⭐ IMK uke 32 og 33 ⭐

Det lurer jeg på også. Når vet man egentlig hvor mange dpo man er. For er vel gjerne forskjellig fra person til person når egget slippes iforhold til positiv test?
Premom regner ut det :knegg: jeg er 1 dpo i morgen tar jeg utgangspunkt i. Ikm 18 og da er det 14 dpo, for slik jeg har skjønt så kommer tr alltid 14 dager etter EL?

her ble jeg og mannen enig i at vi skal vente med å teste til 18.august. Men jeg kommer til å følge med på tappen, den pleier å åpne seg 3 dager før ikm, gjør den ikke det så er det sannsynlig for at jeg da er gravid. :signs003

2 aksjer lagt inn i dag :smiley-angelic003p

Da er jeg 99% sikker på at el er i dag! Mer slim :smiley-bounce015

så da:

Mymelen-33-B3-PP1 (etter SA, PP 2 ellers)-EL4.8-IKM 18.08

fy søren, nå er det den lange ventingen til 18.08 da! Første skoledag for kidsa etter ferien å:smiley-ashamed004 går fort! Må bare være flink å aktivisere meg før det, ellers går det tregt!

hvordan går det med dere i DPO land?
Da har jeg flytta på deg :happy: Så da håper jeg dagene går fort for deg :happy093.
Ellers så kan jeg meddele at det går veldig treigt men i dag har det gått fort synes jeg.
I dag er jeg bare rart vondt i puppene vet ikke hvordan jeg skal forklare det men den er vonde på undersiden å harde men om jeg klemmer på de så gjør det ikke vo dt men dem.er harde inni :schocked028
Åsså tog jeg en tidelig g-test den var blenda men er 6 dpo så bare idioti å ta en men måtte bare blir så test gal :laughing001:laughing005
Ellers er jeg øm å føler meg feit i nedre del av magen :taunt014

Spennende. Har du link til den? :joyful:

Kinesisk fødselskart viser jente hver måned frem til November. :hilarious: Litt morsomt siden det har stemt på mine 3. Ser jo at det ikke gjør det for alle. Så blir jeg gravid før November blir det spennende. :joyful:
Synes sånt er såååå spennende:computer005
Når jeg var gravid i 2018 viste det jente å det var det også men måtte ta abort i uke 21 pga ikke levedyktig utenfor meg pga (triploid) sykdom

Jeg tester ikke før IKM :p
Orker ikke styret, selv om det så klart er fristende. Jeg eelsker å tyde andre sine streker, men ikke mine egne haha! Så jeg tar først en test når jeg kan være sikker på svaret :) Eller til tanta dukker opp

Hadde jeg bare hatt den viljestyrken:hilarious:

Noen som kjenner «symptomer»? jeg er egentlig ikke en person som leter etter symptomer i dpo-land da jeg har mye av det samme når det nærmer seg mensen uansett, men i dag har jeg slitt såå med bekkenet. Denne følelsen har jeg ikke kjent på siden jeg gikk gravid sist. I første svangerskap kom det i uke 30 ca og ble gradvis værre, i andre svangerskap kom det i uke 13 og ble etterhvert så uutholdelig at jeg nesten ikke kunne gå eller reise meg. Kan vel ikke få bekkensmerter 4 dpo?!? :dance018

Kjenner ikke symptomer, men har ikke fått menssmerter enda. Det får jeg alltid noen dager i forveien, men jeg er så dårlig på å notere ned disse på Premom, så aner ikke når det bruker å starte. Mulig det bare er for tidlig:angelic: er forøvrig øm i brystene, men det bruker jeg å være før mens uansett :p

aner ikke med 4dpo, men kanskje liiitt tidlig dersom egget ikke fester seg før rundt 6dpo? :D

Synes sånt er såååå spennende:computer005
Når jeg var gravid i 2018 viste det jente å det var det også men måtte ta abort i uke 21 pga ikke levedyktig utenfor meg pga (triploid) sykdom
Da er vi 2 som har opplevd triploid :sorry:
Og da stemte kinesisk her også med at det var jente.
Men vi fant utav det tidligere, så hadde senabort i uke 15..

