<3 1+1=4 <3

Gratulerer med 10 uker! Fantastisk :) Ikke lenge til neste ultralyd, den kommer til å gå kjempebra :D Det ryktes forresten i min omgangskrets at svangerskap nr.2 er verre enn svangerskap nr.1. Vet ikke om det er sant, men kan kanskje ligge noe i det? ;)
 
10 uker allerede!? Det går fort med deg og må jeg si! :D gratulerer med milepælen! ;) dette går nok helt fint skal du se!

Fort!?!! Jeg må si meg sterkt uenig, haha :p Men tusen takk, MI88! Veldig hyggelig at du stikker innom :) Formen din fin??
 
Gratulerer med 10 uker! Fantastisk :) Ikke lenge til neste ultralyd, den kommer til å gå kjempebra :D Det ryktes forresten i min omgangskrets at svangerskap nr.2 er verre enn svangerskap nr.1. Vet ikke om det er sant, men kan kanskje ligge noe i det? ;)

Gode deg <3 Takk!! Håpet er der, det er ikke noe å si på ;)
Jeg slenger meg på det ryktet!! Men det kan godt hende at jeg rett og slett har glemt, er tross alt snart 4 år siden :p
 
Fort!?!! Jeg må si meg sterkt uenig, haha :p Men tusen takk, MI88! Veldig hyggelig at du stikker innom :) Formen din fin??
Hehe! Man syns ikke det går like fort selv nei! :p må jo snike litt vettu, er jo så nysgjerrig! :D
Formen min er upåklagelig! 15 uker i dag å magen vokser som bare det! :D går å teller dager til oul nå! Virker som en evighet til!! :p
 
Hurra for 10 uker! :D Og du visste vel sikkert at det sies at 10 uker er den nye 12 uker? :p Men det føltes likevel litt tryggere å ha passert 12 uker!
 
Hehe! Man syns ikke det går like fort selv nei! :p må jo snike litt vettu, er jo så nysgjerrig! :D
Formen min er upåklagelig! 15 uker i dag å magen vokser som bare det! :D går å teller dager til oul nå! Virker som en evighet til!! :p

Hehe! Det kan jeg tro :) Håper tiden går fort for oss begge :D
 
Hurra for 10 uker! :D Og du visste vel sikkert at det sies at 10 uker er den nye 12 uker? :p Men det føltes likevel litt tryggere å ha passert 12 uker!

Hehe! Jeg blir vel uansett ikke "fornøyd" for jeg har født :p Men ja, hurra :D
 
15+0

Nå er det jammen lenge siden jeg har oppdatert her inne. Tenk at jeg i dag er 15+0 :D Får vel kanskje oppsummere litt...
Fredag 20. februar var vi på nok en UL. Alt så veldig fint ut og den lille ble målt til 5,9 cm, tilsvarende 12+2, perfekt med andre ord <3 Det var naturligvis en stor lettelse :D Og da var det bare å slippe katta ut av sekken til resten som ikke visste det. Mange som visste at vi mistet i høst, så tilbakemeldingene var varme og alle hjerter gleder seg!! <3

Jeg lovte meg selv at jeg skulle senke skuldrene etter den siste UL, men som forventet så har de senkede skuldrene latt seg vente på... Jeg klarer det stadig ikke, men det har blitt vesentlig bedre!! Nå klarer jeg tilogmed å snakke om tiden fremover og vi har begynt sånn smått og tenke på hvordan vi skal gjøre ting her hjemme osv... Og bare det hjelper! Da blir jeg litt "tvunget" til å forestille meg livet som tobarnsmor, og da blir det mer virkelig og da følger ofte noen små sommerfugler i magen <3

Og mens det er snakk om sommerfulger så er jeg ganske sikker på at jeg kjenner liv og har kjent liv de siste par ukene. Det er fremdeles veldig svakt, men veldig kjent! Gleder meg veldig til bevegelsene blir sterkere og mer regelmessig, for foreløpig er det ikke daglig, men neeeesten :) Naturlig at jeg ikke kjenner noe de dagene som er travle. Men dette er gøy! Og dopler`n kommer frem 1-2 ganger i uka. Jeg vet ikke hvordan dette hadde vært hvis jeg ikke hadde hatt den dopleren. Det hadde blitt veldig dyrt med UL i lengden :p

Formen er nå stigende. Men det er bare så vidt. Begynte å spy 13+2 av alle ting! Uke 13 og 14 var ille! Nå har jeg merket en tendens til at kvalmen gir seg og det er så utrolig deilig!! Ikke minst så hjelper det så innmari at det er så fint vær og at det er lyst så lenge. Blir nesten litt euforisk hver gang jeg ser ut vinduet og blir blendet av sola, hehe :D

Jobben vet det også nå, og jeg fikk klemmer og gratulasjoner :) Har jo ikke vært borte en eneste dag, så det skulle bare mangle :p Jobber fremdeles tredelt, og fortsetter med det så lenge det går greit.

