3 vil bli 4❤️

Skjønner godt at symptomjakten er i gang! Det er jo så spennende :) Kos deg med Love Actually! Fineste julefilmen!
 
Rudedag 3:
I dag har vi gått en lang tur i nydelig sol:) Tankene streifer støtt og stadig innom frøet i magen, og det veksler mellom negative tanker om at det sikkert ikke går til positive tanker om at denne gangen sitter`n! Skal prøve å vente med å teste til neste søndag, det er da to dager før den virkelige testdagen. Vi får se om jeg klarer å vente så lenge... Har ikke graviditetstester liggende denne gangen, så det kan gjøre det litt lettere å vente.
I kveld skal vi ha familiemiddag med svigerfamilien, så skal straks i gang med å bake cupcakes. La den neste uken rase avgårde:)
 
Rugedag 4:
Drømte at jeg fikk positiv test i natt. Jeg var så lykkelig!! Våknet med den beste følelsen i kroppen. Måtte det være et godt tegn;-)
Har vært og handlet litt julegaver i dag. Ble fristet til å kikke litt i en butikk med babyklær...Kikket på søte små bodyer mm og drømte meg helt bort:)

Det er vel i disse dager at egget eventuelt fester seg. Jeg har ingen symptomer bortsett fra at jeg er støl på sidene av magen ut mot ryggen. Aner ikke om det er et symptom engang... Det er uansett tidlig å kjenne noe, så jeg må bare prøve å være tålmodig.
 
Rugedag 5:
Det er forskjell i hvordan rugeperioden er etter fryseforsøk enn hva det er etter ferskforsøk. Sist var jeg kjempe oppblåst de første dagene etter uttak, deretter gikk det ned og magen ble normal igjen. Denne gangen var jeg ikke oppblåst de første dagene, men i går og i dag har jeg vært veldig oppblåst. Vet at det kan være et tidligtegn på graviditet, men også en bivirkning av crinone. Det har kommet lite rester av crinonen de første dagene, men i dag har det kommet litt lysebrune klumper ut... Det var også noen små brune rester på selve staven. Slimhinnene kan bli skjøre av progesteronen, så håper det bare er det. Ellers kjenner jeg at jeg er litt øm på siden av venstre bryst, men det er akkurat der jeg pleier å være øm i hver syklus... Humøret daler litt nå som jeg kjenner lite symptomer. Stølheten og luften i magen er det eneste som kan kalles symptomer. Får trøste meg med at mange som blir gravide ikke har symptomer så tidlig.
Det er veldig deilig å ha ferie denne uka, men samtidig gir det meg tid til å gruble og kjenne mye etter. Håper de neste dagene raser av gårde og at jeg sitter med en positiv test på søndag:)
 
Rugedag 6:
Fortsatt hold/støl i magen og murringer i korsryggen. I tillegg er jeg skikkelig frysepinn. Var på besøk hos svigerfar i kveld, og der satt jeg med et tykt pledd over meg og frøys hele tiden. Ellers har jeg ingen andre symptomer...
En kollega av mamma hadde drømt at jeg ble gravid, håper hun er sanndrømt!
 
Åååå dette er spennende!! :D :D Håper også hun kollegaen er sanndrømt! :D
 
Rugedag 7:
Dagene går så saaakte, og jeg begynner å bli så utålmodig............!!!! Klarer snart ikke denne ventingen mer! Magefølelsen svinger fra dag til dag(og nærmest fra time til time). I går kveld følte jeg meg gravid, mens nå har jeg en dårlig magefølelse igjen. Som under forrige forsøk som endte negativt så har jeg lite symptomer. Har jo aldri vært gravid, så vet jo heller ikke hvordan det kjennes ut. Vet at en del ikke har de store symptomene så tidlig, så slik sett kan det likesågodt hende at jeg er gravid som ikke... Blah, tankene går i spinn og veksler mellom positive og negative. Rugetiden er og blir den tøffeste delen av prosessen. De første dagene etter at egget er satt inn oppleves som litt magiske/koselige iom at man endelig er befruktet, men når dagene går så blir spenningen for stor. Har egget festet seg eller bare gått til grunne?? Dette er andre forsøk og begge ganger har i følge legen egget som har blitt satt inn vært perfekt. Hvorfor skulle det da ikke gå?? Nei, i dag har karusellen kjørt meg litt ned, så får jeg bare håpe at den i morgen kjører meg litt oppover igjen. På søndag skal jeg ta en test, og på tirsdag blir det blodprøve. Tvi tvi!
 
