48 t regelen

Kengu

Forumet er livet
VIP
Etter omgangssyke, holder dere den ?
Eller tenker dere st nå har det gått 41,42 eller 43 t så da går det fint og vi leverer ?

Er barnehagen til barna strenge på regelen?
 
Tenker 48timers-regelen er der av en grunn, og skal jeg kunne forvente at andre følger den, så må jeg gjøre det selv også, så derfor holdes barna hjemme til det er gått (min) 48t. Dvs om barnehage-/skoledagen starter før 48t er gått, holdes de hjemme.
 
Last edited:
Jeg overholder den strengt

Blir bhg dersom 47,5 timer når vi normalt har levert men da leverer jeg fakrisk sent

Har opplevd ny runde etter 46 timer så her tenker vi ikke at 43 er nesten 48 nei
 
Ja, den overholder jeg. Finnes barn som kan bli veldig dårlige av omgangssyken, tross alt.
 
Ja, den overholder vi. Det er en selvfølge i mine øyne. Mine barn blir som regel bestandig veldig lett rammet, dvs. kaster opp en gang, så ferdig. Men, det vil ikke si at andre barn ikke blir kjempesyke. Ikke bare en selv i denne verden.
 
Vi har ikke hatt omgangssyke på noen av ungene enda, men kommer til å overholde den, ja :)
 
Overholder både den, og en feberfri dag etter feber. Og er generelt streng på å holde barna hjemme med tegn til sykdom/utslett.
 
Den overholdes strengt her hjemme ja! Men opplever ikke sjelden at andre ikke gjør det - til min store ergrelse.. Og ofte voksne på jobben ikke gjør det, og har faktisk blitt bebreidet der for selv å gjøre det også!
 
Følger 48 timer. Den er og streng i barnehagen. Jeg overholder også 48 timersregelen for hun som går på skolen. Nekter å risikere å smitte andre, spesielt ikke nå før jul. :p Hva skal skolen gjøre, liksom? :p
 
Ja den holder vi.
Hvis det mangler 15-30 min på 48 timer er det mulig at jeg kan sende, men jeg vurderer det fra gang til gang.

Vi holder også feberfri dag i hovedsak.
Har også holdt hjemme rett før sykdom/feber bryter ut med stort hell. Særlig da hvis jeg merker at allmenntilstanden ikke er som den pleier. Da har vi sluppet unna langvarig sykdom som regel når vi har holdt de hjemme i forkant
 
Ja den holder vi.
Hvis det mangler 15-30 min på 48 timer er det mulig at jeg kan sende, men jeg vurderer det fra gang til gang.

Vi holder også feberfri dag i hovedsak.
Har også holdt hjemme rett før sykdom/feber bryter ut med stort hell. Særlig da hvis jeg merker at allmenntilstanden ikke er som den pleier. Da har vi sluppet unna langvarig sykdom som regel når vi har holdt de hjemme i forkant

Hva sier du til jobb da? Jeg blir hjemme med ett barn jeg tror kommer til å bli sykt?
 
Hva sier du til jobb da? Jeg blir hjemme med ett barn jeg tror kommer til å bli sykt?
Ja, det har jeg gjort. Kjenner jo ungene såpass at jeg kan se om de er i ferd med å blj syke.
Men de har som regel også da ligget rett oppunder 38 i temp, så selv om det ikke er feber så har de da 1 grad høyere enn normalt som regel.

Som regel sier jeg noe sånn som: jeg blir hjemme med ei/en som ligger tett opp mot feber, og allmenntilstanden er ikke helt på topp.

Enkelte ganger har også disse hjemmedagene falt på min fridag, og da er det jo greit.

Men jeg jobber i bhg selv, og kollegaene vet jo da hvordan det er å være barn og ikke være i god form i bhg.
I tillegg har jo da kollegaene merket at hvis vi er i forkant, så blir fraværsdagene mine færre fordi vi får et enklere sykdomsforløp.
Noen ganger har samboer og jeg også delt dagen, sånn at jeg er hjemme først, og samboer kommer hjem midt på dagen sånn at jeg kan ta siste vakt i bhg. Da har vi bare flyttet litt vakter.
Aldri vært noe stort problem.
 
Vi teller ikke timer. Spydde barnet sist mandag kl 8, så leverer jeg fint onsdag kl 7. HVIS barnet virker i form.

To dager er regelen her.
 
De er "strenge" ja, og godt er det, for det er et viktig tiltak i smittebegrensningen.
Vi overholder alle slike tiltak, for ellers kan vi skylde oss selv når skole og bhg sliter pga sykdom.
 
Ja overholder den. Yngste kan kaste opp pga annen sykdom men holder han fortsatt hjemme sånn i tilfelle. Vi har funnet ut at en medisinene til yngste hadde oppkast som bivirkning så han får den ikke lengre. Fikk på morran i går og kastet opp ca kl 21. Men vi har opplevd at foreldre i bhg ikke er så flinke til det. På avdelingen til eldste satt flere barn med bøtter. Sånt går ikke ann. Foreldre som tilfeldig vis er sykmeldt har holdt barna sine hjemme siden andre ikke klarer å holde 48 timers regelen. Blitt tatt opp flere ganger av bhg og fau sin Facebook side. Men hjelper fint lite.
 
Ja overholder den. Yngste kan kaste opp pga annen sykdom men holder han fortsatt hjemme sånn i tilfelle. Vi har funnet ut at en medisinene til yngste hadde oppkast som bivirkning så han får den ikke lengre. Fikk på morran i går og kastet opp ca kl 21. Men vi har opplevd at foreldre i bhg ikke er så flinke til det. På avdelingen til eldste satt flere barn med bøtter. Sånt går ikke ann. Foreldre som tilfeldig vis er sykmeldt har holdt barna sine hjemme siden andre ikke klarer å holde 48 timers regelen. Blitt tatt opp flere ganger av bhg og fau sin Facebook side. Men hjelper fint lite.

Jeg holder ikke jentungen her hjemme 48t hvis hun har kastet opp pga hun har fått i seg melk som hun ikke tåler.. Merker veldig fort forskjell på om hun er syk eller det er en reaksjon. Er det en reaksjon vurderer jeg på formen hennes.
 
Jeg holder ikke jentungen her hjemme 48t hvis hun har kastet opp pga hun har fått i seg melk som hun ikke tåler.. Merker veldig fort forskjell på om hun er syk eller det er en reaksjon. Er det en reaksjon vurderer jeg på formen hennes.
Ja den ser jeg. Men siden det har gått omgangssyken i bhg i over 1 mnd så ble han hjemme. Jeg er hjemme så gjorde ingenting. Hadde nok vurdert det mer hvis jeg ikke var hjemme og måtte på jobb. Yngste har også hatt store problemer med bhg start i mars når han var 2 år pga sykdommer som har gjort han ekstra sliten. Han har ikke trivdes der før han fikk operert bort en polypp. Han har også hovne mandler men ikke så mye at de vil ta dem. Operer for brokk 2 ganger og har refluks pga at magesekken ikke fordøyer maten som den skal. Han kan være mett i flere dager fordi det er fult i magesekken, det var medisiner mot magesekken som han reagerte på.
 
Vi følger 48 timers regelen. Lite jeg liker mindre enn å ha omgangssyke hjemme og da gjør jeg det jeg kan for at andre slipper.
 
Back
Topp