Vi trodde alt var fryd og bare glede når vi var på ultralyd i uke 11+6, men da ble jeg satt tilbake til 11+0. Det kunne vært normalt, men når jeg da var på UL igjen 13+5 (skulle vært 14+4 i følge mens) ble jeg satt ytterlig 3 dager tilbake, og de fant funn av cyster i hjernen, væske i nakkefold, utposning på navlesnor, inndratt hake og stor panne. De trodde det kunne være trisomi 18, så vi tok abort når jeg skulle vært 15uker. Fostervannsprøven kom tilbake med svar om at lille frøkna mi hadde Triploid, som er 3 kromosomsett av alle, og uforenelig med liv. Heldigvis ikke arvelig, bare ekstrem uflaks og normalt sett ville det nok vært en spontanabort, bare at her var det så mye avvik at kroppen ikke fattet det :)

men det går bedre nå, bare håper vi klaffer igjen fort!

krysser fingrene for at du slipper mensen da og at du blir gravid igjen nå og går ett fullverdig svangerskap i 9 mnd :Heartred
Det har jeg også vært. Bortsett fra jeg slet med mye smerter å var mye inn å ut av sykehuset å den fant ingen feil ved forster før uke 20 når jeg var på ordinær ul. Var helt forferdelig beskjed så måtte jo føde på normal måte å se henne lide av oksygenmangel for var ikke Lunde nok til å puste å alt for tidelig for sånne refleksjoner men likevell det var noe som gjorde det vanskelig på lang stund å prøve igjen men nå er jeg klar for å sette igang en ny runde med mye oppfølging :Heartred

Håper du også får masse bra oppfølging så vi slipper oppleve sånt igjen :Heartred:Heartred:Heartred

Har skikkelig ømme pupper I kveld, tar det som at el har vært. Er enten 1 dpo(premom) eller så var el i dag. Føler egentlig at den kan ha vært i dag.Tappen gikk fra å være langt oppe til å komme lenger ned og utfloden har endret seg veldig i dag, fra glatt til litt mer milky/lotion. Sorry for tmi:laughing002

Kjenner ikke symptomer, men har ikke fått menssmerter enda. Det får jeg alltid noen dager i forveien, men jeg er så dårlig på å notere ned disse på Premom, så aner ikke når det bruker å starte. Mulig det bare er for tidlig:angelic: er forøvrig øm i brystene, men det bruker jeg å være før mens uansett :p

aner ikke med 4dpo, men kanskje liiitt tidlig dersom egget ikke fester seg før rundt 6dpo? :D
Egget fester seg ikke i livmor før 7-9 dpo føre det er det i egglederen å gogjør seg :bookworm:

Det har jeg også vært. Bortsett fra jeg slet med mye smerter å var mye inn å ut av sykehuset å den fant ingen feil ved forster før uke 20 når jeg var på ordinær ul. Var helt forferdelig beskjed så måtte jo føde på normal måte å se henne lide av oksygenmangel for var ikke Lunde nok til å puste å alt for tidelig for sånne refleksjoner men likevell det var noe som gjorde det vanskelig på lang stund å prøve igjen men nå er jeg klar for å sette igang en ny runde med mye oppfølging :Heartred

Håper du også får masse bra oppfølging så vi slipper oppleve sånt igjen :Heartred:Heartred:Heartred
Det er ett forferdelig tap, og jeg er glad jeg fant utav det såpass tidlig. Her gikk fødselen greit, måtte føde på gynekologisk avdeling og fødte i ett bekken i doen.. men alt i alt en «fin» opplevelse av ett mareritt.
Vi bestemte oss for å vente en mens eller 2, og begynte prøving for en måned siden og jeg fødte 21.04.21 :) håper jeg er gravid igjen før termindato (16.10.21) eller i hvert fall til bursdagen hennes neste år :dummy:

Skal få god oppfølgning, men velger en del ultralyder privat også. Med en gang jeg blir gravid, skal legen henvise meg til sykehuset for ul i uke 8 og kub- i uke 12-13 :) så tar jeg ul hos privat innimellom der og hyppige samtaler med jordmor også :) håper at det skal klaffe nå og at vi får vår maibaby:rolleyes::oops:

får du god oppfølging? :angelic:

Da er vi 2 som har opplevd triploid :sorry:
Og da stemte kinesisk her også med at det var jente.
Men vi fant utav det tidligere, så hadde senabort i uke 15..
Uansett hvordan man ser på den sykdommen så.er det bare trist men på en måte godt dem fant det ut før på deg for var ingen god følelse å måtte føde ei lita jente som plutselig lå i hendene mine ikke store jenta men stor nok til å se ut som ett menneske i miniform å det var bare helt forferdelig viste ikke om jeg skulle beskytte henne eller gi henne fra meg var liksom helt fra meg over hele greia... uff bare tangen over at andre der ute har opplevd det samme er bare helt forferdelig men nå skal vi tenke posetive tanker på at det går bra denne gangen å masse dady støv dine veier :Heartbigred

