3 vil bli 4❤️

Blir litt oppgitt over meg selv nå, men klarte ikke å dy meg. Tok en test nå, og også den var negativ.... Det kan jo være at det er litt tidlig enda, men jeg belager meg nå på at vi må prøve igjen på nyåret engang. Jeg skal da prøve å overtale de til å sette inn to på neste ferskforsøk. Har nå hatt to innsett med såkalte perfekte egg, og blir 37 år i mars. Kan derfor ikke se noen grunn til at de ikke vil gi meg sjansen til å prøve med to egg!
 
Så lenge det er privat så trodde jeg ikke de ville sette inn to uansett jeg. Men er om deg, har tenkt tanken på at det kunne ha vært enfordel å få satt inn to. Men samtidig så ser jeg hvor sliten en venninne av meg er som har fått to. Jammen ikke et lett valg.
 
Så lenge det er privat så trodde jeg ikke de ville sette inn to uansett jeg. Men er om deg, har tenkt tanken på at det kunne ha vært enfordel å få satt inn to. Men samtidig så ser jeg hvor sliten en venninne av meg er som har fått to. Jammen ikke et lett valg.
Jeg har skjønt det sånn at det offentlige kan sette inn to når kvinnen er over 35 og har vært gjennom noen innsett uten å lykkes. Jeg skal i alle fall be de notere i journalen min at det er veldig ønskelig fra vår side. Det er ikke et enkelt valg nei, for tenker at det nok er en håndfull nok med ett barn om gangen;-) Selv om man setter inn to så er det ikke så stor sjans for å få tvillinger.
 
ah, forstår :) Da skal jeg ha det i bakhodet :)
 
Rugedag 11:
Har sovet dårlig for tredje natten på rad. Våknet ved 03.30 tiden og slet med å sovne igjen. Det er slitsomt når vekkerklokka ringer 6.30 da.. Jeg har hatt mensmurringer og ømme pupper i hele dag, akkurat slik det pleier å være rundt menstider. Er rimelig forberedt på negativ test i morgen, selv om håpet selvsagt er der.
Jeg fryser konstant, og føler meg småforkjølet. Kjenner at kroppen min er mentalt sliten etter den berg-og dalbanen denne rugetiden har vært. Det blir derfor godt å bare få et svar i morgen. Skulle det ikke gå, blir det godt med en liten pause før neste runde. Da skal jeg ha full fokus på trening og sunt kosthold i pausetiden!
Krysser fingrene for morgendagen:)
 
Rugedag 11:
Har sovet dårlig for tredje natten på rad. Våknet ved 03.30 tiden og slet med å sovne igjen. Det er slitsomt når vekkerklokka ringer 6.30 da.. Jeg har hatt mensmurringer og ømme pupper i hele dag, akkurat slik det pleier å være rundt menstider. Er rimelig forberedt på negativ test i morgen, selv om håpet selvsagt er der.
Jeg fryser konstant, og føler meg småforkjølet. Kjenner at kroppen min er mentalt sliten etter den berg-og dalbanen denne rugetiden har vært. Det blir derfor godt å bare få et svar i morgen. Skulle det ikke gå, blir det godt med en liten pause før neste runde. Da skal jeg ha full fokus på trening og sunt kosthold i pausetiden!
Krysser fingrene for morgendagen:)
Hvordan går det? Testet enda? :)
 
Rugedag 12(dommedag):
Det gikk dessverre ikke denne gangen heller:-( Jeg tok en test til morgen i dag som var negativ, så jeg var veldig forberedt på hvilken beskjed jeg skulle få da jeg tok den skumle tlf til riksen kl 14. Gråter noen tårer og synes nok en gang at livet er veldig urettferdig...
Det var heldigvis ikke like lang ventetid som sist, så det blir antagelig uttak i februar(uke 8). Så får vi bare håpe at alle gode ting er 3, da det blir mitt tredje innsett. Jeg ba forresten sykepleieren skrive i journalen min at vi har et veldig ønske om å sette inn to egg neste gang. Hun fortalte at de ikke gjør det hvis eggene er av topp kvalitet slik de har vært i mitt tilfelle. Hvis eggene imidlertid er litt sånn midt på treet kan man tilbys å sette inn to + ved fryseforsøk. Ved siste forsøk man har i det offentlige kan man få inn to... Vel vel, skulle av mange grunner ønske at vi var i det private, men vi får ta de forsøkene man får i det offentlige først.
 
