48 t regelen

Ja overholder den. Yngste kan kaste opp pga annen sykdom men holder han fortsatt hjemme sånn i tilfelle. Vi har funnet ut at en medisinene til yngste hadde oppkast som bivirkning så han får den ikke lengre. Fikk på morran i går og kastet opp ca kl 21. Men vi har opplevd at foreldre i bhg ikke er så flinke til det. På avdelingen til eldste satt flere barn med bøtter. Sånt går ikke ann. Foreldre som tilfeldig vis er sykmeldt har holdt barna sine hjemme siden andre ikke klarer å holde 48 timers regelen. Blitt tatt opp flere ganger av bhg og fau sin Facebook side. Men hjelper fint lite.
Skjønner ikke hvordan foreldre har samvittighet til detbjeg, grusomt for barna tenker jeg
 
Så rart for set kan de ikke kreve lenger
Fhi sier også til barnet er feberfri så kan det gå i bhg

Hmm.. ja det er jo veldig rart.. flere jeg kjenner med barn i andre barnehager må også ha de hjemme en feberfri dag...
 
Overholder 48 timer ved omgangssyke ja.

Ser også på begge mine at de kan ha 38 på kvelden, 37,4 på morgenen også f.eks 38.3 på kvelden igjen. Så vi praktiserer at de skal være feberfri kvelden før, som tilsier at de er feberfri en dag før de kommer tilbake i bhg. i forrige bhg den eldste gikk i var det et immunsvekket barn, så det ble sterkt oppfordret å forholde seg til reglene da disse barna ble alvorlig syke av enkle infeksjoner :)
 
Hmm.. ja det er jo veldig rart.. flere jeg kjenner med barn i andre barnehager må også ha de hjemme en feberfri dag...

Bhg. her praktiserer også den regelen enda. Skal dobbeltsjekke med de om det er blitt noen endringer etter nyttår.
 
Hva sier du til jobb da? Jeg blir hjemme med ett barn jeg tror kommer til å bli sykt?

Gjør det samme (og fungerer gull, vi har til nå ikke hatt mer enn en dags sykdom på mini med unntak av en runde omgangssyken) og sier bare «sykt barn». Er jo opp til meg når jeg vurderer at barnet ikke er i form til barnehage, ikke jobben min :)
 
Overholder både den, og en feberfri dag etter feber. Og er generelt streng på å holde barna hjemme med tegn til sykdom/utslett.

Signerer denne :) Som både mamma og barnehageansatt vet jeg at det er viktig å overholde den regelen. Gjør man ikke det, kommer man inn i en kjip virkelig av omgangssyke der både barn og voksne kan risikere å bli smittet ikke bare en gang, men flere ganger :(
 
Håper alle overholder den ja!
 
Skolen her praktiserer "sluttet å kaste opp" som regel for når de ønsker barnet tilbake på skolen.
Mine får nå er døgn på å få igjen matlysten også i alle fall, men det går uventet lite omgangssyke, ikke en eneste "omgang" egentlig, bare enkeltepisoder som like gjerne kommer fra søsken i bhg er vår erfaring så langt.

Men vi overholder som sagt strikt 48 timer i bhg og vet at de har sendt hjem barn som kastet opp dagen før og dukker opp igjen.
 
Har bare skolebarn, og de holdes ikke hjemme i 48 timer. Eldste (videregående) får panikkanfall av tanken på fravær.

Jeg er heller ikke hjemme i 48 timer etter at jeg har sluttet å kaste opp.
 
Overholder reglene i barnehagen, men kan ha minsten med i butikken eller lignende så lenge han sitter i vogn og dermed ikke tar på ting/andre mennesker han kan smitte (gitt at allmenntilstanden hans er god nok, selvfølgelig).
 
Back
Topp