Under en uke igjen til hoved test dagen ;) wee :D
 
Rugedag 8:
Den dårlige magefølelsen har nå virkelig sunket inn, akkurat på rugedag 8 som i forrige forsøk... Jeg bare vet at jeg ikke er gravid:-( Ingen symptomer og ingen god følelse. Det er så ufattelig vondt. Jeg var så dum og tok en test i dag også, som selvsagt var negativ. Vet det er tidlig å teste, og at den antagelig hadde vært negativ uansett på rugedag 8, så det var bare unødvendig å teste..
Godt vi skal ut og spise og på stand up i kveld slik at jeg får noe annet å tenke på!
 
Huff, ingen god følelse. Men det er fortsatt veldig tidlig. Flere som ikke har fått positiv test før ruge dag 12. Så ikke gi opp håpet enda :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Usj, nei det er aldri noe gøy å være for tidlig på avtrekkeren, og en negativ test (selv om den er for tidlig som nå) vil alltid slå ut negativt sånn mentalt sett, som Lena sier, smør deg meg litt til tålmodighet ikke gi opp håpet! :) stooor trøste-klem! :)
 
Tidlig enda og masse håp enda! Ikke gi opp! masse håp! :)
 
Ååå, tusen takk for trøstende ord dere gode damer:) Er jo så emosjonell og uttafor i dag at jeg begynte å gråte igjen når jeg leste deres innlegg.. Det er så godt å få støtte fra andre som vet hva det vil si å gjennomgå assistert befruktning:) Takk!
 
Enig best å få trøst fra de som virkelig vet hva en går gjennom og rugetiden er fankern meg en emosjonell karusell tid!! Som liksom varer så ufattelig og altfor lenge ;) Håper du holder ut ennå noen dager :) Bra dere skal kose dere årntlig i kveld da :D :D
 
Rugedag 9:
I natt har jeg ligget våken i et par timer med mensmurringer. Av en eller annen grunn så tolket jeg det som positivt, og fikk en tanke om at jeg kanskje er gravid. Mensmurringer er jo et vanlig tidligtegn på graviditet, men kan selvsagt også bety at mensen er på vei... De tablettene(progynova) jeg går på skal visst hindre mens, så vil antagelig ikke få blødning før jeg slutter på de ved et evnt negativt forsøk. Har imidlertid lest at noen får mens før avsluttet medisinkur.
Har friskt i minne at jeg begynte å spotte på rugedag 9 ved forrige forsøk, så er stadig på do for å kikke på papiret...
I dag ligger jeg altså på sofaen med positive tanker. Det går håpløst opp og ned med meg i dette forsøket;-)
 
Denne gangen går det bra! Så krysser alt :D:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Lov til å ha bra og dårlige dager, denne karusellen er slitsom. Så bra du har positive tanker idag! Har trua på at det er noe inni der jeg! :)
 
Rugedag 10:
Også i natt har jeg sovet dårlig.. Våknet i 4.30 tiden av at jeg måtte opp å tisse, og etter dette fikk jeg ikke sove igjen. Har hatt mensmurringer i magen og øm korsrygg i natt også. Kan det virkelig være at det er noe på gang? Har også hatt noen sinnsyke drømmer de siste nettene(når jeg først har sovet). Blir litt redd for å tro/håpe for mye, for da blir skuffelsen på tirsdag desto større, men jeg har fortsatt den gode magefølelsen som jeg hadde i går!
Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å teste i dag, men jeg droppet det. Det kan fortsatt være for tidlig for utslag, og man blir så unødvendig deppa av negative tester. Tenker heller å ta en test på tirsdag morgen før jeg skal ta blodprøven. Dette rett og slett fordi jeg vil vite svaret før jeg ringer til riksen på ettermiddagen. Da er jeg mer mentalt forberedt om det skulle bli en negativ beskjed igjen...
Nå må det ordnes i leiligheten før svigerfar kommer på middag. God søndag:)

*Tenk om jeg kunne få den beste julegaven noen sinne i år*
 
Back
Topp