3 vil bli 4❤️

Da har jeg fått lest meg opp på dagboken din. Faktisk så skunne vi nesten ha startet sammen. For jeg kunne ha startet opp med en gang i august, men siden jeg skulle på ferie til jordan ville de vente til jeg hadde kommet tilbake. Men vi begge går på riksen, selv om vi ikke har samme lege :)

Ikke lenge til november nå til du kan starte opp igjen :)
 
Hyggelig at du er inne og leser:) Skulle du egentlig startet i august du også ja! Har du en fast lege på riksen? Jeg er inne hos forskjellige hver gang jeg er der.. he he. Jeg føler meg godt ivaretatt der, selv om man liker noen bedre enn andre. Da jeg var til uttak og innsett var det overlegen som var på jobb. Han var en koselig mann:)

Det går fort til november nå ja. Jeg har mensen nå, så ved neste mens begynner jeg på tablettene. Jey:)

Går det fortsatt fint med stikkingen og har du sluppet unna bivirkninger?
 
Kanskje jeg bare har hatt flaks. For har vært hos en og samme lege to ganger :) Men han er en litt surrekopp, selv om han er hyggelig :)
Vi får nå se når jeg skal ditt til fredag på UL om jeg møter på samme lege da eller ikke :)

Stikkinga går lettere og lettere :) Har hatt noen bivirkninger av sprayen, men sprøytene har døyvet det en del. Nå bare murrer det i eggstokkene og det bør jo egentlig være et godt tegn :) Bare 4 sprøyter til før UL nå :D
 
Da har du nok hatt flaks:) Lykke til på ultralyden på fredag da!!
Godt bivirkningene har gitt seg litt med sprøytene, det er jo ofte slik!
 
Takk :)
 
Da har jeg vært på apoteket og kjøpt tablettene og dispril, så nå er jeg klar for neste forsøk! Venter mens om ca 2 uker og da starter vi igjen:) Godt at det er fryseforsøk denne gangen! Mye mindre medisiner og alt tar kortere tid. Innsett av egg siste uka i november. Håper begge eggene overlever, da får vi nemlig lov til å sette inn begge! Tenk om vi fikk tvillinger a:) *Drømme*
 
Åååå, jippi!! SÅ godt å høre at nå er det snart dags for nytt forsøk igjen, da går plutselig tiden fort!! :D Hvordan er det med fryseforsøk egentlig? Hvilke medisin og når starte og hvor lenge? :):)
 
Fryseforsøk kan gjøres på to måter: 1) I naturlig syklus. Da brukes ingen medisiner, men man tester etter eggløsning daglig. 2) Styrt syklus(som jeg skal ha)- Man starter på tabletter på 1. mensdag og bruker disse i ca 12-16 dager. Man følges opp med ultralyd og eggene blir satt inn på riktig tidspunkt. Timing er visstnok veldig viktig. Det er ca 60-70 % av de fryste eggene som overlever opptining, så det er mange spenningsmomenter også her. Etter innsett bruker man progesteronstøtte som ved fersk forsøk. Gleder meg til oppstart nå ja:)
 
Ikke lenge igjen til det blir skikkelig spennende :)
Får jeg egg på frys, så tror jeg at jeg vil prøve det samme som deg, styrt syklus.

I steden for dispril kan du jo prøve å argumentere for at de skal gi deg blodfortynnende på sykehuset. De var veldig hjelpsomme da en hormonel lena var der på fredag :D Da fikk jeg resept både tabletter og sprøyter som jeg kunne begynne med når jeg får innsett til lørdagen, i steden for først å starte opp når de har fått positiv test, som de normalt sett gjør.Egentlig har jeg mest lyst til å starte med tablettene fortest mulig, for i følge det jeg har lest, så vil det være positivt å starte to uker før innsett. Men tørr ikke i forhold til egguttak, forsto det også slik at det vil heller ikke sykehuset at jeg skal gjøre pga at det da vil blø mer
 
Jeg har lenge vært i tenkeboksen ift om jeg skal prøve dispril eller ikke, og har vel enda ikke landet heelt på svaret;-) Jeg har aldri vært gravid før og dermed aldri mistet, men har lest at en del bruker 1/4 tbl dispril daglig da dette kan gjøre at egget fester seg lettere og ikke minst at spiren klamrer seg fast. Tror ikke de gir blodfortynnende sprøyter til de som ikke har abortert tidligere. Jeg hadde ikke kommet til å bruke dispril under ferskforsøk, men tenker at jeg ikke har så mye å tape under fryseforsøk. Sjansen for graviditet er dessverre litt mindre ved frys. Hva ville du gjort om du var meg?
 