Trist at testen ble negativ :( :(
Hvis man skal tenke litt positivt så vil det ved forsøk 2, ca 50% av oss som vil bli gravide og få et sprell levende barn :)
Hadde et regnestykke på det en gang. Vet ikke om du leste det, hvis ikke kan jeg se om jeg kan finne det igjen ;)
 
Trist at testen ble negativ :( :(
Hvis man skal tenke litt positivt så vil det ved forsøk 2, ca 50% av oss som vil bli gravide og få et sprell levende barn :)
Hadde et regnestykke på det en gang. Vet ikke om du leste det, hvis ikke kan jeg se om jeg kan finne det igjen ;)
Takk for oppmuntrende regnestykke:) Det trengte jeg i dag:) Mener jeg leste regnestykket ditt for en stund siden. Det er så deilig å få presentert litt positiv statistikk, i stedet for bare sånn 30 % sjans for å lykkes pr forsøk og sånn...
 
Ja de 30 % sjangsene virker så ufattelig små!
Neste gang er det suksses for oss begge!!! :D
 
Ok, da er jeg i gang med et nytt og bedre liv;) Alle kluter til for å lykkes nå! Jeg har googlet en del om hva som kan øke fertiliteten, og ser at det er godt dokumentert at å holde insulinnivået lavt er effektivt for å bli gravid. Grovkarbokosthold er herved innført, så nå går det i masse salat, grønnsaker, rent kjøtt/fugl/fisk og grovbrød mm. Skal prøve å holde meg til mat lagd fra bunn av, og kutte sukker og lyst hvete til et minimum! Blir godt å ta av noen kilo, samtidig som jeg kan øke sjansen for å lykkes. Ingen fråtsejul i år altså:p
 
Da er vi to som holder på med det ;)

Hvis savnet for potet, pasta og ris kommer sterkt så har jeg et par tips
Blomkål mos. Altså smelt 50g smør og kjær opp blomkålen og putt det i kjelen med smøret, ha det på svak varme slik at smørret ikke blir brutd. Ha på lokk og rør litt inni mellom, la det stå bli det blir mørt. Ta av platen, og bruk stavmikseren til du får en fin mos, tilsett salt og pepper etter ønske, kan også ha litt rømme eller fløte oppi, jeg har det ikke pga magen ikke er så glad i det. Denne mosen syns jeg er kjempe god, og en fin erstattning for poteter og potetmos. Kan også gjøre det samme med brokoli hvis du vil det, men den har litt mer smak. Og det beste av alt, det er lite karbohydrater i det = lavt insulinnivå ;)

Blir det savn på pasta Så kjøp en, Bruk ostehøvelen, på den måten får du tynne skiver, og fungerer fint som pasta,

Ris, da har vi blomkålen igjen. Bruk rasp og rasp blomkålen. Kok opp vann, ta det du har raspet oppi det kokene vannet, kokes 1 min bare, og vips har du ferdig ris :D
 
Så bra du er i gang med dette du og:)

Takk for tips! Blomkålmos har jeg prøvd, og det var kjempegodt:) Blomkålris har jeg derimot ikke prøvd før, så det skal testes:)
Det manglet et ord der du beskriver pastavarianten. Hva skal skives med ostehøvel?