:anyone
Da er jeg 99% sikker på at el er i dag! Mer slim :smiley-bounce015

så da:

Mymelen-33-B3-PP1 (etter SA, PP 2 ellers)-EL4.8-IKM 18.08

fy søren, nå er det den lange ventingen til 18.08 da! Første skoledag for kidsa etter ferien å:smiley-ashamed004 går fort! Må bare være flink å aktivisere meg før det, ellers går det tregt!

hvordan går det med dere i DPO land?
Yeey krysser fingrene for full klaff:D:D:dummy1::dummy: Huff ja den ventetid er lang :joyful: Vanskelig å kommer over 6dpo uten å teste:hilarious:

Har skikkelig ømme pupper I kveld, tar det som at el har vært. Er enten 1 dpo(premom) eller så var el i dag. Føler egentlig at den kan ha vært i dag.Tappen gikk fra å være langt oppe til å komme lenger ned og utfloden har endret seg veldig i dag, fra glatt til litt mer milky/lotion. Sorry for tmi:laughing002
Tror vi alle tåler litt gode forklaringer. Her er utfloden blitt kremaktig hvit å ja lukter ingenting :laughing025

Det er ett forferdelig tap, og jeg er glad jeg fant utav det såpass tidlig. Her gikk fødselen greit, måtte føde på gynekologisk avdeling og fødte i ett bekken i doen.. men alt i alt en «fin» opplevelse av ett mareritt.
Vi bestemte oss for å vente en mens eller 2, og begynte prøving for en måned siden og jeg fødte 21.04.21 :) håper jeg er gravid igjen før termindato (16.10.21) eller i hvert fall til bursdagen hennes neste år :dummy:

Skal få god oppfølgning, men velger en del ultralyder privat også. Med en gang jeg blir gravid, skal legen henvise meg til sykehuset for ul i uke 8 og kub- i uke 12-13 :) så tar jeg ul hos privat innimellom der og hyppige samtaler med jordmor også :) håper at det skal klaffe nå og at vi får vår maibaby:rolleyes::oops:

får du god oppfølging? :angelic:
Ja eller nå gjør jeg det etter at jeg tok kontakt med legen å fortalte at jeg var klar sånn 100% klar på å lage ett barn så da fikk jeg letrozol for å få starthjelp ettersom vi har prøvd i snart 2 år å ikke noe barn blitt bare posetiv test men mens kom som normalt eller før tiden så nå har jeg tatt første kur å spendt på utviklingen men det skal sies da har helt andre føringer nå enn vanlig i dpo land. Nå er det liksom nada vondt i puppene å bare på kveldstid vondt i høyre siden å ja litt sånn rare følelser på kroppen som jeg ikke er vandt til, så om det er pga letrozol eller om det faktisk er tegn på at det gror seg ett barn det inne blir spennende å jeg håper håper det så sterkt at det er det for barn er veldig sterkt ønsket her :Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Hei :)

Første gangen jeg prøver å være med i en sånn gruppe. Men virker så kjekt å ha noen andre å prate med om dette :happy: Mannen blir fort litt «lei», hvis det er lov å si;) (håper jeg har fylt ut informasjonen riktig)

Iben__ - 31 - PP1 (etter SA) - B nr. 1 - EL ca. 28/07 - IKM 10/08

Ønsker det så sterkt at jeg ser syner tror jeg :inpain:

294E26A2-D778-460B-8E40-914AC1A0C870.jpeg

er jo alt for tidlig å teste, men så lenge det er tester i hus er jeg ustoppelig :gen113

Hei :)

Første gangen jeg prøver å være med i en sånn gruppe. Men virker så kjekt å ha noen andre å prate med om dette :happy: Mannen blir fort litt «lei», hvis det er lov å si;) (håper jeg har fylt ut informasjonen riktig)

Iben__ - 31 - PP1 (etter SA) - B nr. 1 - EL ca. 28/07 - IKM 10/08
Velkommen skal du være ♥️
Ja her dri er jeg i skjul for mannen for å tømme meg for ja alt sammen i disse dager. Mannen her også er lei alt det her (enten er du prego eller så er du ikke :mad:)
Sånn er det her så jeg er bare inne her å snakker når jeg kan å har tid så du er IKLE alene :) du har oss her inne :Heartred
Du har skrevet rett btw ;)

Back
Topp