Alkohol og gravid

det trenger ikke være derfor hun må på hormoner evt. Kan bare være genetikk også eller at hun mangler veksthormonet i kroppen.

Ja, det var derfor jeg sa det ikke var sikkert det var bare genetikk som var årsaken...

Alkohol skal være utelukket i et svangerskap spør du meg..

For min del så drikker jeg ikke mens jeg er gravid.. Men hva andre velger å gjøre, er opo til dem. Hadde nok fortalt min mening, men valge er opp til dem..

Jeg rører aldri en dråpe selv, men kunne aldri falle meg inn å snakke til en gravid som tok seg et glass til maten. Hvilken anbefaling de følger får være opp til de. Det har jeg ingenting med, og de er helt sikkert klar over selv at helsemyndighetene sier at alkohol er fy fy. Så lenge de ikke spør om min mening, så trenger jeg heller ikke å si den, og sånn synes jeg andre burde tenke også.. tror du virkelig den gravide dama slutter å ta seg et glass vin fordi du synes det er feil?

Veldig synd at noen tror at det er greit å drikke litt alkohol i svangerskapet. Alkohol er faktisk det eneste rusmiddelet som kan gi permanente skader hos fosteret i svært små mengder. Eller sannheten er at ingen vet hvor mye eller lite alkohol som skal til for å gi skade. Eller når i svangerskapet slike skader oppstår.
Og går man utenfor Norges grenser finner man en høyere andel FAS barn (føtalt alkohol syndrom) og FAE barn (føtal alkohol effekt -som ikke er like alvorlig som FAS) enn her hjemme. Og grunnen er en mer liberal alkoholpolitikk.
Så den lille festen man ikke klarte å holde seg unna i graviditeten, kan gi barnet store hjerneskader.

Hjelpe meg ! Ufattelig egoistisk ! I 2015 burde vel folk flest være opplyst av hvilke konsekvenser som kan komme av slik idioti! Herregud. Sier mye om henne. Uansvarlig.

Back
Topp