Var på andre svangerskapskontroll i går, for å få svar på blodprøvene jeg tok og for å lytte etter den lille. Det som var bra var at blodtrykket hadde gått ned igjen. Det som ikke var så bra var at jeg hadde gått ned i vekt og stoffskifteprøvene viser at jeg har en tendens til høyt stoffskifte. Det kan forklare at jeg har gått så veldig ned i vekt det siste året, før jeg ble gravid, og at jeg har vært så sliten. Men igjen, så kan dette komme av graviditeten... Det får jeg jo aldri vite, men det skal følges opp med nye blodprøver og noen uker. Litt spent merker jeg, selv om det absolutt ikke er den verste diagnosen, men det er jo det å få en diagnose som aldri er noe særlig gøy...

Altså, når jeg ikke har skrevet på mange uker så blir det langt :p Spennende og fin tid vi går inn i... Påsken om ikke så lenge og OUL rett etter det, fredag 10.april, vips så er vi halvveis :p :D :D


HURRA FOR 15 UKER!!!

:D :D :D
 
Hei. Leste dagboken din nå, og hvordan går det med deg/dere?

Hei! Shit, det er så lenge siden jeg har skrevet her inne! Skal prøve og oppdatere, men kort fortalt så er absolutt alt bra :) Ikke veldig glad i gå gravid, vil helst ha vært i mål med premien i armene for lengst :p Men alt er bra, takk som spør :)
 
Hei! Shit, det er så lenge siden jeg har skrevet her inne! Skal prøve og oppdatere, men kort fortalt så er absolutt alt bra :) Ikke veldig glad i gå gravid, vil helst ha vært i mål med premien i armene for lengst :p Men alt er bra, takk som spør :)
Så godt å høre! :) Når er termin?
 
Hallo! :) Hvordan går det med deg? Nå er det ikke lenge igjen! :D
 
Hallo! :) Hvordan går det med deg? Nå er det ikke lenge igjen! :D

Hei du!!

Formen er gravid, la oss bare si det, men klarer å holde liv i hverdagen (les: jeg jobber og mannen styrer hjemmet ved siden av jobb), så da skal jeg ikke klage :p Men etter en veldig slitsom uke på jobb, så er det mulig at hverdagen skal forandre seg litt, magen blir jo ikke akkurat mindre med det første :p 32+1 i dag, snart en kalendermåned igjen til permisjon! Den lille vokser og er så aktiv at jeg ikke trenger å bekymre meg for at hun har det bra, og det er godt!

Hvordan går det med deg??
 
34+4, offisielt høygravid <3

Herlighet så dårlig jeg har vært til å oppdatere denne dagboken i dette svangerskapet... Har bare ikke hatt tid og overskudd. Mye av det som er annerledes denne gangen er jo at lillemann er en stor del av hverdagen og da går tiden, men det er fint det og :) I tillegg til at vi nå bor i et hus vs leilighet sist, og man har jo alltid ting man kan gjøre i eller med huset :p

Siden sist, som nesten er et halvt svangerskap siden :p , har vi vært på OUL. Det ble en veldig fin opplevelse hvor den lille samarbeidet godt meg jordmor og siste seg fra alle kanter. Alle organer var tilstede og tilsynelatende velfungerende! Vi fikk tilogmed litt tid på slutten til å beundre den lille, som forøvrig viste seg å være en lillesøster. Mannen gråt og jeg klødde meg litt i hodet... Trodde jeg ikke hadde tenkt så veldig på det med kjønn, men jeg tror da at jeg egentlig trodde at det var en gutt. Men med det sagt, jente eller gutt, ingen betydning!

Men det viser seg at alle rundt oss hadde gjort seg opp tanker om dette. "Nå må du vel være glad", "nå må du vel være fornøyd med en av hver".... Mulig det har vært mye hormoner involvert, men jeg merket at jeg blir litt lei meg når folk slenger ut sånne kommentarer. For det høres ut som om jeg ikke hadde blitt glad hvis det viste seg å bli en gutt, tror virkelig folk det om meg og oss?? Dette må jeg innrømme satte en liten demper på at vi skal være så heldige å få en frisk og fin baby, all folkuset på kjønnet. Begynte tilogmed å unngå og si kjønnet for jeg orket ikke flere sånne kommentarer. HVIS jeg skulle bli gravid igjen, så vet jeg ikke om jeg i det hele tatt har lyst til å vite kjønn.

Svangerskapet til nå har vært tungt. Fysisk og psykisk. Mange bekymringer og mye plaget av tett nese som medfører lite søvn, vondt bekken... Men hadde ikke en eneste sykedag frem til uke 33 hvor jeg trappet ned med 40% av stillingen min. Ikke lett å jobbe på en så travel og fysisk avdeling med en allerede så stor mage. Får stadig kommentarer på jobb om at nå må jeg starte permisjon snart vel, eller hei, termin må jo være i morgen.. Jaja, vet jeg er stor:rolleyes: Ikke hadde jeg opptjent ferie heller, så det ble det ikke noe av... Per dags dato har jeg kun fire jobbdager igjen før permisjon, shit... Er så glad i jobben min og kommer til å savne den, i hvertfall frem til jeg føder og får fokuset et annet sted :p

Jeg tror ikke at jeg virkelig klarer å ta over meg at vi skal få et barn til. Det er faktisk under 6 uker til termin og vi har omtrent ingenting klart. Sist koste jeg meg så mye med å skrive lister, planlegge innkjøp, designe barnerommet... Denne gangen....tja, har sett litt igjennom de klærne vi har fra lillemann, kjøpt inn en seng som skal stå ved siden av sengen vår og et stellebord... Kjøpt inn noen få plagg. Føles som om det er en evighet til termin, men tror jeg må begynne å gjøre ting klart.

