Veldig full! Jeg har vært der en del til observasjon og jordmødrene sier at "føles som hele østlandet føder på en gang"Hvordan er stemningen på Ahus for tiden?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Veldig full! Jeg har vært der en del til observasjon og jordmødrene sier at "føles som hele østlandet føder på en gang"Hvordan er stemningen på Ahus for tiden?![]()
Veldig full! Jeg har vært der en del til observasjon og jordmødrene sier at "føles som hele østlandet føder på en gang"![]()

Veldig full! Jeg har vært der en del til observasjon og jordmødrene sier at "føles som hele østlandet føder på en gang"![]()
Er som regel sånn på A-hus. Siste fødsel var i november'23 og det var smekk fullt![]()
Jeg spurte jordmor på helsestasjonen i går, og hun sa at slutten av juni, hele juli og første uken i august er absolutt mest travelt, og at det går seg til jo lengre man kommer ut i august! 31 dager til termin her, har et lite håp om at ting er litt roligere om noen uker

Fødte i februar i år, var bare så jeg akkurat rakk å få komme fra obs. til føden, og fødestua jeg fikk var bare halvveis vasket klar etter forrige (badet var ikke vasket ennå fikk jeg vite av samboer i etterkant, for han hadde måttet på do akkurat da, jeg var LITT for opptatt med at jeg fikk trykketrang i det vi kom inn på rommet), så man kan treffe på «dårlige» dager å føde på hele året der jaEr som regel sånn på A-hus. Siste fødsel var i november'23 og det var smekk fullt![]()
jordmor har også sagt det i ettertid, at jeg skulle vært på føden mye før for å få 1-1 som hun så jeg trengte, men det var fullt (var smekkfullt på obs. den dagen og, så var ikke ofte hun hadde tid til å stikke innom meg Fødte i februar i år, var bare så jeg akkurat rakk å få komme fra obs. til føden, og fødestua jeg fikk var bare halvveis vasket klar etter forrige (badet var ikke vasket ennå fikk jeg vite av samboer i etterkant, for han hadde måttet på do akkurat da, jeg var LITT for opptatt med at jeg fikk trykketrang i det vi kom inn på rommet), så man kan treffe på «dårlige» dager å føde på hele året der jajordmor har også sagt det i ettertid, at jeg skulle vært på føden mye før for å få 1-1 som hun så jeg trengte, men det var fullt (var smekkfullt på obs. den dagen og, så var ikke ofte hun hadde tid til å stikke innom meg
)
Så flott å høre om positive opplevelser fra Ahus også!Var innom obsposten for sjekk ettermiddagen 6. aug, ble innlagt i 23.30-tiden samme dag. Fødte morgenen den 7. aug. Opplevde Ahus som mye fullere og travlere da jeg fødte i slutten av februar 2024. Den gang da var det fult ‘overalt’ og det var tydelig travelt. Har ikke hatt følelsen av at det er stappfult nå selv om vi har fått vite av flere at trykket er stort. Vi har ikke følt på at vi har vært til bry eller på noe tidspunkt vært overlatt til oss selv. På barselavdelingen og barselhotellet fikk vi rom med en gang og vi har ikke måtte vente lenge på hjelp når vi har ringt på eller bedt om noe. Vi fikk familierom på hotellet selv om vi er andregangs. Sist gang sprang de som piskede rotter og vi fikk voksenkjeft av ei for ting vi ikke hadde noe med. Veldig mye mer behagelig opplevelse denne gangen kontra sist![]()
Og gratulerer med baby