⭐ IMK uke 32 og 33 ⭐

Her kjører vi annenhver dag for å øve oss til EL nærmer seg :p så tror jeg vi hopper i høyet hver dag rundt EL (hvis vi føler for det) :)

men ja, spennende lesing ang sædceller og hyppighet på sengekos :D

Tok tre runder på rad her. Dagen jeg fikk high på el test, så neste dag for peak og en siste på påfølgende dag for el. :cool: Holder ikke det, så vet jeg uansett at vi forsøkte helhjertet denne gang:pompus:

Hiver meg forsiktig med:

Førstegangs36- 37- PP1-B2-EL 27.7-IKM 10.8

Andre EL etter at jeg fikk tilbake mensen. Fikk B1 i januar i år.
Mannen orket bare på en av maksimaldagene, så sjansen er nok liten.

Det kan holde det! 1 Dpo er fra dagen etter EL, men det skal stå på Premom appen det å ;)

egget fester seg rundt 6 dpo, sist hadde jeg svært få/ingen symptomer før jeg fikk positiv. Men før mens får jeg ALT! kvalme, ømme pupper osv
Ikke fått noe annet enn at jeg går å små prumper å små nappinger der inne nede høyre side å er litt oppblåst det nede.
Hadde sex nå å tok papir å gikk ned på do å da var det rosa på papiret håper det bare er pga sex'en å ikke noe annet men likevell blir jo litt nervøs :nailbiting:

Måtte jo ha litt aksje innlegginger for sikkerhetsskyld :smiley-ashamed005

Last edited:
Hvorfor anbefaler da de som jobber med fertilitet, å ha sex annen hver dag? Vi har sex når vi har lyst, men minst annen hver dag.

Jeg vet ikke hvorfor noen anbefaler dette. Kanskje fordi det er så og si like stor sjans for å bli gravid med annenhver som med hver dag? Har ikke peiling, dette er som sagt kun det jeg har funnet ut når jeg har søkt rundt:) Noen eksempler;

https://www.babymed.com/getting-pregnant/how-often-have-sex-during-fertile-days-when-ttc#

https://www.oviahealth.com/guide/176/how-often-should-i-have-sex-fertile-window/

Det viktigste er jo å finne det som passer for hver enkelt❤️

Vedlegg

• 2F0913DE-EACB-4771-B40A-E25BDC32E796.png
    2F0913DE-EACB-4771-B40A-E25BDC32E796.png
    671,1 KB · Visninger: 42
Last edited:
Hvorfor anbefaler da de som jobber med fertilitet, å ha sex annen hver dag? Vi har sex når vi har lyst, men minst annen hver dag.
På linken du viste til står dette, regner med de anbefaler annenhver dag til ivf da, hvis det er det som er problemet

Og er sæden noe redusert er det lurt å spare opp en god dose. Så derfor kan det være lurt å ha sex annenhver dag eller sjeldnere.

EL mandag og tirsdag, og plutselig en liten blødning nå. Spent på om det er for kort lutealfase eller mulig festeblødning. Er jo egentlig altfor tidlig med mensen… mulig kroppen er litt i ulage og, bare hatt en mens siden fødsel i januar, og ammer fremdeles.

På linken du viste til står dette, regner med de anbefaler annenhver dag til ivf da, hvis det er det som er problemet

Og er sæden noe redusert er det lurt å spare opp en god dose. Så derfor kan det være lurt å ha sex annenhver dag eller sjeldnere.
Ja, det er sikkert ift de som sliter med å bli gravid. For å helgardere seg.

Forventet el neste Lørdag. Mannen sier han er klar for å jobbe til uken :hilarious: (det sier han nå på tampen av ferien:hilarious:) Verre med neste uke når jobb, barnehage osv er igang. Men jeg har troen. :D Gleder meg til en aktiv uke på soverommet :hilarious:

Her er det ingen tegn til EL, og vi som har jobba så bra :knegg: tappen er hard også, så kommer nok ikke de første dagene. Men jeg ser at hvilepulsen økte noe i dag, så kanskje likevel :D
upload_2021-7-31_11-24-21.png

Last edited:
Hiver meg forsiktig med:

Førstegangs36- 37- PP1-B2-EL 27.7-IKM 10.8

Andre EL etter at jeg fikk tilbake mensen. Fikk B1 i januar i år.
Mannen orket bare på en av maksimaldagene, så sjansen er nok liten.

Med vår første fikk vi kun lagt inn aksjer èn gang før EL. Lille gullet var planlagt, men vi prøvde ikke aktivt (jeg tok ikke tester for EL og vi la inn aksjer når vi følte for det)… så er lov å håpe på at det klaffer for dere på første forsøk :) Lykke til :signs003

Jeg er 3dpo i dag, noen flere i dpo-land? :shy:

Kommer mens etter det da eller er det graviditetstegn tro?
Alle er jo forskjellige men spennende å se hvordan andre føler å kjenner seg uansett mens eller gravid :Heartred
For min del var forskjellen på puppene jeg merket når jeg var gravid at hele puppen ble sykt øm, ikke bare brystvorten. Så kom det vell litt senere å :cat:

Spent på når el kommer! Dagens gammelt vs nytt parti babyplan. Gammelt parti øverst.
29CEAA6A-9820-4060-BF50-898B9C70C678.jpeg

Hadde det ikke vært for negativ digital å den gamle testen ville jeg trodd el/peak kom i kveld :smiley-bounce022 Håper den er positiv i morgen. Tempen har hvertfall økt

For min del var forskjellen på puppene jeg merket når jeg var gravid at hele puppen ble sykt øm, ikke bare brystvorten. Så kom det vell litt senere å :cat:
Her er det bare oppblåst nedest i magen.
Ingen andre syntomer.
Men nå har jeg ikke vært på nøye på å teste etter el før så denne pp blir spennende for min del å se forskjellen men til vanlig mener jeg at jeg har 11- 13/14 dager med ømme pupper så dette er nytt at den ikke er ømme i det hele tatt :happy:

Spent på når el kommer! Dagens gammelt vs nytt parti babyplan. Gammelt parti øverst.Vis vedlegget 362337
Hadde det ikke vært for negativ digital å den gamle testen ville jeg trodd el/peak kom i kveld :smiley-bounce022 Håper den er positiv i morgen. Tempen har hvertfall økt
Synes det er rart det er sååå stor forskjell på de. Men det er vell ny oppskrift eller noe. Håper el kommer i morgen for deg, det lover jo godt at temp stiger :Heartred

Back
Topp