Nå blir vi både slanke og lekre, samt øker sjansene! Yes altså;-)
 
Det er en ting som irriterer meg litt, og det er når andre "gir opp" på vegne av deg før du selv har gjort det... Da en kollega spurte meg i dag hvordan forsøket hadde gått og jeg forklarte at det var negativt spurte hun "har dere begynt å tenke alternativer?". Jeg skjønner at det ikke er vondt ment, og at det handler om lite kunnskap om assistert befruktning, men vi har tross alt bare vært gjennom første forsøk(to innsett da)... Det er 70 % som blir gravide i løpet av de 3 forsøkene man får i det offentlige, og vi har ikke tenkt til å gi oss enda. Vi kommer til å gå privat om vi ikke skulle lykkes på riksen. Adopsjon tar gjerne 2-3 år og hverken det eller bruk av donorsæd er aktuelt for oss. Vi ønsker et biologisk barn først og fremst, og tror ikke vi orker å gå igjennom en lang adopsjonsprosess etter en lang prøverørsprosess. Har bestemt meg for å være litt mindre åpen, og kommer ikke til å fortelle på jobb ved fremtidige forsøk. Merker jeg blir lett såret av små kommentarer, selv om jeg vet at den som spør ikke har vonde hensikter.
Vel vel, det var dagens utblåsning! Nå er det helg som gjelder:)
 
Det er en ting som irriterer meg litt, og det er når andre "gir opp" på vegne av deg før du selv har gjort det... Da en kollega spurte meg i dag hvordan forsøket hadde gått og jeg forklarte at det var negativt spurte hun "har dere begynt å tenke alternativer?". Jeg skjønner at det ikke er vondt ment, og at det handler om lite kunnskap om assistert befruktning, men vi har tross alt bare vært gjennom første forsøk(to innsett da)... Det er 70 % som blir gravide i løpet av de 3 forsøkene man får i det offentlige, og vi har ikke tenkt til å gi oss enda. Vi kommer til å gå privat om vi ikke skulle lykkes på riksen. Adopsjon tar gjerne 2-3 år og hverken det eller bruk av donorsæd er aktuelt for oss. Vi ønsker et biologisk barn først og fremst, og tror ikke vi orker å gå igjennom en lang adopsjonsprosess etter en lang prøverørsprosess. Har bestemt meg for å være litt mindre åpen, og kommer ikke til å fortelle på jobb ved fremtidige forsøk. Merker jeg blir lett såret av små kommentarer, selv om jeg vet at den som spør ikke har vonde hensikter.
Vel vel, det var dagens utblåsning! Nå er det helg som gjelder:)

Kjenner meg så godt igjen her! Folk som uttaler seg uten å ha peiling.. Dette er en av grunnene til at vi har valgt å holde det for oss selv (kun mine to søstre som vet). Uansett; dere får nok egne barn, må bare være tålmodige litt til (selv om det er j!!"#lig vanskelig ;-))..

God helg <3
 
Det var ostehøvel som manglet ja :)

Forstår så godt hva du mener! Og det er en av grunnene til at det ikke er mange som vet om de jeg har mistet, og at vi er på prøverør. Kun dere her, mine nærmeste venninner og sjefen min.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
I natt kom mensen, og som etter forrige forsøk er det kraftig blødning og store smerter:-(
Bra den endelig kom i alle fall. Jeg får det ikke til å stemme med uttak i uke 8 men... Får bare se hvordan det går. Kanskje blir det mars på meg. Nå er uansett fokuset en sunn livsstil, så en liten pause nå er helt greit!
 
Fare for at vi kommer tett innpå hverande på neste forsøk :)
Du i uke 8 og jeg i uke 12. Men litt variasjon den ene eller andre veien vil jo fort skje. Nå har jeg lang protokoll, så starter opp med nesespray i februar :)

Det er litt godt å få litt pauser mellom disse forsøkene. For de er veldig krevende! Holdt på å få sjokk da de sjekket blodtrykket mitt før jeg fikk sprøyta som skulle ordne opp. Så ja dette tar på!
Masse lykke til!!
 
Koselig å følge hverandre! Har en følelse at det kanskje blir mars på meg også. Neste gang skal vi lykkes begge to:)
Jeg skal også ha lang protokoll. Tenker de å gjøre noe annerledes for deg neste gang? Er det noe de kan gjøre for å minske risikoen for å abortere?

Ja, man trenger virkelig en pause mellom forsøkene. Det er en påkjenning for kroppen med alle medisiner og det mentale stresset.
Masse lykke til til deg også:)
 
Back
Topp