Akershus universitetssykehus

Veldig full! Jeg har vært der en del til observasjon og jordmødrene sier at "føles som hele østlandet føder på en gang" :oops:

Er som regel sånn på A-hus. Siste fødsel var i november'23 og det var smekk fullt :angelic:

Veldig full! Jeg har vært der en del til observasjon og jordmødrene sier at "føles som hele østlandet føder på en gang" :oops:
Er som regel sånn på A-hus. Siste fødsel var i november'23 og det var smekk fullt :angelic:

Åh hjelpes :hilarious: Jeg spurte jordmor på helsestasjonen i går, og hun sa at slutten av juni, hele juli og første uken i august er absolutt mest travelt, og at det går seg til jo lengre man kommer ut i august! 31 dager til termin her, har et lite håp om at ting er litt roligere om noen uker:angelic:

Skal sies at jeg fødte i juli i 2022, kun 8 fødsler døgnet mitt, og meget rolig. Så det er mulig å ha flaks og!:bag:

Fødte i februar i år, var bare så jeg akkurat rakk å få komme fra obs. til føden, og fødestua jeg fikk var bare halvveis vasket klar etter forrige (badet var ikke vasket ennå fikk jeg vite av samboer i etterkant, for han hadde måttet på do akkurat da, jeg var LITT for opptatt med at jeg fikk trykketrang i det vi kom inn på rommet), så man kan treffe på «dårlige» dager å føde på hele året der ja :smiley-ashamed004 jordmor har også sagt det i ettertid, at jeg skulle vært på føden mye før for å få 1-1 som hun så jeg trengte, men det var fullt (var smekkfullt på obs. den dagen og, så var ikke ofte hun hadde tid til å stikke innom meg :()

Fødte i februar i år, var bare så jeg akkurat rakk å få komme fra obs. til føden, og fødestua jeg fikk var bare halvveis vasket klar etter forrige (badet var ikke vasket ennå fikk jeg vite av samboer i etterkant, for han hadde måttet på do akkurat da, jeg var LITT for opptatt med at jeg fikk trykketrang i det vi kom inn på rommet), så man kan treffe på «dårlige» dager å føde på hele året der ja :smiley-ashamed004 jordmor har også sagt det i ettertid, at jeg skulle vært på føden mye før for å få 1-1 som hun så jeg trengte, men det var fullt (var smekkfullt på obs. den dagen og, så var ikke ofte hun hadde tid til å stikke innom meg :()

Født der 6 ganger og har vært likt hver gang- helt fullt, mye overlatt til en selv og JM løper rundt. De gjør sitt aller beste, men er for få på jobb. Underbemannet, rett og slett❤️

Var innom obsposten for sjekk ettermiddagen 6. aug, ble innlagt i 23.30-tiden samme dag. Fødte morgenen den 7. aug. Opplevde Ahus som mye fullere og travlere da jeg fødte i slutten av februar 2024. Den gang da var det fult ‘overalt’ og det var tydelig travelt. Har ikke hatt følelsen av at det er stappfult nå selv om vi har fått vite av flere at trykket er stort. Vi har ikke følt på at vi har vært til bry eller på noe tidspunkt vært overlatt til oss selv. På barselavdelingen og barselhotellet fikk vi rom med en gang og vi har ikke måtte vente lenge på hjelp når vi har ringt på eller bedt om noe. Vi fikk familierom på hotellet selv om vi er andregangs. Sist gang sprang de som piskede rotter og vi fikk voksenkjeft av den ene barnepleieren på hotellet, for noe vi ikke hadde gjort. Hun var åpenbart stresset og kjeftet i affekt. Veldig mye mer behagelig opplevelse denne gangen kontra sist :)

Var innom obsposten for sjekk ettermiddagen 6. aug, ble innlagt i 23.30-tiden samme dag. Fødte morgenen den 7. aug. Opplevde Ahus som mye fullere og travlere da jeg fødte i slutten av februar 2024. Den gang da var det fult ‘overalt’ og det var tydelig travelt. Har ikke hatt følelsen av at det er stappfult nå selv om vi har fått vite av flere at trykket er stort. Vi har ikke følt på at vi har vært til bry eller på noe tidspunkt vært overlatt til oss selv. På barselavdelingen og barselhotellet fikk vi rom med en gang og vi har ikke måtte vente lenge på hjelp når vi har ringt på eller bedt om noe. Vi fikk familierom på hotellet selv om vi er andregangs. Sist gang sprang de som piskede rotter og vi fikk voksenkjeft av ei for ting vi ikke hadde noe med. Veldig mye mer behagelig opplevelse denne gangen kontra sist :)
Så flott å høre om positive opplevelser fra Ahus også! :love017 Og gratulerer med baby :love017

Fødte i slutten av juni, og synes det var helt supert. Kom inn 3 kvelder på rad, hvor jeg ble sendt hjem første kveld, lagt inn for smertelindring andre kveld, og lagt inn og fødte 3 kveld. Hadde lang latenstid. Var aldri snakk om å ikke få komme inn på en sjekk. Og både jeg og samboer overnattet da jeg trengte smertelindring! Jordmødrene var varme og virka ikke travle. Eneste jeg merket var at det var litt hast med å komme fra fødestua til et annet rom så de kunne vaske etterpå. Barselhotellet var helt fint, og det kom alltid noen da vi ringte.

Jeg fødte der november 19 og opplevde det ikke som fult. Fikk god oppfølging, rom med badekar og ble tatt inn da jeg hadde 2cm pga lang reisevei og snøstorm. Skal sies at jeg lå på føden i 3 intense døgn og var ganske «borte» det siste døgnet, så det kan hende de hadde det mer travelt enn jeg klarte å få med meg. Følte meg uansett veldig godt ivaretatt og gynekologene som gjorde hks gjorde en fantastisk bra jobb (snittet ble tatt under hårfestet og jeg har kun 3 cm tynt arr) :).
Fikk ikke vært på hotellet pga ks etc. Barsel var ingen ting å skryte av bortsett fra en helt fantastisk barnepleier og en og annen veldig dyktig jordmor. Mange sure ansatte, dårlig tid og følte meg bare i veien. Grusom opplevelse som 1. gangsfødende med tøff fødsel, baby på barneavdelingen/intensiv og smerter etter ks.

Men ja, dette var i 2019, er sikkert annerledes nå :)

Back
Topp