P.S. Jeg skjønner ikke at jeg kan bli større enn hva jeg er nå, det kan ikke være fysisk mulig!!o_O
 
34+4, offisielt høygravid <3
Herlighet så dårlig jeg har vært til å oppdatere denne dagboken i dette svangerskapet... Har bare ikke hatt tid og overskudd. Mye av det som er annerledes denne gangen er jo at lillemann er en stor del av hverdagen og da går tiden, men det er fint det og :) I tillegg til at vi nå bor i et hus vs leilighet sist, og man har jo alltid ting man kan gjøre i eller med huset :p

Siden sist, som nesten er et halvt svangerskap siden :p , har vi vært på OUL. Det ble en veldig fin opplevelse hvor den lille samarbeidet godt meg jordmor og siste seg fra alle kanter. Alle organer var tilstede og tilsynelatende velfungerende! Vi fikk tilogmed litt tid på slutten til å beundre den lille, som forøvrig viste seg å være en lillesøster. Mannen gråt og jeg klødde meg litt i hodet... Trodde jeg ikke hadde tenkt så veldig på det med kjønn, men jeg tror da at jeg egentlig trodde at det var en gutt. Men med det sagt, jente eller gutt, ingen betydning!

Men det viser seg at alle rundt oss hadde gjort seg opp tanker om dette. "Nå må du vel være glad", "nå må du vel være fornøyd med en av hver".... Mulig det har vært mye hormoner involvert, men jeg merket at jeg blir litt lei meg når folk slenger ut sånne kommentarer. For det høres ut som om jeg ikke hadde blitt glad hvis det viste seg å bli en gutt, tror virkelig folk det om meg og oss?? Dette må jeg innrømme satte en liten demper på at vi skal være så heldige å få en frisk og fin baby, all folkuset på kjønnet. Begynte tilogmed å unngå og si kjønnet for jeg orket ikke flere sånne kommentarer. HVIS jeg skulle bli gravid igjen, så vet jeg ikke om jeg i det hele tatt har lyst til å vite kjønn.

Svangerskapet til nå har vært tungt. Fysisk og psykisk. Mange bekymringer og mye plaget av tett nese som medfører lite søvn, vondt bekken... Men hadde ikke en eneste sykedag frem til uke 33 hvor jeg trappet ned med 40% av stillingen min. Ikke lett å jobbe på en så travel og fysisk avdeling med en allerede så stor mage. Får stadig kommentarer på jobb om at nå må jeg starte permisjon snart vel, eller hei, termin må jo være i morgen.. Jaja, vet jeg er stor:rolleyes: Ikke hadde jeg opptjent ferie heller, så det ble det ikke noe av... Per dags dato har jeg kun fire jobbdager igjen før permisjon, shit... Er så glad i jobben min og kommer til å savne den, i hvertfall frem til jeg føder og får fokuset et annet sted :p

Jeg tror ikke at jeg virkelig klarer å ta over meg at vi skal få et barn til. Det er faktisk under 6 uker til termin og vi har omtrent ingenting klart. Sist koste jeg meg så mye med å skrive lister, planlegge innkjøp, designe barnerommet... Denne gangen....tja, har sett litt igjennom de klærne vi har fra lillemann, kjøpt inn en seng som skal stå ved siden av sengen vår og et stellebord... Kjøpt inn noen få plagg. Føles som om det er en evighet til termin, men tror jeg må begynne å gjøre ting klart.

P.S. Jeg skjønner ikke at jeg kan bli større enn hva jeg er nå, det kan ikke være fysisk mulig!!o_O

Heisann! Hvordan går det med deg? :)
 
Jeg snek på fødelisten i september og så deg der :D Gratulerer så mye med den lille jenten❤️❤️
 
Heisann! Hvordan går det med deg? :)

Hei du!!

Herlighet, sorry for treigt svar! Men alt er veldig bra! I hvertfall nå som jeg har født :p Ble noen tunge dager over termin der og hun kom først 10 dager over, men alt er jo glemt i det sekundet man ser lille nurket <3

Hvordan går det med deg og den lille??
 
Hei du! Nå har du vel født? :D håper alt er bra med dere!

Hei!

Ja, NÅ har jeg født :p Men hun kom altså ikke før 10 dager over termin, var redd jeg skulle bli kronisk gravid :p Du er vel ikke langt unna den oh, store datoen du heller! Hvordan er kroppen og tanker om fødsel??
 
Back
Topp