Sprøyter vil du nok ikke få, det får man kun når det er påvist at man har forøyet fare for blodpropp. Men i følge en venninne så er de mye mer villig til å skrive ut resept på blodfortynnende tabletter. Og de tablettene jeg har fått, som er den laveste dosen man kan få, tilsvarer 1 tablett med dispril. Forstår at det kan være vanskelig å argumentere for å få blodfortynnende for deg, og å ta dispril fungerer jo like bra! Du har jo ingen ting å tape på å prøve med dispril, så det er jo bare å prøve og se :) Og du vil jo fort lege merke til om kroppen ikke setter pris på det, slik som halsbrann, magesmerter og slikt. Så hvis du hører etter hva kroppen har så si hele veien, så kan jeg ikke se at det skulle være noen fare med å prøve :)
 
Ok, jeg visste ikke at man kunne få resept på noen tabletter. Svaret ditt beroliget meg i alle fall om at jeg kan ta dispril uten bekymring. Jeg har som du sier ikke noe å tape på å prøve:)
 
:) :)
 
Kjenner på kroppen at nytt forsøk er rett rundt hjørnet;-) Tenker mye på forsøk om dagen og blir varm om hjertet hver gang jeg ser en baby! Håp og forventninger er på vi til å bygge seg opp igjen, og spenningen stiger. Medisinene er jo i hus, så mensen kan bare komme. Det er nok enda et par uker til den kommer, men det skal bli utrolig godt å begynne på medisinene. Håper så inderlig at begge de fryste små embryoene våre overlever opptining. Sitter av og til å tenker på det... at rett borti her på riksen ligger våre to potensielle babyer i en fryser. Både rart og koselig å tenke på.
Preget av takknemlighet for at vi har egg på frys og at vi fortsatt er på 1 forsøk i den forstand, og kiling i magen av tanken på at jeg en dag kan bli gravid. Når jeg leser på barn i magen forumet ser jeg jo at en del blir gravide ved hver mndgruppe, så det er jo håp om at det vil lykkes for oss også en dag! <3
 
Såå herlig lesning, at håpet og gleden stiger frem mot fryseforsøk nå!! :D Håper tr kommer myye tidligere enn forventet hihi :D :D Er helt magisk å tenke på at potensielle babisser "ligger på frys" i nærheten hehe :D <3 <3
 
Bare en ukes tid til mensen kommer og oppstart medisiner! Har sjelden gleda meg så mye til mensen som nå...;-)
Tenker ikke på annet om dagen, så denne uka må gå fort:)
 
Åååh det går jo fort som fy!! :D
 
Åååh det går jo fort som fy!! :D
Ja, håper det!
Håper det går greit med deg tross negativ test! Det er fryktelig vondt, men snart kommer en ny sjanse og da er det din tur:) Vet du når dere får starte opp igjen?
 
Ja, den svei litt, at det var negativ... men, det går forsåvidt helt fint, men alt falt enda mer og en god del i grus når jeg fikk beskjed fra ivf at vi ikke får starte opp igjen før februar... var fullt før den tid, og 3 mnd er fælt mye å vente, det skal bli en bra prøvelse dette! :( må bruke tiden fornuftig tenker jeg, fokusere på helse og trening, heldigvis går hele desember vekk med koselige juleting... du har jo vært gjennom den ventetiden, hvordan har det gått å vente så lenge? Du har jo skrevet, men jeg spør rett og slett en gang til :)
 
Ja, den svei litt, at det var negativ... men, det går forsåvidt helt fint, men alt falt enda mer og en god del i grus når jeg fikk beskjed fra ivf at vi ikke får starte opp igjen før februar... var fullt før den tid, og 3 mnd er fælt mye å vente, det skal bli en bra prøvelse dette! :( må bruke tiden fornuftig tenker jeg, fokusere på helse og trening, heldigvis går hele desember vekk med koselige juleting... du har jo vært gjennom den ventetiden, hvordan har det gått å vente så lenge? Du har jo skrevet, men jeg spør rett og slett en gang til :)
Ånei, så utrolig kjedelig at du må vente så lenge:-( Jeg vet veldig godt hvordan det er å få en sånn beskjed... Først negativ test, og deretter måtte vente lenge før nytt forsøk. Man er liksom så klar for å starte opp igjen med en gang! Selv om jeg har klaget litt her inne om hvor lang ventetiden har vært, har det samtidig gått veldig fort. Tenk hvor fort 3 mnd egentlig går! Det er fint å fylle tiden med verdifulle ting, og prosjekter som å trene og spise sunt er i alle fall bare positivt:) Kanskje er det også slik som mange sier at kroppen har godt av å hente seg litt inn igjen og, slik at den er klar til å ta i mot et nytt egg! Håper mnd bare vil rase avgårde for deg! God klem
 
Back
Topp