meg. På det tidspunktet var mi jente 2 år. Så jeg var vel 21 da. Hu var mao 20 år... Jeg var 18 når jeg ble gravid og visste fremdeles bedre.
Hu skulle visst feire graviditeten...
Det er jo en ting man ikke skal gjøre. Norge har vel den " strengeste" regelen med null toleransefor alkohol i svangerskap. De tar seg et glass vin til mat i andre land. Det KAN skade barnet, men de vet ikke etter hvor mye/ lite så hvorfor ta sjansjen?
Fest å graviditet er iallefall helt på tryne. Bare moralen i det blir helt feil.
Fikk en flaske vin da jeg var gravid. Jeg takket fint å sa denne skulle jeg spare til sommeren. Da fikk jeg et" åh ? Du kan jo ta deg et glass å to nå? Det har jeg gjort i mine svangerskap"
For meg blir det helt feil!
Hadde ikke klart å nyte et glass engang.
Men røyking er like ille!!
Det er jo en ting man ikke skal gjøre. Norge har vel den " strengeste" regelen med null toleransefor alkohol i svangerskap. De tar seg et glass vin til mat i andre land. Det KAN skade barnet, men de vet ikke etter hvor mye/ lite så hvorfor ta sjansjen?
Fest å graviditet er iallefall helt på tryne. Bare moralen i det blir helt feil.
Fikk en flaske vin da jeg var gravid. Jeg takket fint å sa denne skulle jeg spare til sommeren. Da fikk jeg et" åh ? Du kan jo ta deg et glass å to nå? Det har jeg gjort i mine svangerskap"
For meg blir det helt feil!
Hadde ikke klart å nyte et glass engang.
Men røyking er like ille!!
Tenk om noe iheldig skulle skjedd med babyen.... Hadde klandret meg selv for resten av livet!Enig! Da man ikke nøyaktig vet ettervirkningene av det (tenker på småå mengder) men at man vet det kan slå ganske ille ut, hva er vitsen med å ta risikoen? For meg var det et kjempeenkelt valg.. Ingen røyk, snus eller alkohol. Samme med maten som man skal holde seg unna, klarer meg fint uten det mtp at man bringer et barn fram til verden.
Svigermor brøt ut av seg at med sin eldste sønn (ikke samboer) så tok hun seg av og til en øl i slutten av svangerskapet(en god del år siden da), for da var jo hun så langt på vei at det "gjorde ingenting", med undertonen at det kunne jeg bare også gjøre om det fristet med ei iskald ei i sommerdteken.. Klarte ikke svare på det helt, men var ganske klar på at jeg fint klarte å vente til neste sommer for den sommerølen![]()
Tenk om noe iheldig skulle skjedd med babyen.... Hadde klandret meg selv for resten av livet!
Var storrøyker å sluttet tverdt når jeg ble gravid første gang!!
Klarer man ikke holde seg fra fest å alkohol i 9 mnd har man et stort problem vil jeg si
Man kan være alt annet enn ung å ha samme holdning..Åherregudhun hørtes ikke særlig gammel ut...
det trenger ikke være derfor hun må på hormoner evt. Kan bare være genetikk også eller at hun mangler veksthormonet i kroppen.Nei, fysj! Jeg var jo ganske gravid i jula, og på nyttårsaften spratt mamma champagnen de skulle ha til bryllupet sitt og insisterte på at jeg måtte smake en munnfull og det ikke gjorde noe. Selv da smakte jeg og spyttet ut.
Søskenbarnet til sambo fortalte meg selv at hun av og til drakk en øl eller tok et glass vin, og når jeg i tillegg vet at hun har røyket gjennom alle sine svangerskap så blir jeg ikke veldig imponert. Eldste jenta hennes er så kortvokst at leger har foreslått veksthormoner, men mor nekter fordi hun selv ikke er så høy og mener det ikke er noe problem. Nåvel, tenker jo at det ikke er sikkert det bare er genetikk som gjør at barnet ikke har vokst så veldig.